Streptococcen B??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eefje86, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit mijn urinekweek is naar voren gekomen dat ik streptococcen B ofzo iets heb of drager ben.
    Ik krijg morgen via de vk een doorverwijzing naar de gyn.
    Ik moet nu dus ook in het ziekenhuis bevallen..
    Dit was zowiezo wel een beetje te planning maar ik wou zo lang mogelijk thuis de weeen opvangen en ben nu bang dat ik meteen naar het ziekenhuis moet en daar dus meteen aan bed ben gebonden door een infuus.. ik moet namelijk bevallen met een antibiotica infuus.
    Nu ben ik ook bang dat ik hierdoor bv geen pijnpompje kan krijgen omdat ik al antibiotica krijg..

Heeft iemand hier ervaring mee en wil je mij vertellen hoe het ging? Werd je echt overgedragen aan gyn of ben je bevallen met je verloskundige?
    En miss ook wat het is.. ik kan er niet veel zinnigs over vinden..
    Krijg het morgen ws allemaal wel te horen maar om een beetje beter te slapen vanacht :)
    Alvast bedankt!

2. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben tussen mijn 2e en 3e zwangerschap positief getest, tijdens mijn vorige zwangerschap was hij gelukkig niet actief, wel hebben ze me toen al uitgelegd over hoe en wat ! Nu word hij volgende week weer getest en ik hoop dat hij weer niet actief is.
    Zo ja dan moet ik ook aan de anti biotica voordat ik word ingeleid, je moet nl minimaal 4 uur aan de antibiotica voordat je gaat bevallen en mijn bev duren korter ! Het is voornamelijk een voorzorgsmaatregel om er voor te zorgen dat je baby niet ziek word, de kans is klein dat ze ziek worden maar als ze ziek worden zijn ze vaak snel heel erg ziek.
    Ik neem aan dat je evengoed een pijnpompje kan gebruiken en rondlopen kan evengoed met een infuus en vooral doen dat bevordert alleen maar de bevalling !

3. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja andere benaming is ook wel gbs bacterie, en ja je valt onder de gynaecoloog niet meer onder de vk helaas

4. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie.. stelt me wat gerust.. dus ik moet nu gaan hopen dat mijn bevalling langer duurt dan 4 uur:p

5. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog iemand met ervaringen?

6. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Hier ook tijdens mijn vorige zwangerschap niet immuun en zou tijdens de bevalling een infuus krijgen maar omdat ik nogal snel beviel, is dit niet meer gelukt ;)
    Het kindje werd wel nadien in de gaten gehouden dat het geen koorts kreeg geloof ik maar dit was niet het geval en nadien niets meer over gehoord...
    Wel spijtig dat je graag thuis had willen bevallen, dat dit nu niet meer kan..

7. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Bij mij is deze bacterie ook gevonden en pas rond jouw termijn gaan ze bij mij testen of deze actief is tegen die tijd. Idd anti biotica dan.
    Gelukkig weten ze het vooraf en kan alles gedaan worden om een ziek kindje te voorkomen.

Bij mijn eerste bevalling, wat een keizersnede werd, had ik een anti biotica infuus (omdat ik koorts had) en ook ruggeprik infuus. Dus combi kan denk ik prima.
    Ik moch niet rondlopen touwens omdat ze bij een ruggeprik en misschien door de combinatie van koorts bij mij continu mijn bloeddruk wilden meten met een automatische band om mijn arm en er zat een hartslagmeter op hoofdje van mijn kindje zodat zij ook in de gaten gehouden werd.

Ik heb de combinatie van al deze poespas wel al vervelend en beklemmend ervaren eerlijk gezegd.
    Maar bij mij betrof het dus een ruggenprik en geen pijnpompje.

Hopelijk weet iemand hier meer van?

Oh ja en idd ik vind ook dat me weinig vertelden over wat die hele bacterie dan onhoudt. Ze deden er heel laconiek.

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Gbs kán een killer zijn voor baby's. Mijn kleintje heeft het direct na de bevalling gekregen en heeft twee weken in het zh gelegen. Hij had hersenvliesontsteking!
    Ik vind het dan erg raar dat er laconiek over gedaan wordt....

9. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier ook de GBS bacterie.
    Bij de eerste in het ziekenhuis bevallen, maar heb geen gynaecoloog gezien hoor! Mocht gewoon bevallen onder begeleiding van een verloskundige in het ZH.
    Voor de bevalling inderdaad aan de antibiotica en heb ook gewoon een ruggeprik gekregen.
    Na de bevalling werd ze direct nagekeken door de kinderarts en de dag erop weer, maar alles was goed, waardoor we de volgende dag ook gewoon naar huis mochten.

10. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook gbs en moest bevallen met antibiotica. Ik mocht toen het bed inderdaad niet uit omdat ik aan het infuus zat en dat vond ik best jammer.
    Zover ik weet mag je gewoon alle pijstilling die er is mogelijk is gebruiken, zelf had ik het pompje dat direct op het infuus werd aangesloten.
    Bij mij ging het allemaal zo snel dat ik niet lang genoeg antibiotica kon krijgen (mede doordat ik 2 uur thuis weeen heb weg gepuft)waardoor mijn kleine meid een week in het ziekehuis moest blijven om zelf nog antibiotica te krijgen. Gelukkig mocht ik samen met haar daar blijven en mocht ze na 5 dgn naar huis omdat alles goed ging.
    Hoe dan ook hadden we 2 dgn ter observatie daar moeten blijven, ook al had ik wel lang genoeg de antibiotica gekregen.
    Gbs kan inderdaad heel gevaarlijk zijn voor baby's en ook al kan de bevalling misschien niet zo gaan als je wilt, was het dat voor mij wel waard om mijn kindje zo goed mogelijk te beschermen.
    En ondanks alles heb ik toch een hele fijne bevalling gehad!

Bij mijn volgende bevalling moet ik automatisch weer aan de antibiotica omdat ik dus drager ben. Maar dan ga ik dus meteen naar het ziekehuis ;)

wbt je vraag over gyn of vk kan ik je niet helpen omdat ik sowieso bij de gyn loop.

11. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties meiden.. ik krijg morgen verwijzing naar gynaecoloog. .die zal me meer vertellen..
    Eigenlijk raar dat niet iedereen getest wordt hierop.. ik wist het nog van een eerder onderzoekje..

12. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    mijn vk doet er heel laqoniek over!! terwijl ik het al meerdere keren heb aangegeven omdat familielid ook draagster er van is.
    Wanneer word je zowiezo erop getest?vlak voor de bevalling of 2 wk van te voren? anders ga ik het weer aankaarten

13. MissyG

MissyG Actief lid

4 sep 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook GBS. Ik werd ook overgedragen aan de gyn, maar kon wel gewoon met een vk van het ziekenhuis bevallen. Het gaat er om dat wanneer je vliezen gebroken zijn, je zsm een infuus krijgt met ab. Dan is er een open verbinding met het kindje, en kun je je kindje besmetten. De eerste gift ab moet minimaal 4 uur voor de bevalling zijn. Mijn bevalling duurde 1,5 dag, dus dat was geen probleem. Elke 4 uur krijgt je een nieuwe zak ab. Net zo lang tot de baby geboren is.
    Na de geboorte moest ik nog minimaal 48 uur blijven, ter controle. Ik hoefde overigens niet in bed te blijven, ik sleepte mn karretje overal mee heen ;) Daarnaast betekend het niet dat je geen pijnstilling kan krijgen, kan gewoon.
    Ik heb ondanks dit gedoe een prima bevalling gehad. Beter zo, en goed beschermd voor je kindje!

Succes!

14. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Pas als je een blaasontsteking oid hebt.

15. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen! Ik hoop dat ik ook bij mn vk mag blijven!

16. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap ook niet waarom dit niet standaard is..

17. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Hoe weet je dat je zoiets hebt? Ik ben helemaal nooit getest tijdens mijn zwangerschap?!

18. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ooit naar voren gekomen bij een uitstrijkje.. en gelukkig heb ik het onthouden..
    Ik had geen idee wat het was en dacht op een gegeven moment laat ik het maar aangeven bij de vk.. gelukkig..

19. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moet ook getest worden, bij 35 of 36 weken als het goed is.
    Mijn dochtertje is 2,5 week na haar geboorte opgenomen met streptokokken B, vandaar dat ik nu gecontroleerd moet worden.

20. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze testen niet standaard vanwege de kosten !!
    aangezien er maar een klein percentage daadwerkelijk besmet wordt en automatisch betekent dit dat er veel meer positieve gbs draagsters zijn, wat weer voor veel meer zkh bevallingen zou zorgen dus nog hogere kosten !
    maar inderdaad ik vind ook dat iedereen standaard getest zou moeten worden ! dat testen doen ze pas aan het eind rond wk 36 omdat hij wel/niet actief kan zijn doen ze dit zo laat mogelijk....

Deel Deze Pagina