Hoi allemaal, In verband met KID is het voor mij van groot belang met ovulatietesten te werken. Ik heb echter altijd donkere strepen, meestal nét niet zo donker als de controlestreep. Het maakt niet uit wanneer ik test, zelfs op cyclusdag 1 heb ik positief getest. Het varieert steeds van net iets lichter dan de controlestreep tot echt positief. Ik word hier echt heel erg onzeker van en heb nog geen soortgelijke verhalen gevonden. Ik was als de dood voor PCOS, maar ik heb een regelmatige cyclus van 28-30 dagen en elke maand veel en duidelijk vruchtbaar slijm. Halverwege mijn cyclus heb ik last van zweet dat naar ammoniak ruikt en tijdens mijn menstruatie soms ook. Ik zou dus denken dat er wel een eisprong is, maar zou het graag terugzien op de ovulatietesten, zodat ik weet wanneer te insemineren. Pas geleden is er een iets verhoogd prolactine uit mijn bloed gekomen. Inmiddels ter controle nog een keer geprikt, maar daar nog geen uitslag van. Huisarts wilde niet op andere hormonen prikken, omdat het volgens hem niks zegt over vruchtbaarheid. Mijn vraag is: heeft iemand ook altijd hele donkere en/of positieve ovulatietesten met een regelmatige cyclus? Ik kan er op internet niks over vinden waarom LH verhoogd kan zijn, op PCOS na. Tweede vraag: kan een blijvend hoog LH zwangerschap in de de weg staan? Ik hoor graag jullie ervaringen Foto is hoe een test er meestal bij mij uitziet. Vandaag ongeveer 4 dagen na mijn (vermoedelijke) eisprong. Had vorige week veel vruchtbaar slijm, nu al enkele dagen plakkerig en korrelig.
Misschien overstappen op minder gevoelige testen zodat je lh piek duidelijker word? Of clearblue? Smiley?
Het lijkt dat deze testen te gevoelig zijn voor jou. Heb je wel eens andere ovulatie testen gebruikt?
Deze zijn van de Action en heb in het verleden 2BeSure gebruikt (de gewone) met hetzelfde resultaat. Ik zou niet weten welke testen minder gevoelig zijn. ClearBlue is nogal een dure optie om meerdere keren per maand te gebruiken, ik ben bang dat die ook vals positief geeft. De test van gisteren is iets nog iets donkerder geworden na het nemen van de foto en lijkt echt positief te zijn. Ik zie op elk forum zowat witte testen buiten de ovulatieperiode om. Ik word er zo onzeker van. Wegens omstandigheden heb ik nog of niet kunnen testen tijdens vermoedelijke LH-pieken, omdat ik elke keer niet thuis was en het nog niet noodzakelijk was. Bij een echte piek zou hij dan theoretisch gezien van het scherm moet knallen, of is dit een verkeerde gedachte van mij?
Ik denk inderdaad dat je beter andere testen kunt gebruiken. Ik heb ook KID (of eigenlijk IUI-D) gedaan, dus ik weet hoe belangrijk het is om heel zeker te zijn van je eisprong. Ik gebruikte die van sensitest en dan wanneer ik een oploop zag ging ik over op de smileys van ClearBleu. Inderdaad prijzig, maar wel zekerheid. Ik weet niet of je via een ziekenhuis je KID doet? Bij mij hebben ze op een gegeven moment door middel van bloedprikken gekeken of mijn eisprong al kwam. Moest ik wel iedere ochtend langs, maar het kan helpen om die waardes naast je eigen ovulatietesten te leggen om te zien of je kunt herkennen wanneer je eisprong daadwerkelijk is.
Ja, ik heb vrijwel gedurende de hele cyclus. Mijn piek is wel duidelijk eruit te halen. Heb verschillende geprobeerd maar vrijwel altijd donkere streepjes..
