Armen uitsteken om opgepakt te worden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Wanneer steken baby's hun armpjes, handjes uit om opgepakt te worden. Volgens het boekje Oei ik groei, moet dat met 5 a 6 maanden????????????????

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier rond een maand of 5 idd..

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Oh dan klopt het wel dus, mijn zoontje doet dit nog niet.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Komt vanzelf :D

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Lief van je. :)

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Volgens mij heeft Kyra dat nooit echt gedaan. maar ik pakte haar ook meestal onder het hoofdje en kontje op. En nu staat ze tegen de rand van haar bedje te wachten totdat ik haar oppak. Dus ook al gaat je kindje het niet doen (de meeste doen het wel, geen zorgen) is er nog niets mis mee. :)

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het gaat niet altijd helemaal standaard volgens het boekje, hoor!;)
    Het ene kindje is wat sneller dan het andere, komt vanzelf!

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Thanks.
    Als ik Oei ik groei moet geloven, dan kunnen baby's al onder een tapijtje kijken met 5 maanden!?

9. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Haha indd.
    Zo lees ik ook wel eens dingen in dat boek waarvan ik geen snars geloof dat kinderen dat met 4 maanden al kunnen.

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik geloof dat de voorbeelden in het boek zijn van kindjes die best wel heel vlug zijn. Ik meen me te herinneren dat hier al meer topics over geweest zijn van die strekking. Als je kindje al die dingen zou doen op die leeftijd heb je wel een hele rap en slim wonderkind (ieder kind is een wonderkind maar je weet wat ik bedoel).

Ik vind persoonlijk deze site wel handig om te kijken hoe Kyra het doet in verhouding tot andere kindjes.
    psychomotordevelopment

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ja echt raar hoor sommige dingen, hoe verder je komt in de maanden hoe 'wonderbaarlijk' dingen worden. Zoals: je baby kan met 4 maanden in je mond graaien, dat soort dingen. Of zitten in een kinderstoel met 5 maanden?????????

En dan staat er onderin een zinnetje, 'bedenk dat je kindje niet alles kan uit dit lijstje' ahhh duhhhhh!!

12. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    mijn mannetje hier doet het wel kwam ik vandaag achter.. ik klap in mn handen en zeg dan... kom maar bij mama.. ik herhaal dit dus ook altijd.. en sinds vanmorgen strekt ie zn armpies omhoog zo van pak me dan!! hihi lijkt wel grappig

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier doet ze dat nog niet. is dat raar dan?

14. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    oh ja.. komt idd vanzelf!! mijn zoontje kan nog helemaal niet lang zn hoofd omhoog houden als hij op zn buik ligt... ik kan ook niet veel oefenen want hij ligt liever niet op zn buik hij draait gelijk weer op zn rug.. maar ja.. dan denk ik ook.. komt vanzelf

15. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Wat lief. Knap hoor.
    Maar baby's leren dingen snel voor dat het weet. Zo reageerde ik vorige week nog dat mijn kleine geen doekje op zijn gezicht weg kan halen, en wat denk je na 2 dagen.

Ja hoor meneer haalt alle doekjes weg op zijn gezicht. Echt trots ben ik op hem.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.926
    113
    Volgens mijn mening is Oei ik groei wel heel snel met dingen die een baby kan doen hoor. Mijn zoontje kon vaak dingen nog niet die daarin beschreven stonden, terwijl hij qua ontwikkeling altijd heel goed is gegaan.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar is het niet dat ze VANAF die leeftijd dat gaan kunnen. Oftewel: De hele snelle kindjes kunnen het vanaf die leeftijd en de rest volgt vanzelf....
    Over het uitstrekken van de armpjes: Vanaf een maandje of 10 ofzo pas geloof ik...

18. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ze hadden er beter van kunnen maken: "Oei, wat groei ik snel'..

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja denk dat het bij M&R ongeveer met een maand of 6/7 was. Weet het precies niet eigenlijk. Verder hebben ze het eigenlijk altijd alleen maar gedaan als ze verdrietig waren, maar niet als ze bijv gewoon in de box of het bedje zaten. En nu eigenlijk alleen nog echt als ze echt willen ;) dus als ze gevallen zijn ofzo maar hier eigenlijk nooit als we bijv langs lopen dat de armen omhoog gaan en ze opgetild willen worden.

Maarja ik heb dan ook geen oei ik groei boek, dus weet niet waar ik op moet letten :).

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje deed dat pas veel later.. hij regelde het op een andere manier: roepen!! hahahahah

Deel Deze Pagina