Hey, Uit bloedresultaten bleek dat ik (zwangerschaps) schildklierproblemen heb. Ik zou volgens de bloedwaarden hypertheroide zijn. Ik ben tot hiertoe nog nooit behandeld geweest hiervoor. Dinsdag ga ik op controle. Maar zijn hier mensen met ervaring? Moet ik medicatie nemen? De waarden waren wel redelijk afwijkend. Weet iemand wat mogelijke gevolgen zijn van schildklierproblemen voor.de baby? Bedankt
Helaas worden schildklierwaarden niet snel onderzocht als je zwanger wilt worden, tenzij je klachten hebt of een zwangerschap uitblijft. Heb je een idee van je waarden nu? Gestreefd wordt naar een TSH rond de 1 bij zwangerschap. Dit door een schildklierhormoon (zijn verschillende merken) in te nemen. Onderstaande link geeft meer uitleg. http://www.mijnzwangerschap.org/media/1038/schildklierafwijkingen-en-zwangerschap-nvog-.pdf
Tsh is <0.020 Ft3: 5 , Ft4: 1.9 Antilichamen: 12 Thyr stim immunoglobine :1.1 Dit was het geval 10/9 en ook deze week nog afwijkende waardes. Maar ken de cijfers niet. Bedankt voor link
Dat is wel heel laag. Voel je je wel prima verder? Hebben ze ook aangegeven waarom ze je zo lang laten wachten met deze waarden? Ik heb zelf hypo en sta goed onder controle. Vind dat ze je in de tussentijd toch wel meer duidelijkheid hadden mogen geven...
Het is behoorlijk naar. Mijn kindje heeft sinds 11+2 hydrops (vocht op verschillende plaatsen in het lichaam). Met 14 weken heb ik hiervoor een blok en bloedafname gehad(10/9) Ik vraag sindsdien constant naar mijn waarden maar dit werd weggewuifd. De reden voor de hydrops vinden ze maar niet.. Nu had ik een verwijsbrief voor UZ Leuven en ik deed hem open en de bloedresultaten van 10/9 zitten er bij met bovengenoemde waarden. Gisteren hebben ze mij opgebeld om op basis van De waarden van september er op te wijzen dat ik onder controle moet staan en binnen 4 weken dus nog eens bloed moet laten prikken. D.w.z. 9 weken tussen 2 bloedafnames Ik ben quasi furieus. Dinsdag afspraak in Leuven maar heb schrik om zo lang te wachten
Ik durf niet te zeggen welke invloed een hyper op het kindje heeft, ben daar zelf niet in thuis gezien ik juist een te lage (hypo + hashimoto) heb. Maar als ze je wel kunnen vertellen dat je waarden niet goed zijn én ze de oorzaak van de hydrops niet kunnen vinden, dan mag je toch wel van ze verwachten dat ze meer actie ondernemen dan nu gebeurd!! Heb je de verwijzing ivm de hydrops? Kunnen ze je verder helemaal niks zeggen over wat het precies betekend voor de kleine? Extra echo's oid.. Je kunt dinsdag afwachten of vandaag nog even bellen om te zeggen dat je toch echt wel schrikt van de waarden en dat je graag uitleg wil hebben.
UZ Gent heeft al uitgebreid onderzoek gedaan naar hydrops. Als uit de laatste test (Noonan-syndroom) niets.komt zitten ze vast. Daarom vroeg ik naar UZ Leuven en hebben ze mij doorverwezen.. Ik zou toch ook denken dat ze wat minder makkelijk met die dingen o moeten gaan. Gaat over mijn gezondheid en misschien ook over die van de baby.
Fijn dat je dan iig naar het juiste ziekenhuis wordt doorverwezen! Slopend om steeds maar af te wachten hoor Ja zou idd mogen verwachten dat ze er alerter op zijn, maar helaas is dat niet altijd het geval. Ik ben er zelf ook tegenaan gelopen bij een ander ziekenhuis en was het zo zat dat ik nu nog bij 1 ziekenhuis loop (ook heel laks met waarden meten, opmerkingen als 'zwanger worden lukt meestal wel met Hashimoto, maar zwanger blijven ...', en dan vinden ze het raar dat je ongerust bent als ze pas na 12 weken eens je schildklierwaarden willen controleren. Ben toen echt boos geworden, dossier opgevraagd en had binnen een week nieuwe waarden en een afspraak in een ander ziekenhuis. Heb hier wel van geleerd dat je echt op je strepen moet staan en niet zomaar moet vertrouwen op de laksheid van artsen. Hoop echt dat je dinsdag (of eerder) meer duidelijkheid krijgt. Schrijf je vragen op en ga pas weer weg als je alles beantwoord hebt!
@Hagedisje Bedankt voor de tips en steun. Ik ga inderdaad ook.daat men vragen nogmaals stellen ik ga gewoon Zooo kwaad zijn als de hydrops tgv van schildklier is he. Ze hadden hem al lang kunnen helpen.. Hopelijk bestaat er een oplossing voor!
Had daarnet echt een aanvalletje. En ik heb de afgelopen wel vaker van die momenten: Zweten, hartkloppingen (99 BPM!!) , Moe soms gaat het ook gepaard met darmpijn,spierpijn, kracht verlies, oogpijn, moeilijk om te ademen, misselijk... Soms denk ik zelfs dat ik ga flauw vallen... Nu dat ik weet dat dit samen hangt met schildklier is dat wel verhelderend. Hopelijk kunnen ze dit helpen oplossen..
Gisteren bracht helaas niets op. Schildklier problemen weeral aan kant geduwd en geen reden voor hydrops gevonden. Ik heb a.s. vrijdag een afspraak bij de endocrinoloog
Voor de schildklier is de endocrinoloog wel de beste oplossing. Die weten iig hoe ze kunnen behandelen. Wat vervelend dat ze de oorzaak van de hydrops niet kunnen vinden. Krijg je binnenkort een GUO om alles goed te bekijken?
Heb de laatste weken elke week een Guo gehad Heb jij enig idee of in rust een hartslag van 108 normaal is als je zwanger bent?
Slopend hoor, hoop dat alles goed gaat met je kleintje! Hartslag is volgens mij erg afhankelijk van wat je normaal hebt. Ik zit altijd rond de 60, dus als ik ineens 100+ zou hebben zou ik daar wel raar van opkijken. Maar hoe en wat heb ik geen idee van.