Ohhh wat voel ik me dom! Ik heb gigantische keelpijn en had nog strepsils liggen op mijn nachtkast. Heb er sinds gisteravond tm nu 6 gehad, vanmiddag stuk of 4. Nooit bij stil gestaan dat je dit niet mag hebben! Wou op google de bijsluiter opzoeken en las toen dus dat je het niet hebben mag. ik hoop maar dat het niks met de baby heeft gedaan. Iemand tips wat je wel tegen de keelpijn mag en zou het echt zoveel kwaad kunnen?
Helaas kun je de tijd niet terug draaien, en heb je ze al gehad. Niets meer aan te doen. Het enige wat ik je kan aanraden, is veel drinken, desnoods snoepjes eten waar je veel speeksel productie van krijgt, zodat je blijft slikken. Zo ben ik ook al 2x door een fikse keelontsteking gekomen... Beterschap...
Ik weet helaas niet waarom je ze niet mag en wat het mogelijk voor kwaad zou kunnen, sorry. Wat je volgens mij wel mag, maar check het ff bij je VK: - gorgelen met zoutoplossing - tijmsiroop
Ja pff ik baal zo! water en thee drinken doe ik al verlaat niet te veel want zit achter de kassa, moet ik zovaak plassen en worden collega's sacherijnig van. Ik zal morgen de vk even bellen en vragen over tijmsiroop. Gorgelen is idd een goede deed ik eerder ook wel eens dankje!
Ik gebruik isla tijdens mijn zwangerschap werkt ook goed. Heb nu ook strepsils gebruikt, zo'n vaart loopt het volgnes kom ook niet.
Trachitol mag je wel gebruiken tijdens de zwangerschap. Werkt vaak ook nog beter dan strepsils Edit: toch wisselende berichten op google. Voor de zekerheid dan maar niet nemen.. Honingdrop kan misschien ook wat verlichten.
Nou... Ik ben een groot voorstander van nuchterheid, maar als het zelfs in de officiële bijsluiter van het product staat....
Ik lees nu dus net dat strepsils niet zijn toegestaan en ben toch 2x flink verkouden geweest en heb ze dus genomen tijdens mijn zwangerschap (in ieder geval veel meer dan 6) Ze kan elk moment geboren worden, maar het ziet er allemaal goed uit en ik maak me er ook eigenlijk geen zorgen over. Maar voorkomen is beter dan genezen. Zout gorchelen helpt bij mij, zeker om ontsteking te voorkomen. En vicks blue tegen de pijn en houdt alles lekker open.
Strepsils en trachitol mogen niet vawege een bepaalde pijnstilling die erin zit. Bij de apotheek heb ik keelpastilles gehaald die wel redelijk hielpen. En ik heb gorgeld (tenminste poging tot, want mijn maag was het er toen niet mee eens) met kamille
Ik heb mijn vorige zwangerschap ook wel eens strepsils geslikt. Mijn zoon is bijna 2 en volkomen gezond hoor!
eventueel paracetamol tegen de pijn? en verder vooral veel zuigen en slikken, dus water, ijsklontjes, snoepjes/zuurtjes, fruit.. Ik vind warme kamillethee met honing altijd lekker als ik keelpijn heb..
Dat is er eentje uit de categorie "mijn opa rookte een pakje per dag en heeft ook geen longkanker gekregen" Dat het bij jou goed is gegaan is superfijn, maar is toch geen bewijs dat het dan maar voor iedereen volkomen veilig is? Een fabrikant zet echt niet voor z'n plezier in een bijsluiter dat een product niet gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap...
Mijn beste vriendin heeft haar vk gebeld (ik durfde niet te bellen haha vond t geen spoed) en die zei dat het niet zo'n kwaad kon maar niet meer moest nemen nu. Isla wat is dat en waar kan ik dat kopen? Ben al aan het gorgelen geslagen en ga straks honingdrop halen. Bedankt voor alles reacties al
Mag je wel onbeperkt drop hebben dan? Ik dacht dat je daar echt maar een paar van mag hebben per dag.
Ja tuurlijk mag je wel drop hebben... het gaat altijd om TEVEEL en in het geval van drop heb je het over minimaal een zak drop... bij teveel