Streptokokken B, medische indicatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door loussie, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loussie

loussie Lid

22 aug 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Sinds kort weet ik dat ik drager ben van het streptokokken B virus. Nu ben ik nog niet zwanger, maar mijn gynaecoloog vertelde mij dat ik moet bevallen met antibiotica in het ziekenhuis.

Is dit sowieso een medische indicatie?

Echt een duidelijk antwoord vind ik niet, daardoor wordt ik aan het twijfelen gebracht. Kan een verloskundige nog een andere visie hebben?

Volgens mij loop je dan nog eerst bij de verloskundige, toch? En daarna bevallen in het ziekenhuis, met verloskundige of gynaecoloog?

Alvast bedankt dames!

Groetjess Loussie

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Volgens mij is het drager zijn niet per se een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling. Pas als je eerder kraamkoorts hebt gehad, het alsnog krijgt, al eerder een kindje met GBS-infectie hebt gehad, of als je een fikse blaasontsteking door GBS ontwikkelt, dan is het zéker een ziekenhuisbevalling omdat je tijdens de bevalling aan het AB-infuus moet.

Als er verder geen complicaties zijn, loop je gewoon bij de vk en zal zij ook je bevalling doen.

Suus

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hey Loussie,

Als de gyn zegt dat je ivm streptokokken in het zh moet bevallen, lijkt mij dat wel een medische indicatie. Informeer even bij je zorgverzekeraar.

Edit, reactie voor mij niet gezien. Niet per definitie dus

Deel Deze Pagina