Is dit de placenta?

Discussion in 'Miskraam' started by Smurfin90, Apr 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Vrijdag was ik precies 6 weken zwanger, in de ochtend veegde ik tot grote schrik wat bloed af en kon gelukkig meteen terecht voor een echo.
    Op de echo zagen wij geen zwangerschap, volgens de verloskundige was ik waarschijnlijk nog niet zo ver als ik dacht maar dat kon helemaal niet gezien mijn positieve ovulatietest en had al ruim voor nod positieve zwangerschapstesten.
    Mij was het dus wel duidelijk, gezien we niks op de echo zagen dacht ik eerst nog aan een bbz.
    Gelukkig was dat niet het geval maar het bloeden stopte niet en sinds maandag werd het bloeden heftiger en kreeg ik steeds vaker flinke samentrekkingen in mijn baarmoeder.
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik een missed abortion, was toen ook ruim een maand verder dus wist ongeveer wel wat me te wachten stond met wat ik zou gaan verliezen.
    Nu had ik eigenlijk niks verwacht gezien er op de echo toch niks te zien was, nu verloor ik net dit.. Is dit de complete zwangerschap of is het heel iets anders? Ik vind het qua kleur wel wat van een placenta weg hebben maar zie nergens een vruchtzakje?

Attached Files:

2. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Oh wat een heftige foto😥

Lijken wel 2 vruchtzakjes op de onderste foto links en rechts. Zit daar iets in?

Heftig meid sterkte💋

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Het is in ieder geval geen placenta, die is zo vroeg nog niet aangemaakt. Geloof dat rond de 8 weken het kindje van dooierzak overgaat op placenta.

Wel wil ik je heel veel sterkte wensen! :(

4. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank jullie!

Dat bolletje heb ik wel proberen te openen maar is erg vlezig dus heb het maar weer snel aan de kant gelegd.
    Ben benieuwd of iemand dit zal herkennen, had gewoon niks verwacht omdat er op de echo ook niks te zien was.

5. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Zo iets was ik ook verloren bij mijn MA met 10 weken. Het vruchtje was niet verder gegroeid dan 5 weken, dus het kont ongeveer wel overeen.. Wat vervelend dat je het weer moest meemaken. Ik hoop van harte dat je snel in verwachting mag raken en dan een goede zwangerschap in gaat!

6. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

Nov 28, 2015
    3,048
    0
    0
    Sterkte meis met je verlies :(
    Hey is een dooierzakje wat ik zie..
    Waren er ook tekenen bij jou dat je niet meer misselijk was of geen gevoelige borsten.
    Zelf met 9.2 een MA gehad maar ik liep leeg zeg maar dus ik heb t niet kunnen spotten en doordat ik maar bleef bloeden moest ik gecuretteerd...

Sterkte meis en ik hoop dat jullie gauw opnieuw zwanger zullen zijn..
    Liefs😘(wanneer je daar aan toe bent uiteraard)

7. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat het wel iets van de zwangerschap is en niet iets anders geks.
    Bij mijn MA had ik vanaf het moment dat ik positief testte al allerlei kwaaltjes was gigantisch moe, zere borsten en hing constant boven het toilet op het moment dat het toen overleden is zijn de kwaaltjes inderdaad afgenomen.
    Deze zwangerschap had ik niet zoveel kwaaltjes, af en toe was ik eens wat weeïg en afgelopen weekend voelde ik mijn borsten pas goed maar toen zat het dus al mis..

Op het moment weten we ook niet wat we willen, we zouden graag weer snel zwanger willen worden maar we willen nu eigenlijk ook graag onderzocht worden straks heb ik enkel een vitamine b12 terkort bijv.
    Het verdriet van de MA zit ook nog best hoog, dus eerst maar eens gedachtes verzetten en reizen maken. :)

Mijn verdriet van deze miskraam valt tot nu toe wel mee, misschien komt het nog?
    Wel zit ik met allerlei frustraties krijg allerlei opmerkingen dat het beter zo kan gaan dan dat we straks een gehandicapt kindje zouden krijgen, of dat het beter nu mis kan gaan dan later in de zwangerschap etc. Ook is mijn sz zwanger en we liepen ongeveer tegelijk op ben benieuwd hoe ik dat de aankomende periode ga ervaren.

8. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Sterkte meisje!

