Een 3e kindje is geweldig leuk, omdat....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Druifje, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Hoi allemaal,

De titel zegt het al: ik wil alles weten over een 3e kindje in het gezin hebben! Wat maakt het zo leuk en wat maakt het zo anders dan 1 of 2 kinderen.

Kom maar op!

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    :D ik lees ff mee

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ah leuk me too :)

4. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat... Zijn grote broer en zus hem vertroetelen!
    .... er nu geen ruzie meer is wie waar zit in de auto, gewoon allebei langs een kant van broertje
    ... Ik de leuke jongenskleertjes van oudste zoon weer kan gebruiken
    ... er altijd twee zijn die kunnen dollen als er iemand geen zin heeft om te spelen

5. annelie566

annelie566 Niet meer actief

ik lees even mee ;)

6. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Ondanks dat het soms best druk is vind ik het super en zou niet anders meer willen. Sterker nog, we gaan zelfs voor een vierde. Er is altijd iemand om mee te spelen, zijn oudere broertjes zijn gek op hem. Ik weet eigenlijk niet wat het nu zo leuk maakt, ik hou gewoon van gezelligheid en vind het fantastisch om te kijken hoe ze lekker met z'n drieën aan het spelen zijn.

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    omdat ze tegelijk met nummer 2 komt :D :p

8. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    aah ik lees ook graag mee.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    ..ze balans in ons gezin brengt. Het voelt echt als een kadootje 😊

10. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik ben ook benieuwd. Ook naar de mindere ervaringen.

11. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Ik lees ook mee. En nog vele anderen ook. Topic vaak bekeken!

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een derde lijkt mij enorm leuk, omdat het vast veel overeenkomsten heeft met de kindjes die we al hebben, maar ook zijn of haar eigen karakter meebrengt. Als ik naar onze kids kijk, dan denk ik meestal "Wat zou het toch heerlijk zijn om er nog zo een groot te mogen brengen!" Ik lees dus ook mee :)

13. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Wat een leuke reacties al! En wat veel meiden die meelezen en ook benieuwd zijn!

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    hier vond ik er in het begin weinig veanderingen in zitten, enige wat mij wat zwaarder viel de eerste weken was de nachten, mijn oudste van toen 4 ging naar school en mijn tweede van toen net 3 bleef nog thuis maar sliep niet meer, dus ik kon niet even een uurtje terug naar bed, dat was eigenlijk het enige waar ik soms stiekem wel eens van baalde ;)

auto paste gewoon, kamers hadden we niet genoeg maar ons plan was om de eerste 6 maanden bij ons te laten slapen en daarna de dames bij elkaar te laten slapen op 1 kamer,

echter bleek ze na 6 maand nog niet door te slapen en onze tweede was een lichte slaper dus die samen op 1 kamer zou geen succes worde, gezien een ledikant bij ons op de kamer niet paste hebben we er toen voor gekozen broer en zus in een stapelbed te doen,
    hun hebben 1,5 jaar samen een kamer gedeeld

tijdens de zwangerschap van de vierde hebben we de zolder laten verbouwen en daar 2 slaapkamers laten maken zodat alle kids nu hun eigen slaapkamer hebben.

wat ik ook zwaar vond was dat mijn tweede veel keel neus en oorproblemen heeft gehad, met 3 jaar is ze geholpen, ze is daar erg onzeker van geworden omdat ze enorme spraak achterstand had, ze kon pas horen bij 80 decibel, met 3 jaar werd ze met spoed geopereerd omdat ze geen lucht meer kreeg zo dik waren haar keel amandelen, toen begon ze pas een beetje te praten, en ze heeft veel dingen opnieuw moeten leren omdat klanken anders binnen kwamen, hiervoor hadden we veel afspraken in het ziekenhuis en de logopedie, ze is veel gepest vanwege haar spraak zelfs door volwassenen werd ze uitgelachen ( haar kleine zusje sprak ze namelijk uit als haar kleine k*tje) de z en s kon ze niet zeggen, ze is hier erg onzeker van geworden en werken aan haar zelf, naast de medische afspraken had ook zij haar sport ( majorette) ons zoontje had zwemles en voetbal 2 maal per week, en dan heb de derde.... die net als haar zus keel neus en oor problemen blijkt te hebben, ze heeft 15 maanden lang elke nacht gekrijst, niet huilen, niet jammeren of mopperen, echt krijsen, niets was goed, ze had onwijs veel pijn.

