Bloedverlies bij zwangershap

Discussion in 'Zwangerschap' started by kim2312, Aug 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kim2312

kim2312 Nieuw lid

Aug 2, 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Brigitte,

Ik heb een paar vraagjesomdat ik me nu wel erg onzeker voel.
    3 weken geleden heb ik een hevige menstruatie gehad met heel vee pijn.
    Ben naar de huisarts geweest die constateerde dat het gewoon een hevig menstruatie was.
    Afgelopen week voelde ik me zo rot met veel duiziligheid en draaierigheid.
    Ik kocht een urine zwangerschapstest en mijn vermoedens bleken waar ik kreeg een positief resultaat.
    Heb afgelopen woensdag mijn bloed laten prikken en bleek dat mijn HCg 435.20 UI was. Donderdag kreeg ik plots in de avond een lichte pijn in mijn onderrug en bruinige afscheiding. Vrijdag ochtend was dit verandert in helder blod als ik plas en een paar druppeltjes op een inleg kruisje door de dag heen.

Ik ben toen gehaast naar de gyn geweest en die hebben een vaginale echo gemaakt. Maar me baarmoeder was leeg volgens hun.

Ik heb de opdracht gekregen van hem weer een bloedtest op HCG te doen en te kijken als die gedaald of gestegen is.
    Heb die dus gister gedaan 2 dagen na woensdag en me HCG is nu 1027.30

Ik heb tot nu toe nog steeds een beetje bloed verlies (alleen druppeltjes) bij het plassen.

Ik wil graag weten wat jullie opinie is ben ik nou zwanger of niet...
    En gaat het wel goed met me zwangerschap?

Ik maak me zo druk hierover..

Bedankt alvast groetjes

2. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hey Kim,

Lastig deze situatie. Je zou zeggen dat als je hcg 1027.30 is dat je wel degelijk zwanger zou zijn. Dit hormoon maak je toch echt alleen aan als je zwanger bent. Je hebt verder geen hevige buikkrampen en stolsels verloren?

Ik heb zelf ook bloedverlies gehad met 7 weken. Dit was ook helderrood. Maakte me hier erg druk over, maar afgelopen dinsdag hebben we gezien dat alles perfect in orde is met de kleine uk en de baarmoeder/placenta, en ik "volgens het boekje" loop.

Maar even verder over jou situatie. Hoelang denk je dat je nu zwanger zou zijn? Het zou natuurlijk kunnen dat 3 weken terug een gewone menstruatie was, en dat je nu heel erg pril zwanger bent. Als je bij wijze van nu net ergens tussen de 3 en 4 weken zwanger zou zijn, kunnen ze (volgens mij) met een echo nog niet zien of je zwanger bent omdat alles heel erg klein is. Ik heb met 5 weken mijn eerste echo gehad, en daar zagen ze een vruchtzakje zitten, waar wel een vruchtje in zat, maar zelf kon ik er niks van maken.

Ik zou als ik jou was gewoon van de week toch nog een keer de dokter bellen en je twijfels hierover uitspreken. Je hcg is sowieso hoger geworden, dat zou een goed teken moeten zijn lijkt mij.

Veel sterkte en succes toegewenst vanaf mijn kant.

Liefs Belliebel

3. hiranthi

hiranthi Actief lid

Jul 14, 2009
    109
    0
    0
    Eigenaresse illutic WebDesign
    Ik heet wel geen Brigitte, maar toch ;)

Er zit alleen HCG in je urine als je zwanger bent of net zwanger bent geweest. Qua hoogteverschil zou ik dan ook denken dat je nog wel zwanger bent, maar dat zegt misschien ook niet zo heel veel (heb er verder geen verstand van namelijk).

Ik denk dat het enige wat je echt kan doen is afwachten (al is dat niet makkelijk natuurlijk).
    Komt trouwens bij meer vrouwen voor dat ze 'gewoon ongesteld' (lees: bloedverlies) zijn tijdens hun zwangerschap.

4. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Helemaal mee eens. Het komt inderdaad vaker voor dat sommige vrouwen gewoon "ongesteld" worden tijdens hun zwangerschap.

5. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Kan dit geen buiten baarmoederlijke zwangerschap zijn? Heb je veel buikpijn?

Hopelijk is het allemaal goed

sterkte

6. kim2312

kim2312 Nieuw lid

Aug 2, 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad ook gedacht aan een buitenbaarmoederlijk zwangerschap. Maar heb op andere forums enz gelezen dat je HCG dan niet zo snel verdubbeld.
    Dus nu weet ik echt niet meer wat ik moet denken.

Verder heb ik wel een beetje pijn bij me stuit en lichtelijk in mijn onderbuik.
    Gewoon net een lichte menstruatie pijn.

Dus ben ik nu helemaal uit me doen..

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik zou eerder denekn aan buitenbaarmoederlijk ik had precies hetzelfde en bij mij was het een bbz hoop het vboor jou niet hoop dat je super goed zwanger bent dat het op de goede plek mag zitten
    succes

8. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    zoals al eerder is aangegeven zegt het bloedverlies op zich nog niet zo heel veel.. Heb zelf een aantal keer bloedverlies gehad rond 7 weken.. je bent denk ik nog heel kort zwanger, ze zien het kindje niet eerder dan 6 weken op de echo... je HCG zou moeten afnemen als je een mk hebt gehad.. Ik zou gewoon fwachten, heb zelf net als zovelen ook bloedverlies gehad en kijk eens naar mn banner...

Maak je niet te druk, daar maak je jezelf alleen maar gek mee...En menstruatiepijn in de eerste weken is redelijk normaal.. Gewoon afwachten hoe moeilijk dat ook is...

Succes meid!! Hou je ons op de hoogte??

Share This Page