Mijn VK heeft tijdens mijn vorige zwangerschap gezegd dat het geen kwaad kon om strepsils te nemen. Heb het specifiek gevraagd omdat ik vaak keelpijn heb.
Dat lukt hier makkelijk hoor, in een ochtend is er een zak doorheen als je me de kans geeft. Isla Moos mag. Die is er in verschillende smaken. Zelf vind ik de classic het minst lekker, maar wel het beste werken. Het smaakt ook niet vies ofzo, maar niet zo lekker als een strepsil. Beetje een 'saaie' smaak. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden dat strepsils niet mogen. Veel medicijnfabrikanten raden het af om hun producten te gebruiken tijdens zwangerschap / borstvoeding. Maar vaak is dat omdat het gewoon niet onderzocht is en ze dus geen risico (op schadeclaims) willen lopen. Het is financieel niet echt rendabel om het effect van dit soort pillen op ongeboren baby's te onderzoeken. Ik vraag me dus af of er echt een risico is, of dat het onder de categorie 'better safe than sorry' valt. Maar goed: ik ben daar zelf ook wel van dus heb ik ze nooit gebruikt tijdens m'n zwangerschap. En nu tijdens de borstvoeding periode gebruik ik ze alleen als ik weet dat ik de eerste uren daarna niet ga voeden. Of dat nu echt nodig is, weet ik niet. Ik voel me er we veiliger bij. Maar ik zou er zeker geen nacht slaap over verliezen als ik ze tijdens de zwangerschap wel per ongeluk had ingenomen. Ik geloof niet dat het dan zo'n vaart loopt dat er na een paar strepsils iets gruwelijk mis gaat met je kind.
Strepsils is op basis van ibuprofen.. En dat is nou net het onderdeel wat wordt afgeraden tijdens de zwangerschap Ik zou even bij een goede adviesdrogist (dus geen Kruidvat etc) langsgaan en je verhaal doen.. Zij kunnen goed met je meedenken en de mogelijkheden vertellen. Succes!
Heb nog Trachitol in huis dus heb ff voor je in de bijsluiter gekeken en staat Er zijn geen aanwijzingen dat Trachitol niet tijdens de zwangerschap gebruikt zou kunnen worden. Desalniettemin wordt zwangeren aangeraden advies te vragen aan een arts of apotheker voordat men een geneesmiddel inneemt. Dus dat staat er nogal dubbel in. Dampo keelpastilles is misschien iets? Heb ff gekeken en in de bijsluiter staat niks over zwangerschap. Maar of het meer effect heeft dan een snoepje of gorgelen geen idee.
Ik had het ook flink gorgelen met zout water. Gaf iedere keer verlichting en het was na twee dagen weg. Nu ben ik mijn stem nog kwijt
gorgelen en ook drinken van kamille thee. dat werkt ontsmettend. drop mag idd wel maar ook weer niet te veel ivm je bloeddruk. en idd isla mag wel. snoepjes van de antiflu ofzoiets
Strepsils zijn idd obv pijnstillers. Er zit een hele kleine hoeveelheid ibuprofen in. Het is niet gezegd dat het schadelijk is voor de baby, maar omdat tot nu toe niet bewezen kan worden dat het niet schadelijk is, wordt gebruik ervan afgeraden