hallo ik zit met een vraagje ik ben 21 november 2007 bevallen nu ben ik na 8 weken ongesteld geworden en 2 weken daarna gevreen zonder condoom hij is niet klaargekomen kan ik nu zwanger zijn of komt het door de bv dat ik nog niet ongie ben vanwegen dat de cyclus nog niet regelmatig is
Hoi, Na de bevalling werd ik na 6 weken ongesteld. Ik dacht ook dat ik daarna weer een normale cyclus zou hebben, maar ik werd pas na 38 dagen ongesteld. Ik weet niet of welke dag jij nu zit? Van voorvocht kun je volgens mij wel zwanger raken. Groetjes Saskia
Het is inderdaad mogenlijk dat je zwanger raakt van voorvocht (tenzij je borstvoeding geeft, dat verminderd de kans op een zwangerschap) Maar waarschijnlijk is je cyclus nog niet regelmatig, wacht nog even af, en doe anders een testje voor de zekerheid
Zo 'kort' na je bevalling ben je hartstikke vruchtbaar dus de kans is zeker aanwezig. In voorvocht zitten ook levende zaadcellen. Succes.
maar het kan toch ook door de bv komen dat ik nog niet ongesteld ben ik was na 8 weken ongie en nu nog niet
bv kan zeker zorgen voor onregelmatigheid of het wegblijven van de menstruatie! Ik ben pas weer ongi geworden toen ik gestopt was met bv! En erg onregelmatig gebleven tot ik zwanger raakte van onze tweede. Misschien weer de 8 weken afwachten en dan eens een testje doen? @Consider: bv betekent NIET dat je minder vruchtbaar bent! Je ongi kan er van uitblijven, maar je kan best een eisprong krijgen als je bv geeft hoor! Dat je verminderd vruchtbaar zou zijn als je borstvoeding geeft is echt een fabeltje.
Van voorvocht kun je inderdaad zwanger raken. Ook heb ik altijd begrepen dat je vlak na de bevalling op zn allervruchtbaarst bent. Het kan natuurlijk ook gewoon je cyclus zijn. Misschien testen? In ieder geval sterkte! Liefs Judith
@rodney: heb je nou een zwangerbanner omdat je zwanger bent of is íe blijven staan van je vorige zwangerschap?
die is idd van me vorige zwangerschap moet hem nog f veranderen . ik ben nog steeds niet ongie geworden maar de test zegt dat ik niet zwanger bent zal wel door de bv komen dan
:-k Volgens mij was het zo dat je WELDEGELIJK (tijdelijk) on-/minder vruchtbaar bent als je BV geeft, MITS er NIET MEER dan 3 uur tussen 2 BV's in zit. Zit er langer tussen 2 BV's, ben je wel weer 'gewoon' vruchtbaar. Dit zou dus betekenen dat je de 1e paar maanden idd nauwelijks kans hebt om zwanger te raken, maar daarna (als de bay minder vaak bij je drinkt) weer wel! Dit is iig wat ik er laatst over gelezen heb... :-k
@Iuno: Na beide bevallingen (ik heb 2 kids) is mij door 3 verschillende kraamhulpen gezegd dat je net zo vruchtbaar bent mét bv als zonder. Bv zorgt ervoor dat je baarmoeder weer sneller krimpt en in model komt. En hoe sneller dat gebeurd hoe sneller je weer vruchtbaar bent. Ik denk niet dat 6 of 7 keer per dag bv geven het verschil maakt tussen wel of minder vruchtbaar zijn. Conclusie: na je bevalling ben je weer vruchtbaar, met of zonder bv!