We komen er niet uit: Ik wil onze peuter in haar eigen kamertje laten met een nieuw groter bed en dan de babymeubeltjes naar het kamertje ernaast verhuizen zodat de baby ook een eigen nieuw kamertje heeft. Dan ziet onze dochter het niet dat zij "opzij" wordt geschoven naar een nieuwe kamer en de baby in haar kamer komt. Mijn man vindt dat veel te veel gedoe en werk, hij wil de nieuwe peuterkamer in de lege kamer doen. Wat vinden jullie?
ik zou de peuter lekker haar eigen kamertje laten houden. Een nieuwe baby in huis is al een dratsische verandering voor zo'n kleintje Het zal (denk ik dan) misschien wel teveel voor haar worden als ze moet wennen aan 1: een baby in huis en 2: ineens een andere omgeving. Ik zou nog even wachten met de verhuizing van de kamers tot de peuter gewend is aan de nieuwe baby. Du 1 verandering per keer Succes
En nog even als toevoeging...het is idd zo dat ze het idee kan krijgen dat de baby een beetje haar plekje in neemt...en dat is natuurlijk ook niet wat jullie willen. Ik zou mijn man proberen over te halen...en anders zou ik zelf gaan shouwen als hij het zo'n gedoe vind (ben niet gek haha)
wij hadden dus de baby in de peuter zijn kamer gelegd en mijn oudste dus op een nieuwe kamer. drama.........elke avond huilend schreeuwend naar zijn bed toe.dat hij gewoon huilend tegen de deur in slaap viel echt heel erg zielig. nu komt de derde en hebben we de logeerkamer een babykamer gemaakt. nu vinden de jongens het ok,maar ze zijn nu ook al 6 en 8 dus dat scheelt.
Mijn andwoord staat er niet bij. Ik heb mijn dochter een grotere kamer gegeven, en nieuw behangetje bedje enz. En de baby gaat in haar oude kamertje (en die knappen we ook op). We hebben expres haar kamertje eerst gedaan, en al vroeg zodat ze al vast kan wennen, en dus straks niet denkt, hey de baby krijgt mijn ''kamer''. We hebben haar kamer echt opgeleukt met vlinders etc, en gaat erg goed, na 2 dagen was ze al gewent. En de baby kamer wordt ook weer opgeknapt Hoop dat je er wat aan heb. jessica
Bij ons zal het nog wel even duren omdat dit onze eerste is. Maar wij dachten eraan om de oudste dan te verplaatsen naar de wat grotere kamer en de 2e baby in de kleinste kamer. We gaan wel het kamertje van de 2e baby veranderen m.b.t. thema/kleur. Wel behouden we de meubeltjes. Gr, Butterfly
Wij hebben het exact zo gedaan zoals de bovenste optie van de poll. Onze oudste is in januari al naar zolder gegaan. Een maand of twee later (afgelopen maart) is de (nu nog) jongste naar de oude kamer van onze oudste gegaan. De overgang heeft geen enkel probleem opgeleverd. Haar oude kamer is inmiddels gereed gemaakt voor de baby, en als deze straks geboren wordt, in juli, slaapt ze dus al vier maanden in een andere kamer, en ziet ze het niet als opzij worden geschoven omdat ze allang gewend is aan de nieuwe situatie. Ze ziet haar oude kamertje ook helemaal niet meer als 'haar' kamer. Volgens mij hoeft het dus geen enkel probleem op te leveren, zolang je maar flink wat tijd laat zitten tussen de verhuizing en de komst van de baby.
Wij hebben onze zoon (bijna 2) destijds ruim op tijd een nieuwe kamer gegeven zodat hij ruim op tijd kon wennen aan zijn nieuwe kamer en zijn nieuwe (grote bed). Hij heeft het volgens mij nooit zo gevoeld als dat hij opzij geschoven werd en plaats moest maken voor een nieuw kindje. Hij was juist enorm enthousiast over zijn nieuwe, grote kamer die we heel mooi hadden gemaakt. Ook was hij trots dat hij in een nieuw, groot bed mocht slapen. Nu de derde op komst is, hebben we hetzelfde gedaan met onze dochter: ruim op tijd een nieuwe kamer. Ook geen centje pijn, alleen maar trots! Het is maar hoe je het brengt en hoe je er zelf mee omgaat, m.i......