en dan alle bovenstaande nog uitvoeren ....dat vergt veel.

afgelopen januari is ze eindelijk geopeerd aan haar keel amandelen ( met 13 maanden aan neus amandelen en buisjes) en sindsdien praat ze ! ze is niet meer de hele nacht wakker, ipv krijsen van 03.00 tot 06.00 slaapt ze tot 03.00, drinkt wat water en slaapt weer tot 05.30 en soms tot 06.00 dus een hele verbetering ;)

maar dat is dan soms wel een beetje klote haha,

nu heb ik er vier, de vierde heeft een hele slechte start gehad waarbij hij bijna is overleden, hij heeft een zware operatie moeten ondergaan en een aantal weken in nijmegen moeten blijven op de ic, we verbleven in het ronald mc donald huis, ik zag sommige ouders daar samen zitten, vrij gekregen van het werk om bij hun kind te kunnen zijn... velen die "maar "1 kind hadden, en nu bedoel ik dit absoluut niet verkeerd want hun zullen het ongetwijfeld allemaal net zo zwaar gehad hebben als mij, geen enkele ouder en geen enkel kind gun je dat, maar soms baalde ik ervan dat ik alles er om heen ook nog moest regelen, net bevallen, 10 keer per dag gang in gang uit niet de nachten er bij mogen blijven slapen, geen kraamzorg dus bij doorlekken zelf de bedden verschoven zelf wassen zelf koken zelf strijken, en de zorgen om je kindje, en de zorgen om je andere kinderen, oppas regelen, wie kan ze naar school brengen wie kan ze halen wie brengt ze naar voetbal naar logopedie naar zwemles etc etc.

gelukkig waren we in de weekenden samen, maar toch viel het zwaar om op dat moment meer kinderen dan 1 te hebben.

maaaaar aan de andere kant is het zo onwijs geweldig. de liefde die je krijgt, het eigenwijze wat mijn derde heeft..... daar KUN je gewoon niet boos om worden ook al gaat ze compleet tegen je in, ze valt helemaal in de smaak bij de oudste twee en ze hebben samen zo onwijs veel plezier,

wat ook wel fijn is dat als ik nu naar de speeltuin ga met vier kinderen de oudste twee van 7 en 5 de derde van 2,5 onder hun hoede nemen, ik hou ze wel in de gaten maar hoef niet meer mee van de glijbaan, dat doen de oudste twee, ik kan de baby de fles geven in de speeltuin, tuurlijk speel ik ook gewoon mee, maar het is fijn dat het niet meer perse hoeft en dat ik soms ook gewoon even op een afstandje kan kijken.

ik hou ervan om elke avond met de kinderen een boekje te lezen, een spelletje kwartetten of mens erger je niet, samen fietsen en boodschappen doen, nu heb ik ook weer het geluk dat mijn derde een opruim miep is ;) hele dagen in de weer met een poets doek,
    ze houd ervan om te poetsen en op te ruimen, ze helpt met de was opvouwen ( hemden en onderbroeken ) ze helpt koken ( samen water in de pan doen bij de rijst bonen aardappels etc, ) de saus door roeren, ze helpt net als de andere 2 met de tafel dekken en afruimen. dus mijn huishouden lijd er ( nog ) niet onder ;)

verder vind ik het wel heel belangrijk dat wij het zelfde kunnen als bij een eerste, boekjes lezen bijvoorbeeld, en op vakantie gaan, we gingen altijd naar een luxe hotel all in, dat hoeft niet perse meer maar ik wil nog wel een paar weken naar de camping kunnen bijvoorbeeld, en de tijd hebben om ze boekjes te lezen,