Een vruchtzak is heel duidelijk te herkennen, maar weet niet hoe het zit met 6 weken (mss was het bij jou eerder gestopt met groeien dat je het al helemaal niet kan herkennen)

Ik had een mk met 10wk (maar vruchtje was met 8wk gestopt met groeien)
    En het was echt een heel duidelijk "ballonetje" met water in

9. Babywish2016

Nov 28, 2015
    3,048
    0
    0
    In elk geval t is hartstikke verdrietig, ik hoop dat jullie het gauw een plekje kunnen geven, en helaas zijn mensen zo dat ze soms echt lelijke opmerkingen plaatsen en het zelf niet door hebben..
    Zolang je maar steun vind bij elkaar..
    Liefs 😘en een dikke digi knuffel💋

10. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    @Smurfin, hoe het ook zij, een mk is en blijft hartstikke pittig. Vooral ook omdat het bij jou niet de eerste keer is. Las dat je en MA hebt gehad. Maar als ik eerlijk ben, ik heb ook 100 keer 'liever' een mk dan nog een keer een kindje verliezen met 6 maanden zwangerschap. Echter, dat betekend niet dat dit voor jou niet pittig is, vanaf het moment dat je zwanger is heb je mooie dromen voor de toekomst en dan gaat het ineens mis.

Ik denk dat je omgeving je ermee wil troosten en niet jou het gevoel willen geven dat je niet verdrietig mag zijn om deze mk. Het is jammer dat het zo geformuleerd wordt, dat heb je zeker in deze positie niet verdient.

Als je je zorgen maakt of er iets aan de hand is, zou je altijd contact met je huisarts op kunnen nemen. Misschien mocht het nodig zijn kunnen ze je doorverwijzen naar een gyn. In ieder geval hoop ik voor jullie dat je snel weer zwanger mag zijn. Veel sterkte!

11. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je Babywish en Daphne,

Veel mensen kunnen zich inderdaad ook niet inleven denk ik, voor ik dit mee maakte dacht ik er ook altijd heel nuchter over, maar net zoals Daphne zegt het is niet alleen je zwangerschap die abrupt beëindigd is maar ook je toekomst veranderd meteen weer in een klap.
    Maandag hebben we een gesprek met de verloskundige, dan zullen we wel een doorverwijzing krijgen.

Ik heb het weefsel in een plastic bekertje laten staan en zag vanmorgen een bolletje er bij drijven, denk dat dit het vruchtzakje is maar kan er niks in zien.

Attached Files:

12. Gabbel

Gabbel VIP lid

Apr 21, 2008
    6,555
    14
    38
    Gelderland
    Heel veel sterkte!

Ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Ik had toen 3 echo's. Mijn baarmoeder was zwanger 'bekleedt ' alleen geen vruchtzakje zat erin. Na mijn derde echo kreeg ik thuis echt weeën en heb toen het ziekenhuis gebeld en ze vertelde mij dat het goed was en dat ik een miskraam uit mezelf krijg. Een paar uur laten verloor ik nog iets groter dan wat ik op jou foto zie. Die volgende dag moest ik weer komen voor een echo en hcg prikken. De bekleding van mijn baarmoeder was weg. Alleen mijn hcg gestegen toen gingen alle Alarm bellen af.
    Wat het dus achteraf bij mij was wat ik verloor was de bekleding van mijn baarmoeder, zo noemde ze dat in het ziekenhuis.

Nogmaals heel veel sterkte.

13. Babywish2016

Nov 28, 2015
    3,048
    0
    0
    Hoe is het nu met je..heb je al een afspraak of een doorverwijzing..
    Ik weet niet wat dat bolletje is maar zou t aan vk of gyn laten zien..
    Liefs 🙏🍀

14. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lief dat je het vraagt babywish, toen ik midden in de miskraam zat voelde ik mij eigenlijk wel prima.
    Nu kan ik mijn gevoelens niet echt thuis brengen, maandag hebben we nog een tegenslag gehad op financieel gebied en vanaf dat moment gaat het eigenlijk niet zo lekker.
    Gister kwamen er ook allerlei zwangerschapsaankondigen voorbij en dan voel ik weer gigantische woede.

Mijn baarmoeder was bij de echo gelukkig schoon, de verloskundige vertelde dat het bolletje inderdaad het vruchtzakje was.
    Eind deze maand krijgen wij onderzoeken bij de gynaecoloog, we zitten alleen heel erg te dubben om deze afspraak door te laten gaan.
    We willen eigenlijk pas in 2017 weer gaan proberen.
    En deze onderzoeken mogen wij zelf betalen, ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat het precies kost bel straks sowieso even met de gynaecoloog daarover.
    Stel we behoren gewoon bij de pech vogels en er komt niks uit deze onderzoeken dan zijn we wel weer een smak geld kwijt.

Share This Page