Meningsverschil met partner...Wie in welke kamer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rae, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rae

rae Bekend lid

17 mrt 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    Hoi dames,

Het afgelopen jaar hebben we veel kunnen nadenken over hoe we de indeling boven willen hebben.
    Nu hebben mijn vriend en ik een andere mening hierover. Soms tot discussie/ergenis aan toe.
    We hebben 4 slaapkamers. Wij in een grote, 2 jongsten samen in een grote ( gaat absoluut niet goed) en de oudste alleen in de kleinste kamer.
    Nu hebben we 1 kamer over. Ik wil dat de jongste 2 uit elkaar gaan en dat de baby uiteindelijk bij de jongste komt te liggen.
    Mijn vriend vind het belachelijk en wil dat het een babykamer wordt.
    Door de spanning die er is en de stress die erbij komt wil ik gewoon mijn keuze.

Wat vinden jullie? De kinderen zijn 14, 10 en 8.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Maak van 1 grote twee kleine.

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik zou gewoon wat nachtjes proefdraaien en dan pas officieel verhuizen. Nu lukt dat waarschijnlijk nog niet met de baby omdat die er nog niet is ;). De baby kan ook nog een tijdje op jullie kamer slapen misschien?
    Het lastige is dat je nu nog niet weet hoe de baby het doet. Als het een huilbaby is is een aparte kamer wel fijner dan dat hij/zij bij de jongste ligt.

4. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Waarom gaat get niet goed met de 2 jongste op 1 kamer? Mischien dat iemand daar een oplossing voor heeft. ☺
    Een soort van scheiding maken ofzo mischien?

5. rae

rae Bekend lid

17 mrt 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    Kon het maar. Het is een huurhuis en als het wel mocht dan zit ik met ramen die geen muurtje ertussen kunnen hebben.

6. rae

rae Bekend lid

17 mrt 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    Het is elke dag een strijd. Al 2,5 jaar lang. Mijn kamer Mijn spullen Mijn kast Mijn kleren....
    Elkaar uitdagen wie slimmer is en hoe succesvol ze later worden. We hebben alles geprobeerd. Zelfs gezinshulp. Het werkt gewoon niet. De oudste en de middelste op d3 kamer denk ik ook weleens over na. Maar zij is ZO aan het puberen.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou de baby zeker niet op de kamer bij de jongste leggen.
    Die heeft zijn slaap nodig ivm school en vind het vast niet leuk om in de nacht wakker te worden van een huilende baby die honger heeft of verschoond moet worden.

Kan je die van 10 en 14 niet op 1 kamer leggen?? Desnoods de kamer "scheiden" door kledingkasten in het midden te zetten?

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je kunt met een simpel systeem een rails op de grond plaatsen en er dan gipswanden inschuiven. Is goedkoop en weer makkelijk te verwijderen, vrienden van me hebben dat ook in een huurhuis gedaan. Je kunt het gewoon bij de gamma of karwei kopen. En als je met een raam zit gewoon de kamer zodanig in 2 opdelen dat je in 1 kamer het raam houdt en in de andere niet.

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zou de baby alleen op een kleine kamer houden. Wat vinden jullie kinderen zelf van welke kamer ze zouden willen? Is het mogelijk om de keuze aan hun over te laten voor wat extra goodwill? Of zouden ze allemaal apart willen slapen?

10. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik begrijp dat je geen zin hebt in dat constante gedoe tussen die twee. Maar de jongste met een baby lijkt me ook geen oplossing. Niet goed voor je kind van 8, voor de baby en ook lastig met voeden enzo. Ik en mijn zusje waren ook een drama vroeger. Wij deelden een slaapkamer en de oorlog brak soms echt uit. Oorzaak is dat we in leeftijd niet zoveel verschilden zoals die van jullie en dan is er gevoel van rivaliteit. Maar had mijn zusje met de jongste op de kamer gelegen of ik... dan was het ruziën gewoon doorgegaan en had de baby er ook onder geleden. Koop wat van die kamerschermen, maak een duidelijke scheiding in de kamer, praat apart met ze over de komst van de baby en wat hun ruzies met de baby doen. ik zou letterlijk een streep in de kamer trekken, allebei een eigen kast en strenge consequenties als ze ruzie hebben. Wie van de twee ook begonnen is. En belonen als het wel goed gaat. Verder heeft het ons erg geholpen dat onze ouders zo nu en dan even aandacht hadden voor ons alleen. Boodschap moet zijn dat ze er allebei mogen zijn. Maar goed. Jullie hebben vast al allerlei drastische dingen geprobeerd.. succes en ik hoop dat jij en he man samen met de kids tot een goede oplossing komen.

