Ons zoontje van 19mnd past vrijwel niet meer in het voorstoeltje. Ik moet zijn beentjes letterlijk aanduwen en als zijn voeten op de steuntjes rusten dan zit hij klem met zijn knietjes. Als hij zijn voeten niet daarop heeft raak ik met mijn knieeen zijn voeten. Hij is 13,5-14kg en behoorlijk groot voor zijn leeftijd. Ik begin dan ook moeite te krijgen met het stuur in balans te houden. Stoeltje anders afstellen gaat niet, ik heb een normale fiets, geen mamafiets, en als we het stoeltje andees afstellen kan ik er niet meer tussen om op-en af te stappen. Dan moet ik erop en eraf via de bagagedrager niet geschikt voor onverwachte situaties. Ik ben van plan om dit weekend een stoeltje voor achterop te kopen. Maar mag dat al met 19mnd? Vlg een vriendin moeten kindjes zelfs achterop zodra ze 15kg zijn. Wat is wijsheid? Ik wil liever geen moederfiets kopen. Ik vind ze niet mooi en mijn vriend wil geen 2e kindje, dus echt lang heb ik hem niet nodig voor het gemak.
Ik heb wel een mamafiets, maar mijn zoontje van 14 kg past ook niet meer voorop. Hij zit sinds een paar weken nu achterop. Volgens mij mogen ze achterop vanaf 18 maanden, maar ik heb nog nooit gehoord dat je daar 15 kg voor moet zijn.
Hoi Lumiere, Een achterzitje op de fiets is bedoeld voor kinderen vanaf de leeftijd dat ze zelfstandig kunnen zitten tot een maximum gewicht van 22kg (ongeveer 5 jaar). Met andere woorden: kinderen tot ongeveer vijf jaar die zelfstandig kunnen zitten, kunnen gewoon mee op de fiets in een achterzitje. Een voorzitje op de fiets is bedoeld voor kinderen tot ongeveer drie jaar. Op een bepaald moment wordt het kind te groot en gaat het sturen te zwaar. Dat is het moment om over te stappen naar een achterzitje. Hier lees je er meer over op onze site. Groet, Angela VeiligheidNL
Voorzitje voor kinderen tot 3 jaar??! Luc paste daar met 20 maanden echt niet meer in hoor, die zat helemaal platgedrukt met zijn hoofd tegen het schermpje aan. Ik heb hem toen hij 2 werd achterop de fiets gedaan. @TS: je hebt fietsstoeltjes achterop vanaf 9 maanden zelfs. Bobike fietszitje kopen? - Fietsstoeltjecenter.nl Hier vind je diverse stoeltjes voor achterop, ook vanaf 18 maanden.
er zijn al stoeltjes vanaf 9 maanden voor achterop. als je voor een yepp kiest, zou ik hier even kijken scheelt bijna meer dan 50 euro met andere winkels. Startpagina / Fietsstoeltje / Yepp Fietsstoeltje / Yepp Fietszitje / Yepp Easy Fit Fietsstoeltje / Yepp Achterzitje Maxi Easyfit - Ocean Blauw