Strengere regels van het CCAA

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Adoptie mama, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hoi Natas,

    Kijk ook eens op de site van wereldkinderen. Staat ook super veel info op.

    Mede omdat ik twee adoptieneefjes heb, heb ik me ook ingelezen op dit onderwerp.
    Ik ben het in zekere zin wel met die strenge regels eens. Stel je voor dat er nog meer Madonna's komen met een zak met geld......

    Wat ik wel erg vervelend vind is dat het zo ontzettend veel geld kost. Anders hadden we ons denk ik al wel aangemeld.

    groetjes Femke
     
  2. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben het ook met je eens hoor Femke (gaat het met jou en beeb trouwens allemaal goed?). Over starten met VIA cursus en nog bezig zijn met behandelingen...je kunt volgensmij dan nog wel uitstel aanvragen (precieze regels hieromtrent staan op adoptie.nl) eenmalig voor een bepaalde periode, zodat je als het toch iets in mekaar over dreigt te lopen je niet helemaal weer van voren af aan hoeft te wachten.
     
  3. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Morgenmiddagheb ik weer eenecho. Maak me eer wel een beetje druk over. Ik heb wel in de gaten dat door die miskraam je onbevangenheid echt weg is. Jammer, maar ht is niet anders.

    Had ht net met mijn tante over die strengere regels. Zij zei dat het ook komt vanwege de olympische spelen. Ze had al vaker meegemaakt dat de regels aan werden gescherpt en vervolgens weer werden versoepeld.
    Ze is contactpersoon voor Wereldkinderen, dus misschien heeft ze idd gelijk dat ze zover gaan dat ze het geluk van ouders en kinderen laten bepalen door zoiets onbebulligs als sport.....
     
  4. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Pfffff! Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden hoor...

    Zou ik een betere moeder zijn als ik een gouden ring om mijn vinger droeg? Als ik nooit getrouwd was geweest met mijn ex (en dus geen scheiding op mijn naam had staan)? Als ik ieder jaar met pasen naar de paus op tv zou kijken?

    En waarom zou ik wel medicijnen mogen gebruiken voor bijvoorbeeld diabetes, maar wordt het een probleem als ik iets slik tegen volksziekte nummer 1, namelijk depressie?

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de regels voor adoptie zeer conservatief vind, en naar mijn gevoel doen ze een hoop serieuze mensen tekort. Ja, dit raakt mij. Misschien ook omdat we morgen de uitslag van ons oriënterend vruchtbaarheidsonderzoek krijgen en omdat wij onze energie eventueel liever zouden besteden aan een kind dat er toch al is dan aan ingrijpende hormoonbehandelingen met onzekere uitkomst, mocht die keuze aan de orde zijn.

    Belle, kennelijk al bij voorbaat ongeschikt voor een kind uit China, omdat ze niet meer in het huwelijk gelooft. :confused:
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik snap best dat erg regels zijn, maar vind sommigen echt absurd en voel me persoonlijk ook enigzins gekwetst. ik ben nog geen 30, ben ik daarom een minder goede mamma? ik ben niet gelovig (ook in veel landen een vereiste), ben ik daarom een minder goede mamma? wij zijn nog geen 5 jaar getrouwd, is daarom onze relatie minder stabiel? mijn ex nam na 5 jaar onverwacht de benen, zeggen die jaren dan wel of niet iets? wij willen graag adopteren uit idealistische overweging, maar ben niet onvruchtbaar, ben ik daarom een mindere mamma? ik heb mijn hbo niet afgemaakt omdat het geld nodig was voor mijn man zijn universitaire studie, ben ik dan een mindere mamma? ik heb geen groot vermogen, ik vind dat je veel spaargeld beter weg kunt geven aan een goed doel om bijvoorbeeld minder bedeelde kinderen in een kansar land een kasn te bieden, ben ik nu een slechte mamma? ik vind het nonsens, maar goed, regels zijn regels en dat hebben we aar te slikken. kot er wel op neer dat wij deze toch al overbevolkte wereld wel willen verrijken met een eigen kindje, omdat we toch graag een fantastische pappa en mamma willen en zullen worden!
     
  6. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Nou dus als ik het goed lees zou ik met mijn handicap, slechthorendheid" geen kindje mogen adopteren? Stom hoor! :rolleyes:

    Liefs Marjo
     
  7. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Heel mooi verwoord Claartje!
     
  8. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Sorry, te ongeduldig en te veel geplaatst...
     
  9. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
  10. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Nog één....
     
  11. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    door al die regeltjes en eisen hebben we onze adoptiedroom voorgoed opgeborgen.