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Waarom leg je de baby niet bij jullie op de kamer? Als de twee jongste zo'n ruzie hebben en de oudste ook haar privacy nodig heeft, dan is de keuze toch simpel? Voor jouw en de baby is het sowieso fijner om bij elkaar te slapen. Waarom zouden de kinderen die er nu zijn, moeten lijden onder het feit dat er nog een baby bij komt en dus daarom geen eigen kamer krijgen? Als ouders moet je doen wat het beste is voor je kinderen en dan is elk een aparte kamer geven in dit geval het beste. En als jouw/zijn excuus is dat jullie de kamer niet willen delen, dan weet je ook meteen waarom de kinderen dit niet willen ;) Zij kiezen er niet voor om de kamer te delen met elkaar, jullie kiezen voor nog een kind, dus dan lijkt de kinderen elk een eigen kamer geven en jullie je kamer delen met de baby het beste.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind 8 jaar een te groot verschil om samen een kamer te delen. Ik zou zelf de baby bij jullie op de kamer laten slapen en de oudste 3 allemaal een eigen kamer.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jr kan de grote kamer ook opsplitsen door een simpele losse scheidingswand, een simpel gordijn, you name it, niet te
    Moeilijk denken hoor :)

14. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben de jongste en de oudste bij elkaar zit zeven jaar tussen. Dit werkt juist het beste omdat er genn rivaliteit is. Het is overduidelijk welke kleren van wie zijn en welke spullen. Ze gaan niet op het zelfde moment naar bed etc. Wij hebben vijf kinderen en nr zes onderweg en wij kunnen dus geen onzin dulden. Ze hebben maar respect op te brengen voor elkaars spullen en slaaptijden etc. Wij zijn daar vrij streng in. Pak je iets van de ander zonder te vragen dan mag de ander iets van jou pakken waar wij bij zijn. Zit je te jennen terwijl je allebei moet slapen gaat de ander morgen een uur later naar bed. En heel duidelijk aangeven jullie bepalen waar er geslapen wordt en als het hen niet aanstaat dan mogen ze het later anders doen. Het is nu zoals het is.
    Succes

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind het schandalig dat je sm je lui noemt. Waarom doet ze dat? Deed ze vroeger ook al zo?
    Zelf heb ik ook vrij imposante schoonouders. Elke zondag moesten we vroeger bij hen gaan eten. Volgens hun traditie gingen de kleinkinderen ook altijd op bezoek bij de grootouders en niet andersom. Zij namen hun kinderen ook altijd mee naar hun ouders. Want volgens hen moeten de oudere mensen zich niet verplaatsen maar net de jongere generatie. Ook al waren de grootouders nog goed te been etc. Ook verjaardagen werden daar gevierd. Traditie...
    Maar ik heb van in het begin heel vriendelijk tegen mijn schoonmoeder gezegd dat ik dat niet zie zitten. Daar ik op verjaardagen ook mensen van mijn familie en vrienden uitnodig. De reactie daarop dat verjaardagen familiegelegenheden zijn maar bon, dat heb ik weggewuifd. Ik zie mijn sm doodgraag, ze doet veel voor ons maar is heel imposant. Door net te doen wat ze vraagt heb ik na al die jaren haar, euh... hoe zal ik het zeggen..., "voor mij gewonnen" en vraagt ze nu net hoe ik het zou willen. Maar dan ook voor alles wat de kinderen betreft. Zelfs cadeautjes die ze willen kopen. Ook het deels voor haar opgenomen als mijn man ruzie met haar had etc. Ik bedoel hiermee dat je misschien kan gaan ook al heb je geen zin of fut maar dan wel bijvoorbeeld over de verjaardag kan beginnen etc. En wat dat appje over lui zijn betreft, ik zou de volgende keer als je ze ziet zeggen dat je je echt slecht voelde en nu weer wat beter bent. Ik bedoel hiermee dus niet dat ik akkoord ben met hun gedrag maar wil zeggen dat het misschien beter is om de lieve vrede te bewaren. Zeker met een kindje op komst.

16. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    En jullie eigen kamer opdelen in 2 kamers, inderdaad door kamerscherm,gordijn, kasten, daar de 2 oudste, baby op t kleinste kamertje, jullie ip de kamer waar nu de 2 broertjes samen slapen??

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Gipswand in jullie kamer, heb je twee kamers. En dan in de bovenkant een strook van plexiglas van bijvoorbeeld 1 meter x lengte zodat er gewoon licht is. Opgelost.

18. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik ben het hier helemaal mee eens.

19. Beer86

Beer86 Actief lid

26 nov 2014
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier konden de oudste 2 ook niet met elkaar op 1 kamer. Was echt verschrikkelijk. Binnen een maand ze uit elkaar gehaald. Haal ze uit elkaar.

De oudste slaapt nu met de jongste, zit 10 jaar tussen en dat gaat echt prima! Ze vinden het alle 2 erg leuk. De eerste weken lag de baby bij ons op de kamer, toen ze ging door slapen alles om gegooid.

Wat zou de oudste ervan vinden als die met de baby komt te liggen?

De tip van een makkelijke gips wand vind ik zelf een erg goede manier om ieder kind toch een plekje voor zichzelf te geven.

Waarom doet jou vriend er moeilijk over?

20. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Waarom laat je de kids zelf niet met een oplossing komen binnen de grenzen waar jullie beiden mee kunnen leven? Laat ze zelf meedenken hoe de twee die samen slapen elk hun eigen plek kunnen creëren. Je kan vast foto's op internet opzoeken hoe kamers verdeeld kunnen worden en die laten zien als inspiratie.

Deel Deze Pagina