Geven jullie je kind vanaf 4 jaar extra vitamines naast gezond en gevarieerd eten en waarom? Mijn dochter heeft tot 4 jaar de de vitamine dr. gehad, maar nu eigenlijk niks meer. Ze eet goed en gevarieerd, lust eigenlijk alles wat ik haar voorzet, ziet er gezond uit, maar we hebben 1 probleem... haar teennagels scheuren erg makkelijk af en dreigen hierdoor in te groeien. Ze lijken ook gewoon niet sterk genoeg te zijn. De pedicure gaf aan dat het misschien lag aan te weinig vitamine b? Kan dit?
Dan zou ik vitaminen B extra geven als dat het probleem is en niet de rest. Als je uk goed eet waarom dan extra vitaminen geven die plassen ze toch uit en heeft dus geen nut.
Eens... En je plast niet alle vitamines uit die je 'teveel' hebt, ze kunnen zich ook gaan opstapelen wat dan weer helemaal niet gezond is!
Onze mannetjes eten ook gezond en goed gevarieerd. Maar wij geven de periode met de R in de maand altijd extra vitamines en vitamine D. Ze pakken ondanks gezond eten toch wel eens virussen of een verkoudheid op dus daarom extra vitamines
Mijn kinderen krijgen een vitaminepil (ivm vitamine D voor de jongste) en die houden we erin tot zij 3 is.. daarna gaan we over naar een andere (vanaf 3 jaar). Ik slik zelf ook een vitaminetablet.
met gezond en gevarieerd eten vind ik het niet nodig. Ik heb de vitamine d tot 4 jaar ook nooit gegeven. Mocht ze slechter eten, vaak ziek zijn wordt het een ander verhaal.
Zit er wel aan te denken voor dit jaar. Afgelopen winter was ze om de havenklap ziekjes (verkouden, verhoging, griep, koorts, oorontsteking). Op zich misschien allemaal wel normaal, maar heb toch ook wel gehoord dat t leek te schelen bij sommigen.. Ze eet wel heel erg goed en krijgt in principe alles binnen.. Denk dat ik t eerst even aankijk, en als ze weer om de 2 weken wat heeft, zal ik eens wat halen.
Julia krijgt ook een multivitamine erbij, aangezien ze zo slecht eet. Ik vind het dus wel fijn dat ze wat vitamines binnen krijgt als ze op een dag een kwart appel eet en verder geen fruit of groente!
Dank jullie wel voor de reacties, de meningen zijn erg verdeeld Ik vind dus ook dat als ze gezond en goed eten, dat extra vitaminen eigenlijk niet nodig zijn, ben dan altijd bang dat ze weer een dubbele dosis binnen krijgen en dat is ook niet goed. In de wintermaanden geef ik haar d.m.v voeding extra vitamine c bv, maar blijkbaar kan een kindje een tekort opbouwen aan een bepaalde soort vitamine. In ons geval dus vit B moet ik dit haar dan apart laten slikken? Hoe weet ik dan precies of ze er niet te veel van binnen krijgt? Heb effe zitten googlen, maar kom dus op de multivitamine voor kids uit waar vit B in zit...
Broze nagels komt eerder aan een tekort aan mineralen als calcium, magnesium, zink, ijzer en selenium.
Vond onderstaande nog: Wat is er te doen aan broze nagels? Broze nagels zijn vaak het teken van een tekort aan vitamine A of eiwitten. Meer eieren en zuivelproducten eten is het devies. Wat ook kant helpen: je nagels regelmatig een minuut of vijf in een bakje olijfolie of een mengsel van warm water en speciale nagelolie houden. Zo worden ze steviger en breken minder snel af. Vijl je broze nagels zo recht mogelijk; in een puntvorm breken ze sneller af. Heeft voeding invloed op je nagels? Absoluut! Voedsel dat rijk is aan vitamine B2 en proteïne, (mager vlees, kip, eieren, vis, zuivel, noten en soja) maakt dat je nagels goed groeien. Broze bleke nagels duiden op een ijzertekort. De remedie: meer rood vlees, vette vis, brood, groene bladgroenten, peulvruchten en eieren eten. Ook de hoeveelheid vocht is van invloed op de gezondheid van je nagels. Drink daarom tenminste zes glazen water per dag en eet fruit en groenten die veel vocht bevatten, zoals citrusvruchten en komkommers.
Wij gaven af en toe 'een zonnetje' . Maar nu ze naar school gaat wil ik het weer regelmatiger doen. Ze is zó ontzettend moe, waardoor haar weerstand keldert. Dus buiten dat ik haar nu een tijdje een half dagje extra thuis ga houden, krijgt ze nu het slechter weer wordt, ook weer dagelijks haar 'zonnetje' (davitamon meen ik) .
Tjonge, -calcium, magnesium, zink, ijzer en selenium -vit A, eiwitten, vit B2, ijzer.. Nou, dan kun je maar beter gewoon een multivitamine nemen dus
tjonge wat een info als je het zo leest zou een multivitamine helemaal geen slecht idee zijn haha... Alleen als je leest waar die vitamines in zitten krijgt ze naar mijn idee hier echt wel genoeg van binnen... Ze heeft ook niet echt brose/dunne nagels, maar ze scheuren gewoon erg makkelijk af of in Misschien toch eerst dat badje met olie proberen of ik las ergens je nagels met citroensap insmeren...
Mijn dochter krijgt ook een vitaminesnoepje (multivitamine). Ooit mee begonnen omdat haar haren erg uitvielen (waarschijnlijk ijzertekort, ze eet vrijwel geen vlees), en we gaan ermee door hoewel niet altijd consequent elke dag. Ze is nooit ziek (heel hard afkloppen), zelfs niet verkouden.
haha nee absoluut niet tis een echte vleeseter en drinkt altijd 2 bekers melk, soms 3 op een dag en altijd een toetje na het eten. Ook eten we geregeld vis of ei. Ik las dat vit b ook veel in noten zit, deze krijgt ze dan denk ik niet zoveel binnen. Ik las ook dat je 12 soorten vit b hebt, dus daar word je ook niet wijzer van...