Hallo allen, Wanneer steken baby's hun armpjes, handjes uit om opgepakt te worden. Volgens het boekje Oei ik groei, moet dat met 5 a 6 maanden????????????????
Volgens mij heeft Kyra dat nooit echt gedaan. maar ik pakte haar ook meestal onder het hoofdje en kontje op. En nu staat ze tegen de rand van haar bedje te wachten totdat ik haar oppak. Dus ook al gaat je kindje het niet doen (de meeste doen het wel, geen zorgen) is er nog niets mis mee.
Het gaat niet altijd helemaal standaard volgens het boekje, hoor! Het ene kindje is wat sneller dan het andere, komt vanzelf!
Thanks. Als ik Oei ik groei moet geloven, dan kunnen baby's al onder een tapijtje kijken met 5 maanden!?
Haha indd. Zo lees ik ook wel eens dingen in dat boek waarvan ik geen snars geloof dat kinderen dat met 4 maanden al kunnen.
Ik geloof dat de voorbeelden in het boek zijn van kindjes die best wel heel vlug zijn. Ik meen me te herinneren dat hier al meer topics over geweest zijn van die strekking. Als je kindje al die dingen zou doen op die leeftijd heb je wel een hele rap en slim wonderkind (ieder kind is een wonderkind maar je weet wat ik bedoel). Ik vind persoonlijk deze site wel handig om te kijken hoe Kyra het doet in verhouding tot andere kindjes. psychomotordevelopment
Ja echt raar hoor sommige dingen, hoe verder je komt in de maanden hoe 'wonderbaarlijk' dingen worden. Zoals: je baby kan met 4 maanden in je mond graaien, dat soort dingen. Of zitten in een kinderstoel met 5 maanden????????? En dan staat er onderin een zinnetje, 'bedenk dat je kindje niet alles kan uit dit lijstje' ahhh duhhhhh!!
mijn mannetje hier doet het wel kwam ik vandaag achter.. ik klap in mn handen en zeg dan... kom maar bij mama.. ik herhaal dit dus ook altijd.. en sinds vanmorgen strekt ie zn armpies omhoog zo van pak me dan!! hihi lijkt wel grappig
oh ja.. komt idd vanzelf!! mijn zoontje kan nog helemaal niet lang zn hoofd omhoog houden als hij op zn buik ligt... ik kan ook niet veel oefenen want hij ligt liever niet op zn buik hij draait gelijk weer op zn rug.. maar ja.. dan denk ik ook.. komt vanzelf
Wat lief. Knap hoor. Maar baby's leren dingen snel voor dat het weet. Zo reageerde ik vorige week nog dat mijn kleine geen doekje op zijn gezicht weg kan halen, en wat denk je na 2 dagen. Ja hoor meneer haalt alle doekjes weg op zijn gezicht. Echt trots ben ik op hem.
Volgens mijn mening is Oei ik groei wel heel snel met dingen die een baby kan doen hoor. Mijn zoontje kon vaak dingen nog niet die daarin beschreven stonden, terwijl hij qua ontwikkeling altijd heel goed is gegaan.
Maar is het niet dat ze VANAF die leeftijd dat gaan kunnen. Oftewel: De hele snelle kindjes kunnen het vanaf die leeftijd en de rest volgt vanzelf.... Over het uitstrekken van de armpjes: Vanaf een maandje of 10 ofzo pas geloof ik...
Tja denk dat het bij M&R ongeveer met een maand of 6/7 was. Weet het precies niet eigenlijk. Verder hebben ze het eigenlijk altijd alleen maar gedaan als ze verdrietig waren, maar niet als ze bijv gewoon in de box of het bedje zaten. En nu eigenlijk alleen nog echt als ze echt willen dus als ze gevallen zijn ofzo maar hier eigenlijk nooit als we bijv langs lopen dat de armen omhoog gaan en ze opgetild willen worden. Maarja ik heb dan ook geen oei ik groei boek, dus weet niet waar ik op moet letten .