Miskraam met zwaar bloedverlies - herstel?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Rozanna, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ha meiden,
    vorige week is onze droom een nachtmerrie geworden, toen ik bij 9,3wk een heftige miskraam kreeg (na anderhalve dag heel licht bloedverlies).
    De eerste echo, gemaakt bij 7.1 wk, liet al zien dat het vruchtje achterbleef in groei. Er klopte wel al een pril hartje, maar ik werd op dat moment een week teruggezet... Er waren dus al wel zorgen....

De miskraam is gepaard gegaan met zeer hevig bloedverlies, waardoor ik eind v.d. middag per ambulance naar het ZH ben afgevoerd voor curettage. Ik ben ong. 1,7lt bloed verloren...

Hierdoor ben ik op het moment ontzettend slapjes.... ik heb vlak voor ontslag nog wel een ijzerinfuus gekregen.
    De miskraam is natuurlijk al een enorme klap, onze eerste zwangerschap is ook een heel moeizame geweest, dus of- en hoe snel we na gaan denken over een eventuele 'herkansing'.... dat zal nog wel even duren....
    Daarnaast ben ik ook wel erg benieuwd hoe lang het zal gaan duren voordat ik me fysiek weer een beetje de oude voel....

Zijn er meiden die in eenzelfde soort situatie zitten/hebben gezeten en mij iets kunnen vertellen over hun herstel na zwaar bloedverlies? En wanneer je het zag zitten om weer zwanger te worden?

Dikke knuffel voor alle mama's die hun droom zijn verloren... nu ik het zelf meemaak, voel ik pas wat een impact het heeft op je leven... :(

2. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Allereerst dikke knuffel!!

Hier nu 3 weken geleden een miskraam gehad.. ik zou toen eigenlijk 10 weken zijn..
    Hier hadden we ook tijdens de echo een kloppend hartje naar ook een groeiachterstand.. een week later weer een echo en het kindje was nauwelijks gegroeid, maar het hartje klopte nog wel heel zacht..
    We wisten toen ook al dat het mis was.. we moesten alleen afwachten.. ingrijpen deden we niet omdat het hartje nog klopt en het kindje gewenst was..
    Weer een week later een echo en toen stond het hartje stil, en en bleek het niet verder gegroeid te zijn..
    Omdat we al weken in omzekerheid zaten hebben we toen direct ingegrepen, ik had zelf nl nog geen verschijnselen van een miskraam en voelde me op en top zwanger..
    Met cytotec weeen opgewekt en na 3 uur begon ik ook flink te bloeden en weefsels en stolsels te verliezen..
    Ik ben niet afgevoerd naar het ziekenhuis, na verlies van een groot stuk weefsel namen de krampen en de bloeding weer goed af..
    Ik voelde me de dagen erna wel heel slap, weinig energie.. heb een week rust genomen, ook om alles een plek te geven. Verder roosvicee ferro gedronken en goed gegeten en gedronken.

We zijn nu 3 weken verder.. mijn zwangerschapstesten zijn inmiddels weer negatief (sinds gisteren) een week na de miskraam bleek ik nagenoeg "leeg" en ik heb daarna nog een paar dagen licht gebloed.. het bloedverlies is dus nu iets meer dan een week over.. en ik voel me ook weer "de oude" alleen met iets meer bagage in mijn rugzakje..
    Wij gaan direct door nu..
    Ik heb een lading eisprongtesten liggen en doe elke dag een test.. hoop mijn ei te vinden..
    Ik heb pco, en over 4 weken een afspraak in t ziekenhuis.. als ik dan nog niet ongesteld ben geworden/geen ei heb gevonden, starten we met ovulatie inductie..

3. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb 2 jaar geleden met 11+2 een heftige miskraam gehad, eerdere echo's door bloedverlies was eigenlijk niks geks te zien. Met verschrikkelijke weeen op de badkamer, overal bloed. Het leek wel of er een kraan was open gezet. het is niet in me opgekomen om een verloskundige te bellen op dat moment, achteraf stom.
    2 maanden later weer een positieve test, tussen door geen mensturuatie gehad.
    Hopenlijk ben je snelw eer de oude

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Heb bij infecties na 2e en 3e mk zwaar bloedverlies gehad hb zakte ineens ontzettend. Heb floradix gebruikt en voelde me snel beter itt de staal tabletten.
    Sterkte

Deel Deze Pagina