Hebben jullie dan ook. Als man lief ziek is, dat ze dan zo zielig zijn. En de hele wereld dan stil staat. Alleen maar zielig in bed liggen. En op eens helemaal niks meer kunnen. Oh kan daar zo boos om worden. Als ik morgen ziek ben. Moet ik ook gewoon door. Zucht.... Moest het even kwijt.
Hij vind zichzelf vooral zielig maar hij blijft nooit echt in bed tenzij het echt erg is. Maar een verkoudheid vind ie al erg zielig voir zichzelf
Ik reageer daar neit eens op! Ben bikkelhard dan hoor, ook met zoonlief (praat dan echt over een snottebel hoor) Man man, dan begint manlief al te mauwen en mijn zoon is gelukkig niet zo! Ziek ben je pas als je echt hoge koorts hebt en ligt te ijlen en anders gewoon relax! Komt vanzelf goed....ben dus in de ogen van mijn absoluut niet zorgzaam hahaha... ik ben ook anti paracetamol....gewoon weerstand opbouwen, want al die neusdruppels en hoestdrankjes dat weert alles....mijn zoon heeft dat dus ook nog nooit gehad! Resultaat....juni 2007 geboren, september 2007 goed ziek geweest ook opgenomen....en tot op heden (klop het af) niet meer ziek geweest..... wel snottebellen, maar dat was het dan ook wel!
Haha, hier is ie vooral zielig als het wel allemaal meevalt. Pas als hij stil is, en niet zeurt of klaagt, ga ik me zorgen maken.
dit las ik in het weekend ik geloof er wel niet veel van Mannen zijn echt het sterkere geslacht omdat ze meer pijn kunnen verdragen en ze hier minder sterk op reageren, ontdekten onderzoekers. Hm. Daar gaat de kracht in mijn uitroep dat wij het sterkere geslacht zijn. Maar ik blijf toch echt bij mijn standpunt dat de wereld snel met uitsterven zal worden bedreigd als bevallen een mannenkwestie zou zijn. Na onderzoek op 200 Britse en Libische mannen blijkt dat ze toch minder pijn ervaren dan vrouwen. De onderzoekers pijnigden de mannen met een stok met een stompe uiteinde van 1 cm, vervolgens hielden ze hun gevoeligheid en uithoudingsvermogen voor pijn in de gaten. Hieruit blijkt dat mannen een hogere pijngrens hebben en minder over de pijn klaagden dan vrouwen. Ook konden de Britse vrijwilligers minder goed pijn als hun Libische geslachtsgenoten verdragen, ze kloegen hier ook meer over. De stereotype reacties op pijn waren echter duidelijker in Libië dan in het Verenigd Koninkrijk. Daaruit leiden de onderzoekers af dat geslacht en cultuur een rol spelen in hoe mensen met ongemak omgaan. De maatschappij schrijft voor dat mannen zich stoïcijns moeten gedragen, vrouwen mogen gevoeliger zijn. In sommige culturen is dit sterker dan in andere.
Mijn vader kan er ook wat van, maar mijn man doet dat helemaal niet. Das echt mijn superhero, klaagt nooit en is in de 6,5 jaar dat we samen zijn nog maar 2 keer ziek geweest, één dagje welteverstaan. Laatst hadden we beide buikgriep en toen was hij mooi wel degene die de verzorging van dochter grotendeels op zich nam.
grr mannen en ziek zijn!!! hier gaat het ongeveer zo aappie: wat heb je? malief: geen idee maar ben zo beroerddddd aappie: heb je koorts manlief: vast wel lijkt wel of ik 100 graden koorts heb aappie: *komt met de thermometer aan* manlief: nee dat hoeft nou ook weer niet aappie: dan ben je niet ziek hup bed uit! manlief: maar ik ben zo ziekeeekkk aappie: heb je al kouwe voetjes, moet ik begravenis regelen nee? SCHIET OP DAT NEST UIT NEEM EEN PCM EN GA DOOR!!
Ik herken het gelukkig helemaal niet. Mijn vader had altijd ontzettend veel last van z'n longen (cara) en hij klaagde nooit. En mijn man hoor ik nooit met een verkoudheid of griepje. Zelfs met z'n gebroken heup klaagde ie niet zoveel over pijn (en als hij het er wel over had kon ik wel nagaan hoe zeer het deed).
Ik herken het, maar als de domme koe die ik ben geef ik eraan toe. Ik ren dan de hele dag heen en weer met soep en broodjes, verse vruchtensapjes en loop de hele dag op mijn tenen als Tempus-man in bed zielig ligt te zijn. Zelf ben ik chronisch ziek maar no way dat ik dezelfde behandeling krijg als er een hele slechte dag tussen zit.
o ja pfff dat ken ik heel goed werd er altijd chagie van en jaagde hem gewoon t bed uit zei ik altijd ik kan ook niet ziek zijn dus jij ook niet je bent net zo goed papa whaha die vond ik altijd wel goed als wij ziek zijn mogen wij toch ook niet in bed gaan liggen whaha
ik meende eigenlijk dat vrouwen werkelijk ook meer pijn voelen doordat ze meer zenuwuiteinden hebben per vierkante cm oppervlak dan een man....moet het even opzoeken maar dacht dat het zo zat.....
Mannen kleinzeriger dan vrouwen? Pijngevoeligheid is allereerst een genetische kwestie. Zo hebben we allemaal een verschillend aantal pijnzenuwen en reageert ons lichaam verschillend op pijnprikkels. Het vooroordeel dat vrouwen minder kleinzerig zouden zijn dan mannen klopt hierdoor bijvoorbeeld niet! Vrouwen zijn over het algemeen gevoeliger voor pijn omdat zij meer pijnzenuwen hebben en het vrouwelijke hormoon estrogeen hen pijngevoeliger maakt. Roodharige vrouwen zijn de uitzondering op de regel: zij hebben een soort gendefect waardoor hun lichaamseigen pijnstillers sterker werken. Is deze verhoogde pijngevoeligheid bij vrouwen nuttig? Ja, zo zijn vrouwen beter in staat om naar hun eigen lichaam te luisteren. Dit verhoogt de kans om tijdens een zwangerschap goede beslissingen te nemen en bij complicaties vroegtijdig in actie te komen. Ook zal iemand die pijngevoelig is de pijn van anderen beter aanvoelen en interpreteren. Handig voor de opvoeding. Pijngevoelige zenuwuiteinden op je lichaam zijn niet evenredig over het lichaam verdeeld. Op sommige plekken zitten heel veel zenuwuiteinden (tandvlees, handen, huid) en op andere heel weinig (hersenen, buik). Hierom zal het bezoekje aan de tandarts nooit leuk worden. En hierom is het voor een buikpijnlijder soms moeilijk te bepalen wat er precies aan de hand is en konden Incas vroeger zonder verdoving een hersenoperatie uitvoeren (in en rond de hersenen zitten bijna geen pijnzenuwen). van de website marecelinolopez.nl wat betekend auw
Mijn man is vrijwel nooit ziek, maar regelmatig verkouden. En dan moet ik dus al minimaal 20x per dag aanhoren dat ie "hartstikke dood" gaat. Ben dus blij dat hij in de 4,5 jaar dat we bij elkaar nog nooit griep ofzo heeft gehad.
Mannen praten niet snel over hun gevoelens, dus ook niet als ze zich niet helemaal lekker voelen. Als ze dan echt ziek zijn gaan ze pas klagen en omdat ze dat nooit doen zien wij vrouwen dat als aanstellen.
Oh het is echt verschrikkelijk!!! Zo zielig doen dan en vervolgens als ik een keer ziek ben het doodnormaal vinden dat alles gewoon doorgaat