Misschien staat het al ergens in een topic maar om al die topics door te worstelen.... stel ik mijn vraag toch maar hier. We zijn deze maand begonnen met de ovulatietesten van Matcare en toen ik begon kwam er een heeeeeeel licht streepje tevoorschijn. Nu 8 testen later had ik een 2e streep die wel heel erg op de 1e leek. De volgende dag weer een test gedaan maar toen was het streepje net zo duidelijk als de eerste test, heel licht aanwezig dus. Nou vroeg ik me af of mijn piek dan al geweest is? Met andere woorden, wordt het streepje na de piek weer vaag of moet hij duidelijk aanwezig zijn? En hoe zit het dan met je temp? Ik had gisteren dus een streep die heel erg op de 1e leek maar vanmorgen geen temp verhoging. Wellicht dat dat dan morgen komt.... Weer bedankt voor jullie reacties.
ik weet ook niet precies hoe het zit maar volgens mij als je een eisprong hebt gehad is de streep minder goed zichtbaar. ik gebruikte de clear bleu digitale ovulatie test en op de dag van mijn eisprong was hij positief en een dag later al negatief. ik weet niet of je hier wat aan hebt maar je zou ook eens een clear blue digitale kunnen proberen hij is wel prijzig maar je hebt wel zekerheid en geen gedoe meer met vage streepjes ach het is voor een goed doel toch? veel succes
De duidelijkste streep krijg je op je LH piek, meestal springt je ei na ong 24-36 uur na de LH piek. Je temp stijgt na de eisprong (ik weet het allemaal niet zeker, is mijn eerste ronde met ovutesten en tempen) Succes ermee
Thanks voor jullie antwoorden. Ik ben benieuwd morgenochtend wat mijn temp heeft gedaan. Anders was het dus toch niet mijn ei.... Zucht dat is echt frusti met zulke lange en onregelmatige cyclussen.
Hej ik zit ook met een vraagje. ik heb vandaag voor het eerst met zo'n ding getest en het streepje was heel licht te zien. maakt het nou nog uit of ie licht te zien is of helemaal niet. of is het beiden super negatief. Greetz juulz
Hi Juulsrulez, Beide gevallen is hij negatief. Zowel een heel licht streepje of niet. Welke testen gebruik jij? Mijn temp was vanmorgen nog steeds laag, maar volgens de FF-site heb ik mijn ei wel gehad..... spannend!
Net weer een test gedaan en nu krijg ik weer een donkerde streep welke lijkt op de vorige keer. Wellicht is mijn ei toen niet gesprongen.... en staat ie nu wel op het punt om. Want mijn temp is ook nog steeds niet omhoog...... Ik ga vanavond en morgen gewoon weer testen.
hallo allemaal Ik gebruik deze maand voor het eerst ovutesten, ik heb een cyclus van 32dagen, ik ben nu al zeven dagen aan het testen en het 2e streepje is al 7dagen dezelfde kleur, lichter als de andere streep. Ik heb dus volgend de ovutesten nog geen eisprong gehad, ik snap het allemaal ff niet meer. Heeft er iemand misschien uitleg voor me? xxx
Hi Medina, Kan dus best wezen dat deze maand je cyclus anders is en dus langer gaat worden. Ik had mijn ei ook allang verwacht maar ik weet ook niet wat er met mijn lijf is. Heb al een paar dagen steken in mijn buik. Echt een opgeblazen gevoel. Ben benieuwd wanneer jij een posieve test gaat krijgen! Wel spannend allemaal he. Ik heb rond etenstijd weer een test gedaan en toen was het streepje weer lichter dan vanmorgen..... maar het opgeblazen gevoel blijft nog steeds. Ik ben zo benieuwd wanneer mijn temp omhoog gaat. Tot die tijd blijven we om de dag klussen.
Medina het kan zijn dat je een kortere luteale fase hebt. Als je tussen 10 tot 18 dagen na je ei ongi word is dat heel normaal. Dus wie weet over 2 dagen een posi test.
Gister was mijn ovutest al donkerder, maar nog niet zo donker als de andere streep, dus denk dat ik vanavond of morgen posi test dan toch? dankjewel voor jullie reacties smallgirl77 en Ikdus liefs medina
Ik ben ook bezig met ovu testen en had eergisteren een heel licht streepje en gisteren iets donkerder dus hoop dat hij vandaag nog donkerder is natuurlijk! Maar nu is mijn vraag of een keer per dag testen genoeg is want ik hoor ook wel dat sommigen twee keer per dag testen.
Jolanda ik test soms ook 2x op een dag, had ik gister dus ook gedaan.Eerst was ie gewoon licht en later op de avond was ie al donkerder. xxx
Hej smallgirl77, Ik gebruik matcare. Heb vanmiddag rond dezelfde tijd als zondag weer een ovutest gedaan en deze was weer wat donkerder dan de vorige dus ik denk wel dat ie eraan komt. spannend XxX juuls
He meiden, Bij een ovulatietest moet het teststreepje even donker of donkerder zijn dan het controlestreepje. Bij een zwangerschapstest is ieder streepje zo licht of donker een positief resultaat. De lichte streepjes bij een ovu test zijn helaas! negatief... Veel succes met testen meiden Groetjes Elke Ps heeft iemand ook de ervaring dat zij een maand lang neg ovulatietesten heeft gehad?
Heb ik net getest zie ik helemaal geen streep meer terwijl er gisteren toch een lichte streep stond naast de controle streep. Is mijn ei nu al geweest ofzo? Ik kan van mijn temp ook niks maken, de hele tijd rond de 36 graden terwijl ik al op dag 13 zit en normaal gesproken mijn ei tussen dag 12 en 14 heb. Misschien moet ik vanavond nog een x testen maar dan mag ik weer vier uur niet plassen! Ik snap het niet meer hoor.
hoi je moet wel weten waneer je cyclus ongeveer begint kijk ik kan het voelen ik heb ook zo'n ovulatie test gedaan en de eerste test was het streepje duidelijk gelijk aan het andere streepje dat is dan de je ovuluatie. ook als ie donkerde is dan het andere streepje heb je een ovuluatie is ie veel lichter dan heb je er geen. wel ingewikkeld allemaal maar zo heb ik het bij de bijsluiting gelezen. die digitale zijn denk veel duidelijke kost 3,- euro meer dan de gewone. maar dan weet je het zeker. groetjes jolanda
Hoi Jojo, ik ben al bijna een week bezig met de ovu testen en ik temp ook al een paar maanden dus ben wel op de hoogte van mijn cyclus. eergisteren had ik een heel licht streepje en gisteren iets donkerder dus dacht dat ik vandaag dat het streepje misschien even donker zou zijn maar dat was dus niet zo. Misschien heb ik vannacht ei gehad en daarom geen streepje meer. Maar iig bedankt voor je reactie!
Ik ben ook bezig met ovulatietesten en heb ook een maand gehad waarbij ik op een gegeven moment een donkerder tweede streepje had. Maar dat was niet donkerder dan de teststreep. De volgende test was weer lichter. Het bleek achteraf dat ik mijn eispromg toen gewoon had. Groetjes, Hanna