Streptokokken B (GBS)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Baby4, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Ik ben inmiddels zwanger van mijn 2e kindje maar maak me zo'n zorgen.

Een paar weken voor de bevalling van mijn 1e kindje had ik last van blaasontsteking, veel eiwit in urine en nog wat dingetjes die ik inmiddels ben vergeten. Ik ben toe gaan googlen en las dat dit symptomen waren van GBS oftewel streptokokken.
    Gek genoeg kan ik nu niets meer vinden op internet over de symptomen..

Anyways, ik heb toen meteen gebeld met de vk en haar alles uitgeleged en aangezien deze bacterie levensgevaarlijk is voor een pasgeborene heb ik gevraagd of zij mij wou laten onderzoeken. Ze werd toen een beetje kwaad en zij dat ik niet voor elk pijntje het internet op moest gaan maar mijn gevoel vertelde me gewoon dat het mis was.
    Ondanks mijn aandringen wou zij geen onderzoek verrichten. Een paar dagen later zijn mijn vliezen gebroken en 36uur later ben ik bevallen. Na de bevalling vertelde de arts mij dat ik besmet was met GBS. :(
    Ik voelde me zo belazerd door mijn vk, waarom wou ze niet naar mij luisteren en werd er geen onderzoekje uitgevoerd :cry:

Gelukkig heb ik mijn zoontje niet besmet en ik dank god daarvoor maar voor hetzelfde geval was hij wel besmet en dan...? Zo'n onderzoek zou echt standaard moeten en als iemand erop aandringt moeten ze al helemaal serieus luisteren!

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    het is inderdaad geen standaard test, maar een beetje goede verloskundige neemt je wel serieus. ik ben ook te vroeg bevallen (opeens gebroken vliezen) en kreeg toen preventief de antibiotica tegen streptokokken, en ze hebben vanalles op kweek gezet. achteraf bleek dat ik het in grote hoeveelheid had, en dat het dus maar goed was dat mijn zoontje en ik de antibiotica al gehad hebben.
    bij deze bevalling heb ik dan ook een medische indicatie, krijg zowieso weer de antibiotica en moet minstens 1 nachtje blijven met het kindje zodat ze het goed in de gaten kunnen houden.

ik neem aan dat je weet dat je bij deze zwangerschap waarschijnlijk ook antibiotica moet? het is reden om in het ziekenhuis te bevallen iig.

3. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    @Jalea ik weet inderdaad dat ik een medische indicatie heb en weer in het ziekenhuis moet bevallen. Daar gaat mijn voorkeur ook naar uit want je weet maar nooit..

Ik hoop alleen dat de vk mij deze keer serieus zal nemen.

Deel Deze Pagina