Dekentje of dekbedje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mima, 25 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    Ik vraag me af wat aangeraden wordt: een wollen dekentje of dekbedje voor de kleine.
    ik heb op de site van het kraamzorghotel gelezen dat dekentjes aanbevolen worden door hun, maar verder ben ik er niks over tegengekomen.

Wie heeft hier een idee over?

2. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Tot 2 jaar mogen kinderen niet onder een dekbedje liggen. Je zou wel een dekentje in een dekbedhoesje kunnen doen.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Volgens mij wordt ook dekentje in dekbedovertrek door sommigen afgeraden (in ieder geval volgens het foldertje van het ziekenhuis mag zowel dekbedje als dekentje in dekbedovertrek afgeraden voor kindjes onder de 2 jaar)

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik heb een duo deken in een dekbedhoesje. Geinformeerd bij de babyspeciaalzaak en die zeiden dat je kan kiezen tussen een lakentje met deken en een katoenen deken in een dekbedhoesje. Wat je zelf het pretiigst vind.
    Een dekbed met hoes mag ind. niet, dan kan de warmte niet goed weg, en wordt het kindje te warm.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wij hebben gekozen voor een dekentje met dekbedovertrekje.
    Schijnt geen enkel probleem te zijn omdat het eigenlijk hetzelfde effect heeft als een lakentje onder de deken.

Maar een dekbedje mag idd niet, moet wel een 'ademende' stof zijn dus vandaar een dekentje.

6. Niet meer actief

je mag zelf kiezen wat je doet, deken of dekbedje. Echter wordt dekbedje afgeraden (dus het mag wel) omdat dit nog to much is voor een kleine. Het moet goed ademen, maar ook makkelijk weg te slaan zijn. Een deken is vaak dikker en kun je wat moeilijker wegslaan (of omvouwen..), het wordt dan zo'n dikke prop in bed.

7. Niet meer actief

dekbedjes wordt sterk afgeraden dus beter dekentjes (wol)

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik zou ook niet voor een wollen dekentje kiezen, ivm eventuele allergie, er wordt aaangeraden hypo allergene stoffen te gebruiken voor je baby, katoen dus.

9. Niet meer actief

ik heb van die gehaakte dekentjes en zeg altijd dat ze van wol zijn maar ze zijn volgens mij inderdaad van katoen :oops:

10. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ja klopt, die zijn idd van katoen :D

Deel Deze Pagina