    Je adopteerd nog steeds in het belang van het kind.
    Bij ons waren vele dingen waarvan we dachten neen dit gaat te ver, alsook vrienden van ons moesten enkele maanden geleden veel meer in china betalen dan voorop was gesteld, geld dat naar de weeshuizen en staat ginder gaat.

    Ik wens iedereen heel veel succes en ons hartje bloed hard, maar we kunnen er niet meer mee doorgaan ook al hebben we een koopwoning en beide ambtenaren zijn. Vele zullen zeggen dan zijn jullie niet de ouders die ze zoeken.

    Ik vind niet dat ze mensen mogen uitbuiten die zo graag een kind willen

    Maar heel veel succes, dag droom
     
  12. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Lieve Zico,
    Ik begrijp helemaal wat je bedeolt hoor! Vind het vreselijk dat dit zoveel moet kosten. Het was voor ons denk ik ook geen optie geweest als ik niet zwanger was geworden. Ik vind het schrikbarenbde bedragen ook al zie je wwar het heengaat.
    Ik vraag me wel eens af als ik mensen met twee adoptiekindjes zie wat wij fout doen. En dan heb ik het natuurlijk over de financiële kant.
    Ik hoop dast je verdriet op den duur wat slijt.

    Verder een blik op de toekomst: is langdurige pleegzorg niet iets? (Zou voor ons eventueel een optie geweest zijn aangezien we een kind veel te bieden hebben)

    liefs Femke
     
  13. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    neen pleegzorg wil m'n man niet , we werken beide full continu en er wordt een beetje verlangt naar een moeder die voor haar kinderen thuis blijft en dat wil ik niet, de gewone wereld moeten mensen werken voor hun geld, een kind mag dat zien dat er voor centen gewerkt moet worden. Zou het heel moeilijk hebben als het kind terug naar de ouders zou gaan en niets contact meer met je heeft.

    Je moet een heel sterk koppel zijn om dit te dragen denk.

    We hopen nu zwanger te geraken.... hoop doet leven he
     
  14. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    geld is voor ons het probleem niet. nmiet dat wij rijk zijn, verre van, maar voor zoiets heb ik graag een torenhoge lening en dan maar geen koophuis over. wij lopen stuk op de vele eisen die gesteld worden, waar wij gewoon niet aan voldoen. ook onze wens staat in de koelkast, nog niet in de ijskast, maar we hebben wel net vandaag uitstel van betaling aangevraagd om er nog eens over na te denken of we echt die enorm lange wachtlijst op willen. ik weet niet of ik wel 6 tot 8 jaar kan wachten om mamma te worden....... en dan heb ik het nog niet eens over een tweede kindje............
     
  15. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    6 Tot 8 jaar, bij ons is het hoogop 3 jaar dat je ze mag gaan afhalen.Wel lang he bij jullie
     
  16. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    is voornamelijk door de wensen en de eisen die niet goed combineren + de verwachtingen voor de komende jaren. nu er uit china zo verschrikkelijk minder kindjes zullen overkomen verwachten ze dat de wachttijd binnen 5 jaar verdubbelt zal zijn en zal blijven oplopen, daar basseer ik me op. de wachttijd zoals die er nu uit ziet is ca. 4 tot 5 jaar, maar zal dus heel snel fors oplopen, daar moet wel rekening mee gehouden worden. wij zijn nu aan het kijken naar het special needs program, daar zijn de wachttijden aanzienlijk lager.
     
  17. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    vraag wel wat het kindje heeft dan he, je hebt licht gehandicapten en zware goed informeren. Bespreek met je partner wat jullie willen en wat te ver is ivm de hulpbehoefende.
     
  18. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zeker, we zijn daar al een hele tijd informatie over aan het vergaren, al voordat de nieuwe regels definitief waren, het was namelijk al langer bekend dat het er aan zat te komen. we kijken voornamelijk naar wat we in huis en onze leefomstandigheden (veel huisdieren, twee hoog bijv.) aan kunnen, de aandoening die een kindje dan heeft is voor óns minder belangrijk, zonder dat we daar lichtzinnig over nadenken!
     
  19. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik wens je heel veel succes en hopelijk kunnen je droom doorgaan, we missen het echt hoor, we waren zo positief ingesteld. M'n hartje bloed nog steeds langs de ene kant hoop ik dat later 1 van onze kindjes het wel doet en dan gaan we in de 7de wolk zijn, onze medewerking en hulp krijgen ze dan 100%. Iets wat we van onze schoonouders niet kunnen zeggen, als het aan hen lag mag er zelfs geen 3 de komen, maar daar beslissen wij over en niet hen
     

Deel Deze Pagina