@PippiMoustache Helaas niet via het ziekenhuis, daarom is het ook belangrijk dat ik m'n piek kan vinden. M'n lichaam geeft duidelijke signalen, veel vruchtbaar slijm en dan twee weken later ongesteld. Maar vruchtbaar slijm kan soms wel 5 dagen duren, dus dan weet ik nog niet precies wanneer ik het best kan insemineren. Soms duurt het weer 3 dagen. Had dus gehoopt dat ovulatietesten zouden helpen de piek te vinden. Heb maar 1 kans per maand om raak te schieten. @WinMom90 Ik was even gerustgesteld door je reactie, tot ik weer een test deed, in de hoop dat er een lichter streepje zou staan. Nou, niet dus. Hij knalt van de test af (zie foto). Je zou toch echt zeggen dat ik ga ovuleren aan de hand van de test, maar het kan gewoon niet. Ruim een week geleden veel vruchtbaar slijm en nu niks meer en heb nu mijn gewoonlijke klachten in de luteale fase. Zie foto (onderste van vandaag), dit kan toch niet de bedoeling zijn altijd zulke strepen? Ik heb digitale ClearBlue besteld, maar het lijkt me dat die met zo'n streep als vandaag ook positief zal zijn. Zwanger kan niet, tenzij ik al 16+ weken ben, met platte buik en elke keer netjes ongesteld te zijn geweest
Jeetje dit is wel heel erg donker als je niet meer op een eisprong wacht. Mijn testen "hangen" net voor positief zeg maar.. Ooit eens iets lichter getest maar echt minimaal lichter..
Ik vind ze ook wel erg donker. En je zit nu niet rondom je eisprong toch? Misschien toch even bij de huisarts informatie inwinnen. Ik ben voor ik met mijn traject begon naar een fertiliteitsarts gegaan omdat ik een heel onregelmatige cyclus had. Zij heeft toen een inwendige echo gedaan om te kijken of ik geen pcos ofzo had. Misschien kan dat voor jou ook helpen.
Ja, ik wil ook echt doorverwezen worden. Ik word elke 28-29 dagen netjes ongesteld en ivm vruchtbaar slijm zou ik dus echt denken dat ik wel een eisprong heb. Vorige maand had ik het vruchtbare slijm iets later, toen wist ik ook gelijk dat m'n cyclus iets langer zou duren. En dat was ook zo. Ben toch bang voor PCOS, maar kan dat met een regelmatige cyclus? En dat vruchtbare slijm zou dan ook niet logisch zijn...
Hier ook bijzondere dingen.. wél regelmatige cyclus, maar altijd donkere ovulatietesten. Bloedverlies laatste menstruatie super heftig, kon dag 1 en 2 eigenlijk amper even door met tampon én super maandverband. Uiteindelijk 3 of 4 dagen maar bloedverlies gehad. Eisprong kom redelijk gelijk en dan heb ik ook een duidelijke piek. Onze eerste ronde begonnen in juni, toen in juli bleek ik al zwanger. Helaas mis gegaan bij 7+6 weken zwangerschap. Daarna gelijk wel weer een normale cyclus. Eind die ronde testte ik heel licht positief, wat ook weer af nam en uiteindelijk 7 september ongesteld. Deze maand hetzelfde verhaal.. redelijk duidelijk streepje op predictor maar ook bij sensitest en k2v5, maar geen oploop en nu maar weer wachten op bloeding. Wél blijven ovulatietesten echt donker. Met vk al gesproken over doorverwijzing naar gynaecoloog . Ik heb zelf deze maand besloten om het t/m december te proberen en mocht het dan nog zo vaag zijn ga ik die doorverwijzing door laten zetten..
Naast een doorverwijzing via de huisarts kun je ook nog temperaturen. Je ziet je eisprong dan pas achteraf, dus te laat voor KID, maar je kunt wel zien of er daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt. Succes hiermee, hoop dat je snel 'grip' op je eisprong krijgt!
Jeetje, heftig allemaal. Ten eerste veel sterkte! Ik weet dat ovulatietesten ook op HCG kunnen reageren, zelfs nog voor een positieve zwangerschapstest. Misschien dat de testen bij jou nog op HCG reageren? Dat blijft ook na een miskraam nog even in je lichaam...
Dankje! Ik heb volgende week woensdag een afspraak bij de huisarts, helaas kon het niet eerder. Dan wil ik ook een doorverwijzing, want dit trek ik niet meer. Temperaturen heb ik wel eens geprobeerd, maar werd er heel onrustig van. Ben bang dat ik me dan nog drukker ga maken. Ik ga door met testen, elke dag op dezelfde tijd. Misschien niet zo leuk om steeds zulke testen te zien, maar ik moet inzicht krijgen in m'n cyclus en ik wil graag aan de huisarts laten zien hoe de testen zijn. Ik kreeg aan de telefoon de indruk dat ze me niet echt geloofde. Ik heb digitale besteld van Clearblue, maar dat is een beetje duur voor elke dag. Weet iemand nog andere goede NIET-gevoelige testen?