vraag over voedingsschema (fv) van ons kind

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Zoon, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Beste Eveline,

Onze zoon is zondag 6 maanden oud.
    Hij krijgt nutrilon standaard aangeboden en wij zijn sinds vandaag overgestapt van 1 naar 2 (opvolgmelk)

Zijn schema nutrilon standaard 1:
    08:00 uur: 180 + 6
    11:00 uur: fruithap
    12:00 uur: 180 +6
    16:00 uur: 180 +6
    18:00 uur: groentehap
    20:00 uur: 180 +6 +3 schepjes rijstebloem

De tijden wou ik voorlopg zo aanhouden, maar ik vroeg mij af of dat de rijstebloem nog wel gegeven moet / mag worden met nutrilon 2?

Hij lijkt nog geen behoefte te hebben aan meer tussendoortjes en die wou ik hem dan ook nog niet geven. Hij is (schat ik) 65 cm lang en weegt 9 kilo.

En elke stap volgt nu weer als eerste? Wanneer bieden we weer wat anders aan naast de fruit en groente zoals brood en aardappel? En wanneer overstappen van 4 naar 3 flessen???

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kunt je schema zo aanhouden, dat is prima, ook de rijstebloem mag je blijven geven. Rond de leeftijd van 7 maanden mag je een begin maken met brood. Wanneer je kindje alle smaken groente zo'n beetje heeft gehad, kun je gerust beginnen met het toevoegen van aardappel of pasta en daarna ook vlees of vis.
    Rond de leeftijd van 8 maanden vervalt er vaak een fles.

Groeten eveline

3. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Bedankt voor je reactie.
    Ik neem je advies met me mee, maar heb toch het gevoel dat ik mijn zoon al wat meer moet bieden. Ik ga dan ook doorzetten met het geven van broodkorstje (waar hij heel goed op reageerd) en het uitbreiden van de groentehap met aardappel en op den duur vlees/kip/vis en toetje. Met de introductie van de ontbijtpap zal ik dan de rijstebloem in de avondfkes afbouwen totdat we terug zijn op een gewone fles melk.

Wil graag naar volgend schema toe:
    08:00 papfles 180 + 6 + 5 bambix (en of aanpassen aan zijn behoefte misschien 210 + 7 + 6 bambix)
    slapen van 09:30 tot 10:45
    11:00 slokje drinken zoals bijvoorbeeld sap (naar behoefte evntueel rijstewafeltje)
    12:00 brood met fles (fles afbouwen tot 90 +3 naar mate hij meer brood eet)
    slapen van 13:00 tot 15:00
    15:30 fruithap met sap
    17:15 groentehap + aardappel en op den duur ook vlees/kip/vis en toetje
    slapen van 17:45 ot 18:30
    20:00 180 + 6 (aanpassen aan zijn behoefte misschien 210 + 7?

Wat vind jij hier van?

4. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Beste Eveline,

Ik weet dat jij dagelijks heel veel vragen krijgt en deze allemaal zo goed mogelijk probeert te beantwoorden (mijn complimenten daar voor!), maar het is nu enkele dagen geleden dat ik een wedervraag hebt geplaats , na aanleiding van jouw reactie op mijn eerste vraag. Hoop ook dat je tussendoor ook nog even kans ziet mijn vraag weer te beantwoorden.

Groetjes

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Goed dat je me nog even mailt hoor, ik had niet gezien dat je een andere vraag gesteld had.
    Je kunt zeker wel 2 flessen van 210 ml water met 7 scheppen aanbieden. Ik zou proberen om wel rond de 600 ml opvolgmelk uit te komen. De rest ziet er goed uit en is prima te proberen.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina