Testen of wachten?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Quinny85, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quinny85

Quinny85 Niet meer actief

Doen jullie netjes wachten tot de NOD dag?
    Of van te voren al testen?

Wil natuurlijk niet onnodig testen maar wachten is ook lastig ;)

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nou ik kon niet tot mijn nod wachten!
    maar het is wel het beste... Maarjaaaa
    ik zie dat je over 7 dagen pas kan testen, dus ik zou het nu iig niet doen! Ik op zondag positief, en woensdag was mijn NOD! Succes!

3. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    Probeer het zo lang mogelijk vol te houden om het niet te doen! Maar dat is wel lastig!!

4. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Vanaf 10/11 dpo krijgen sommige al een licht streepje te zien.

Ik hou het zelf nooit vol tot nod

5. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Wachten is extreem moeilijk.

Maar aan de andere kant; mocht je zwanger zijn, ben je verplicht 9 maanden te wachten haha.

Het is mogelijk om een paar dagen voor nod te testen, maar of je er zelf beter van wordt? Misschien op dat moment wel. Maar als je rond je NOD dan een bloeding krijgt. Haal jij je allerlei dingen in je hoofd en daar word je niet gelukkig van.

Je kunt beter wachten (zegt diegene die ook niet kon wachten haha)

Succes

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik riep altijd heel hard dat ik nooit voor nod zou testen, maar ik denk dat als we zijn begonnen, ik dat eeeecht niet vol hou :D

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ligt er ook aan hoelang je lf is. Vanaf ongeveer 9 dpo is je kans 50/50 dat je een (vage) positive test krijgt als je ook daadwerkelijk zwanger bent en die kans wordt natuurlijk elke dag groter. De kans dat het fout gaat is ook nog redelijk groot, soms is het misschien fijner om gewoon ongesteld te worden en niet te weten dat er wel iets zat.
    Bij mijn zoontje heb ik gewoon netjes (en volledig rustig:() op nod gewacht, nu zit ik vanaf dag 7 steeds al op mijn nagels te bijten ;)

8. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    +1
    ik test zelf pas als k overtijd ben en nooit van tevoren wegens bovenstaand verhaal. :)

9. Quinny85

Quinny85 Niet meer actief

Zijn jullie ook allemaal aan foliumzuur begonnen vanwege een mogelijke zwangerschap? Ik wel.
    En let je op je voeding, rood vlees etc.? Ik ook.

Heb ook kalm gezegd, ik wacht wel of ik ongesteld word of niet. Maar begin daar nu wel op terug te komen.
    Wou misschien maandag of dinsdag al voorzichtig testje doen :).

10. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Met mijn kindje heb ik ver voor NOD positief getest, dus ik weet zeker dat ik dat nu (gaan net voor een 2e) ook vroeg ga testen haha! Helemaal als ik symptomen heb. Of het verstandig is, is een tweede maar hee, niks zo erg als twijfelen de hele dag of je het wel of niet zult doen. En voor de kosten hoef ik het niet meer te laten, lang leve de action!
    Moet er wel even bij zeggen dat ik soms medicatie moet nemen die niet samengaan met een zwangerschap, dus dit geeft mij op twijfelmomenten weleens de doorslag om toch te testen. Als het negatief is weet je nog niks en neem ik dus niks, maar als het positief is weet ik zeker dat ik niks kan nemen (zoals bij mijn 1e zwangerschap).

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je test TOCH op nod opnieuw.
    De meeste vrouwen testen negatief voor nod (kan je alleen maar zenuwachtig van worden.

Kortom; beter wachten.

Deel Deze Pagina