Merijn slaapt nu vanaf half maart op zijn nieuwe grote kamer met juniorbed. Hij is er super trots op!' OP moment dat onze 2e knul geboren wordt, slaapt hij al weer ruim 4 maanden op zijn nieuwe kamer. Hij slaapt vanaf dag 1 in zijn nieuwe bed als een roosje. Werd hij in zijn babykamer iedere nacht wel een keer of vaker wakker. NU slaapt hij gewoon hele nacht door! Dus hier gaat het prima en maak ik me ook echt geen zorgen dat hij zich verstoten voelt want de babykamer is al niet meer in the picture voor hem. Dus ik heb geen keuze kunnen maken in deze poll. WIj hebben nieuwe kamer, nieuw behang, meubels gekocht voor Merijn. en de baby krijgt Merijn zijn oude kamer/meubels met allemaal nieuwe accessoires
wij hebben anne gewoon in haar eigen kamer gelaten en we hebben haar kamer ook opnieuw behangen het kamertje waar de baby nu komt te liggen is echt heel klein dus dat konden we anne niet aandoen ik weet niet hoe oud de peuter is anders kan je hem of haar ook nog laten kiezen en als je het nu allemaal opknapt ben je er weer voor een paar jaar van af groetjes van patricia
ik zou de peuter betrekken bij het maken van een nieuwe slaapkamer met een groot bed.om in een groot bed te liggen is al erg spannend en ook niet altijd makkelijk en als ze dan ook nog heeft mogen helpen met haar nieuwe kamer.... als haar kamer klaar is zou ik iets later pas beginnen aan de babykamer. succes!
wij gaan de oudste naar een nieuwe kamer verhuizen, hij heeft zelf de behangrand aangewezen die hij wil, en zal daar komen te slapen vier maanden vóór de uitgerekende datum, dus echt tijd genoeg!
ik zou op het moment dat je bezig bent voor een tweede de peuter al verhuizen naar een andere kamer. Onder het motto "een echte grote jongens/meiden kamer!" Als dan na een aantal maanden de baby in het oude kamertje komt zal de peuter zich niet meer opgeschoven voelen. Het legt dan immers de link al niet meer. Dit heeft volgens mij twee voordelen. de peuter heeft een up to date kamertje met echt peuterbehang en nieuwe meubeltjes en het babykamertje kun je laten zoals het is. dit betekend klussen in 1 kamertje ipv allebei de kamertjes omgooien
Ik zou de peuter niet haar kamertje 'uitzetten'... het krijgen van een brusje kan voor peuters al zo ingrijpend zijn...
Dat maakt helemaal niet uit hoor Saona! Mijn dochter slaapt nu al een een maand in haar nieuwe kamer en is al helemaal gewend, ze loopt gewoon langs dr oude kamer! Als je maar vroeg genoeg aan zijn/haar nieuwe kamertje begint hebben ze er geen erg in. Ze vind het prachtig d'r nieuwe kamer en we zijn nu met de babykamer bezig (haar oude kamertje dus) jessica
Wat een verschillende reacties! We zijn er nog steeds niet uit. Onze dochter is net 2 geworden en de baby komt pas in november. De kamer waar ze nu slaapt (dus de "oude" babykamer) is groter dan de lege... Is een grote kamer handiger met bijv. spelen of maakt dat op deze leeftijd nog niet zoveel uit?
Maakt niet uit, echt spelen op hun kamer doen ze voorlopig toch nog niet. En áls ze al spelen, is dat meestal in of op bed..... althans, dat is mijn eigen ervaring met onze dochter (2,5). En zelfs mijn zoon is 5 en heeft een grote zolderkamer, maar speelt er nog nauwelijks.
Dan zou ik haar in haar oude kamer laten, en een nieuw behangetje eventueel. Bij ons was namelijk de babykamer erg klein, (gallerijflat) en haar nieuwe kamer is lekker groot, dus kan ze lekker spelen, want voor de baby maakt het niet uit zo'n kleine kamer. Sus6 jessica