efkes vraagje over de betekenis van mijn ovulatietesten: 1e keer dat ik getest heb: Tweede streepje bijna even donker als teststreep 2e keer dat ik getest heb: Tweede streepje al iets lichter dan dag ervoor 3e keer dat ik getest heb: Tweede streepje weer iets lichter dan dag ervoor 4e keer dat ik getest heb: Tweede streepje weer iets lichter dan dag ervoor 5e keer dat ik getest heb: Tweede streepje al bijna niet meer te zien. Wanneer heb ik nu mijn eisprong gehad. ben wel op een moment gaan testen waarop ik eigenlijk al overtijd moest zijn: dag 34 dus mss was ervoor mijn test wel helemaal positief op dag 33 of 32? Liefs Winter
OP de dag dat het streepje het donkerst was gaat je ei binnen 24-26 uur komen./ Tel daarbij circq 14 dagen op en je hebt je NOD (nb bij sommigen is de luteale fase langer dan 14 dagen!).
waarschijnlijk heb jij je eisprong gehad op de dag dat je je 1e test deed, die het donkerste was, en heb je misschien de piek van je lh gemist... dus kortom dat je misschien net te laat bent begonnen met testen, normaal gesproken heb je na je positieve test binnen 24-36 uur je eisprong, als jij een dag te laat test is de test weliswaar bijna net zo donker als de controle streep maar niet precies zo donker of donkerder omdat je die piek de dag ervoor zou hebben gehad.... dus reken je eisprong vanaf de dag dat je voor het eerst testte... succes meid...
Merci voor antwoorden, Idd mss toch een beetje te laat getest maar aangezien ik normaal dan al gerekend van de vorige maand die 31 dagen duurde al 3 dagen overtijd was, zw. test gedaan en neg. dus gewoon op gevoel af ovu test gedaan en toen die duidelijk was dan ook gebruik van gemaakt natuurlijk (hihi) en gewoon omdat we zin hadden en ik dacht dat mijn ei al lang voor bij was dag 30 ook! dus wie weet.... Liefs Winter