Dropjes,stophoest en thee met honing!Ben zelf al ruim een week beroerd van de verkoudheid en dat begon ook met keelpijn...Beterschap!
Dank je!Heb nu van de huisarts codeïne tabletten gekregen.Mag er maar heel weinig van,maar hoest ook vaak bloed mee op en dat is natuurlijk ook niet goed.Hoop dat het bij jou niet door zal zetten!
Antwoord apotheker Geadviseerd wordt dit niet te gebruiken tijdens de zwangerschap. Strepsils bevatten benzylalcohol en van deze stof is bekend dat het de placenta kan passeren en dat dit giftig is voor de prematuren. dus neem gewoon wat dropjes om op te zabbelen dit verzacht de keel ook.
Ik heb dropjes gehaald, maar ik hou niet echt van dropjes! Ik heb eigenlijk alleen last van mijn keel. En een beetje een snotneus.
Ik kreeg van mijn apotheek de tip om eens op de site van Consumed te kijken, daar staan heel veel bijsluiters en medicijninfo. (kopje medicijnen) Zelf kreeg ik als tip bij keelpijn Hibitane zuigtabletjes (met mate!) te gebruiken. Begin van de zwangerschap ook flinke griep gehad, en toen mocht dat, en paracetamol. Beterschap! Groetjes Chris
Maar als je twijfelt kun je volgens mij bij elke apotheek wel even vragen wat mag. Kan me voorstellen dat je geen risico wil lopen.
wellicht is dit een leuke site... Hier kun je alles vinden wat je wel of niet mag hebben qua medicijnen http://www.consumed.nl/?leftUrl=L2RhdGF ... lkPTI3MTI=
Maar ik heb dus wel strepsils genomen, in het prille begin, toen ik posi teste.... Was toen ook honds beroerd en keelpijn Help.. jessica
Zwangerschap Op grond van de werking van benzoylalcohol kan een schadelijk effect van Strepsils® (zelfzorg) tijdens de zangerschap niet geheel worden uitgesloten. Strepsils® (zelfzorg) niet vlak voor of tijdens de bevalling gebruiken. Dit is overigens het resultaat van de website die ik hierboven had aangegeven
Zal het de volgende keer wel aan de vk vragen... Maar omdat ik het alleen in het prille begin een paar heb gebruikt.... jessica
Heb in het begin ook een paar Strepsils gebruikt. Vanmorgen aan vk gevraagd of het kwaad kan, zij vertelde dat je dan over grote hoeveelheden praat en niet over een paar. Babs.
Heb toevallig sinds eergisteravond pijn in mijn keel, en ben nu na al jullie verhalen maar aan de dropjes gegaan ( niet te veel natuurlijk )