kan ik dan zwanger zijn help

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door harialicious, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harialicious

harialicious Nieuw lid

13 jun 2008
    3
    0
    0
    student
    ROTTeRDAM
    halloo ik ben saffira en ik ben 23 jaar en ik heb een vraag ik heb mijn eerste menstruatie op 28 mei gehad tot 30 mei heb altijd 3 dagen maar heb 30 mei en 31 mei onveilig sex gehad met me vriend en ben ook niet aan de pil al 2 jaar niet kan het zijn dat ik dan zwanger ben ik had al wel een test gedaan en die was negatief maar heb het volgens mij te vroeg gedaan kan ik dan zwanger zijn want ik voel al wel allemaal rare dingen in me buik...

groetjes saf

Edit moderator: verplaatst naar zwangerschap

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het is onwaarschijnlijk dat je zwanger bent, maar het kan wel. je kunt pas testen als je overtijd bent (of de dag dat je ongie had moeten worden). Maar dat je nu al iets voelt zou wel apart zijn hoor, ik denk eerder dat je jezelf er gek mee praat en dat je daarom van alles gaat voelen. Maar je bent niet aan de pil? En je gebruikt verder ook geen andere voorbehoedsmiddelen? Wil je zwanger worden of speel je russische roullete?

3. Niet meer actief

mij lijkt het ook onwaarschijnlijk maar om het zeker te weten kun je een test doen als je overtijd bent.
    ik weet niet waarom je het onveilig doet / geen pil gebruikt... wil je zanger worden, is het bewust? zoniet misschien dan toch handig om over anticonceptie na te denken?

4. harialicious

harialicious Nieuw lid

13 jun 2008
    3
    0
    0
    student
    ROTTeRDAM

nou ja we willen heel graag een kind dus vandaar maar het zou dus wel kunnen..

5. Vlinder84

Nah het lijkt me niet erg waarschijnlijk. Weet je hoelang je cyclus is? Is die regelmatig? Als je bv een cyclus hebt van 28 dagen, dan heb je je eisprong tussen de 12de en 16de dag, jij hebt op de derde en vierde dag gevreeen, maar zaadjes blijven hoogstens 3 dagen in leven. Dus als je gericht wil proberen zwanger te raken, dan zou ik rond deze tijd klussen en dit om de dag. Is je cyclus korter of langer, tel de dag erbij op of af en dan weet je ongeveer je vruchtbare periode. Maar sowieso is het te vroeg om het nu al te weten, je kan echt pas testen op je NOD (niet ongesteld dag) of wanneer je overtijd bent.

6. harialicious

harialicious Nieuw lid

13 jun 2008
    3
    0
    0
    student
    ROTTeRDAM
    ooow oke nou mijn cuclus is onregelmatig

7. Vlinder84

Hoe lang is je kortste cyclus en je langste?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Saffira: bij een cyclus langer dan 3 weken ben je zeer zeker niet zwanger als je tijdens je menstruatie gevreeen hebt.
    Maar ik snap niet helemaal dat je er wel bang voor bent (zwanger te zijn) en tegelijk zegt: we willen we kinderen...?
    Ik zou zeggen: maak een duidelijke keus en verbindt daar de consequenties aan: of wel kids, geen anticonceptie. Of nog niet en dan maar eens aan de pil, spiraal, condoom, enz?

Deel Deze Pagina