ik ken een mama met 5 kinderen, die kinderen gaan niet meer op vakantie ( niet de grootste ramp en zeker niet als het geen must is voor je gezin maar in ons gezin dus wel :p) en ze leest de kindjes ook niet meer voor, dat vind ze veel te druk en heeft er na een lange dag geen zin meer in, begrijp ik hoor het is ook zwaar op sommige momenten, en dat je soms even niet voorleest omdat je dag daar niet naar is snap ik, maar toch vind ik dat in ons gezin zulke dingen moet blijven kunnen,
    zo is deze mama bijv nu aan het denken aan een 6e kindje, hiervoor gaat ze andere boodschappen halen, geen snoep koek chips meer ( opzich niet zon probleem natuurlijk ) en ze zegt dat ze nu gaat kijken hoeveel geld ze kwijt zijn aan feestjes geven, verjaardag cadeaus en sinterklaas cadeaus en dat wil ze dan weg laten bij alle 5 ook mogen ze niet op een sport in de hoop dat ze financieel beter gaan zitten, ik vind sport belangrijk ( of bijv muziek ) en dat ze daarin hun passie kwijt kunnen als ze iets vinden wat hun ligt, ik vind het belangrijk dat als mijn zoon op voetbal mag, en mijn dochter op majorette, dat ik de derde ook iets moet kunnen bieden, en daar moet het financieel dus wel naar staan. ( tuurlijk kan er altijd wat gebeuren maar bij een geplande zwangerschap zijn het wel dingen waar ik rekening meer zou ouden )

zoals de moeder van 5 dit doet.... zijn bochten waarin ik mij niet wil wringen, ik wil dat het ook leuk blijft voor de andere kinderen, ik wil niet dat ik hun steeds meer moet ontnemen omdat mama steeds meer kinderen wil.

ik wil ze ook allemaal 1 op 1 aandacht kunnen geven, het hoeft niet allemaal even veel, ze weten dat ze allemaal aan de beurt komen, maar ik wil wel persoonlijke aandacht kunnen geven,

mijn zoon heeft extra werkjes, hij loopt voor in zijn taal en rekenen en hiervoor krijgt hij extra opdrachtjes,
    mijn dochter loopt juist wat achter, ook heeft ze opdrachtjes van school om aan haar spraak te werken en ook van logopedie,

beide vind ik dat ik als ouder zijnde aandacht aan moet besteden, en of ik nu 2 of 4 kinderen heb.... een kind hoort hierbij ondersteuning te krijgen. dus dat zijn dan bij een groter gezin wel dingen waarmee je rekening moet houden ( vind ik )

en als je dat allemaal kunt kan ik je 3 kinderen zeker aanraden, mijn persoonlijke ervaring daarin is in 1 woord geweldig

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    oeps...... beetje lang verhaal sorry:)

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik lees ook mee! Man en ik zijn er wel redelijk over uit dat we toch nog een derde willen, al hebben we beide ook nog wel wat twijfels..

17. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Een derde kindje is geweldig leuk, omdat....

...er nog een geheel eigen persoontje je gezin verrijkt met nog meer liefde.
    ...de vele "smelt" momentjes qua interactie met je oudste 2 kindjes onbetaalbaar zijn.
    ...de kindjes elkaar vaak goed kunnen vermaken.
    ...je als ouders een hoop al gezien hebt en daardoor relaxter en steviger in je schoenen staat.
    ...je daardoor nog meer kan genieten van dat kleine persoontje.
    ...je alles al in huis hebt.

Een derde kindje maakt sommige dingen wel wat moeilijker, zoals...

...vervoer.
    ...je aandacht verdelen.
    ...dat er naast spelen, ook meer ruzie met elkaar gemaakt kan worden.
    ...dat er altijd wel iemand is die je 's nachts wakker maakt.
    ...oppas.
    ...dat het gelijk een hele invasie is, wanneer je ergens naartoe gaat.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat lijkt me ook ja! Ik vind het nu al lastig om 's winters ( = binnen ) met vrienden af te spreken die ook meerdere kinderen hebben, of naar een verjaardag te gaan....

19. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Ah wat fijn dat dit topic er is!! Ik ben heel pril zwanger van onze 3e en ook al zijn we er heel bewust voor gegaan, ik vind het toch heel spannend en zie (nog) veel beren op de weg :)

Ik lees hier dus ook graag mee om een indruk te krijgen van hoe het is/kan zijn!

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

... Het zo'n heerlijk klein moppie is.

Haha nog niet zoveel ervaring met drie kindjes :D

Deel Deze Pagina