Beste verloskundige, Aanstaande zondag gaan wij naar een pretpark. Ik ben dan bijna 13 weken zwanger. In welke attracties zou ik wel mogen en ik welke absoluut niet? We gaan met mijn zoontje van bijna 2, neefjes en nichtje, vandaar dat ik het vraag, ze willen vast ergens met mij in. Daarom zou ik graag willen weten wat wel mag. Alvast bedankt, Groet Kiki
hoi bij alle attracties staat dat als je zwanger bent je er niet in mag. Dat is omdat ze geen schadeclaims willen. Vanwege het feit dat je pas 13 weken en je buik nog niet boven je schaambotje uitkomt kan het geen kwaad, de beugel van bijvoorbeeld een achtbaankarretje kan geen verwondingen geven. Ook kun je geen miskraam krijgen door dit soort dingen. Het pretpark dekt zich altijd in. Kijk zelf wat je leuk/prettig/verantwoord vindt. Mirjam
Bedankt voor het antwoord. Fijn om te weten dat het geen kwaad kan. In attracties die "over de kop gaan" heb ik geen goed gevoel als ik er in ga en in te wilde attracties ook niet. Maar dan weet ik dat ik bijvoorbeeld wel in de Rupsachtbaan of iets dergelijks kan. Groetjes, Kiki