Streepje op de ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door smallgirl77, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Ik kom net thuis van mijn paard en kijk even of er nog reacties zijn en wat zie ik....een heleboel reacties! Wat leuk!
    Wat ik lees is dat er dus meer met mij een dikke 2e streep hebben maar nog geen positieve test hebben en dan de volgende dag opeens een hele lichte of zelfs helemaal geen streep hebben.

Ik had vanmorgen een tweede goede zichtbare streep, dus ik dacht....vanmiddag nog maar een x testen, want dan zou hij wel eens nog donkerder kunnen zijn, maar nee hoor, een stuk lichter. Dit heb ik al vaker gehad, word er gek van.

Tijdens mijn vorige cyclussen heb ik steeds getempt en had ik steeds rond dag 21 mijn ei (zucht een lange cyclus) en nu ben ik al op dag 25.

Ik had op dag 20 een bijna positieve test en vervolgens de dag erna een test met maar 1 streep. dus ik dacht, nou dan heb ik mijn ei gehad.
    Vervolgens de volgende dag had ik weer een bijna dikke streep en de dag erna weer maar 1 streep.

Manlief opperde al dat ik me er niet zoveel mee bezig meost houden maar ja...dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
    Stiekem vraagt hij ook elke dag hoe het met mijn streepje van de ovulatietest is :p

2. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Ok dan heb ik misschien ook al ei gehad op dag 12 want toen had ik wel een streepje. Heb gisteravond nog een x getest maar toen had ik ook geen streepje. Bovendien heb ik mijn ei meestal op dag 12 tot 14. Ik hoop wel dat mijn temp morgen gaat stijgen en dat we goed geklust hebben (op dag 10,11 en 13).

3. Alfz

Alfz Lid

25 aug 2007
    22
    0
    0
    Ik bestel mijn ovulatietesten steeds via sensitest.nl en ik heb daar eens de FAQ gelezen, en dit maak ik er vanuit op:
    Wanneer je je LH-piek hebt, dan is de teststreep even donker of donkerder dan de controlestreep, deze piek duurt 24 tot 48u, maar meestal dus 24u. Daarna daalt weer de concentratie aan LH en krijg je weer een lichter streepje. Je eisprong komt 24 tot 48u na je piek, dus als deze piek 2 dagen duurt, dan is het pas 24 tot 48 u na die 2 dagen toch? Vandaar dat je dus het best na een donkere teststreep te hebben best de volgende dag ook nog eens test. Je ochtendtemperatuur verhoogt pas na je eisprong, dus kan er volgens mij best wel eens 4 dagen tussen de positieve ovulatietest en temperatuurverhoging zitten, dus als je te laat test, dan vind je je piek niet, maar kan je temperatuur wel nog verhogen, en je eisprong dus wel nog hebben plaats gevonden.
    Maar het is best wel ingewikkeld allemaal. Tot nu toe gebruikte ik enkel de testjes, maar vanaf volgende cyclus ga ik ook mijn temperatuur proberen bijhouden (is me de vorige keer niet echt goed gelukt, ik ben smorgens te slaapdronken om te onthouden om te testen ;) ) zo kan ik mijn LHpiek en eisprong beter linken aan elkaar.

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    De eisprong komt 24 tot 48 uur na de start van de piek dus als je piek twee dagen duurt dan tel je 24 tot 48 uur vanaf de eerste dag van de piek!

Groetjes

5. Alfz

Alfz Lid

25 aug 2007
    22
    0
    0
    Ahzo, goed dat ik dit nu weet, is toch een beetje verwarrend allemaal, overal lees je wel iets anders, maar het klinkt idd aannemelijker om vanaf de start van de piek te tellen

Thanx
    groetjes

6. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi
    ik vraag me eigenlijk wel af of die dingen zin hebben volgens mijn huisarts

allemaal geld verspillerrij

maar iedereen heeft daar een andere mening over.

als je het kan voelen waneer je ovulueerd moet je ze niet kopen maar anders ja ik weet het niet moeilijk.

ik heb het ook gedaan en had een donkere en toen weer heel licht en later weer donker achteraf hebik mijn ei veel later gehad.

blijkt nu.

gr.jolanda

Deel Deze Pagina