Tussentijdse bloeding gehad. Zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Primerose, 24 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Primerose

Primerose Actief lid

19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Hi allemaal,

Lang getwijfeld over het plaatsen van dit topic, maar ben toch wel erg benieuwd wat jullie denken.. :o:

Mijn cyclus is iedere maand aan de lange kant. Meestal schommel ik dus de 32 en 38 dagen. Ik temperatuur niet en gebruik ook geen ovulatietesten. Wij zijn niet actief bezig met de poging voor een derde kindje. Toen wij voor een tweede kindje gingen, gebruikte ik ovulatietesten en was mijn piek meestal rond cd 18. We hebben op cd 9 gevreeën zonder anticonceptie. We gingen er vanuit dat de kans op een zwangerschap zo goed als nihil zou zijn, gelet op mijn cyclussen :rolleyes:

Nu had ik ineens op cd 19 aan het einde van de middag donker rood/bruin bloedverlies. Ook de volgende dag had ik minimaal donker rood/bruin bloedverlies en die dag erna, op cd 21 alleen nog roze bloedverlies in de ochtend. Daarna heb ik geen bloedverlies meer gehad. Ik zit nu op cd 23. Ik zou ergens ongesteld moeten worden volgend weekend, rond 1 mei.

In theorie kan het van alles geweest zijn, een ovulatiebloeding (dat zou dan de eerste keer zijn geweest) een tussentijdse bloeding (dat zou dan de eerste keer zijn geweest) of een innestelingsbloeding? (Heb ik ook gehad toen ik zwanger was van de eerste) Ik dacht eerst nog misschien ineens een zeer korte cyclus. Maar dat lijkt mij nu uitgesloten aangezien het bloedverlies zo minimaal was en ik ook geen bloedverlies meer heb gehad.

Ik vind het spannend... Maar het enige wat we kunnen doen is afwachten. Ik wil proberen echt pas volgende weekend te testen... Ik zal jullie op de hoogte houden. Deel vooral wat je denkt :)

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Ik was voordat we voor onze eerste gingen al een jaar van dd pil af. Nooit een ovulatiebloeding gehad. Na de bevalling ook niet. Daarna aan de minipil geweest voor een paar jaar. Toen we op gingen voor de tweede had ik elke maand bloedverlies van eisprong tot menstruatie die overging in menstruatie tot ik zwanger was. Na de bevalling direct aan de mini pil gegaan voor 4 jaar. Nu alweer een jaar van de pil af voor ik zwanger was en ene maand wel en andere maand niet een ovulatiebloeding. Wat ik wil zeggen is dat het niets zegt dat je het nooit eerder hebt gehad en het daarom nu niet een ovulatiebloeding kan zijn:)

Primerose vindt dit leuk.
  3. Primerose

Primerose Actief lid

19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Nee helemaal eens hoor! Het kan allemaal. Daarom schreef ik ook, dat zou dan de eerste keer zijn :)

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Eigenlijk heb je je eigen vraag al beantwoord :) Al jouw opties bedacht ik ook. Dus ik wacht tot volgend weekend op je testen!

Primerose vindt dit leuk.
  5. Primerose

Primerose Actief lid

19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Inmiddels heb ik getest met een early predictor. Negatief, dus de bloeding is niet van een innesteling geweest :)

Deel Deze Pagina