Ik ben heel erg vóór homeopathie, maar die GBS is in potentie echt heel gevaarlijk, en zelfs levensbedreigend voor je kindje. Als de artsen AB aanraden tijdens de bevalling, wat ze niet zo snel doen weet ik uit ervaring, dan zou ik dat zeker laten toedienen. Suus
Heftig zeg, hoe gaat het nu met je dochtertje? De GBS waarvan D. ziek geworden is, kan waarschijnlijk niet van mij gekomen zijn omdat we alletwee doodgebombardeerd zijn met antibiotica zowel voor,tijdens als na de bevalling en het kindje dan eigenlijk ziek moet worden in de eerste week na de geboorte. We denken eerder aan slechte handhygiene in het ziekenhuis....
Jeetje Lara, dat is echt heftig zeg. Met mijn dochtertje gaat het goed, al was ze natuurlijk erg prematuur met 30 weken, dus ze heeft nog maanden in het ziekenhuis gelegen. Met welke termijn is je zoontje geboren? Suus
Ik lees toch wel uit jullie verhalen dat het achter blijven van de spieren toch een direct gevolg van de hersenvlies kan zijn.......pfff daar had ik nog niet echt bij stil gestaan al spookte het natuurlijk wel door mijn hoofd. @Antares: heftig hoor! Zeker als je nu leest dat dit duidelijk symtomen van hersenvliesontst. kunnen zijn! pfffff Wat dat betreft heeft er een engeltje op de schouder van jullie kleintje gezeten.
zeer zeker!!! Dochterlief heeft trouwens een algehele afwijking aan de spierspanning (hypermobiel) Maar ook hypertensie ofzoiets...extreme spierspanning aan 1 kant van haar lichaam. Haar reflexen werken niet goed aan 1 kant en je ziet aan haar bewegen enz dat ze achter blijft aan 1 kant. We zijn voor 1 jaar bij de fysio terecht gekomen, ik dacht omdat ze haar arm gebroken had (Val op de fiets) en ze alleen over links wou bewegen. (rollen, gaan zitten en kruipen enz...) Maar bleek dat ze links gewoon geen kracht had..... Nu nog verminderd, maar het gaat wel heel goed!! Ze zit sinds een paar maanden op een speciale dagbestedingsopvang waar ze therapieeen krijgt en voorbereidt word en getest. Er word gekeken of ze naar een gewone school kan straks. Maar ze heeft ook spraak en taal achterstand, en een emotionele en verdere ontwikkelingsachterstand van ongeveer 1 tot 1,5 jaar... Verder groeit ze ook scheef...maar daar word nog naar gekeken.... Kan komen omdat dus 1 kant achter blijft op de andere kant. Al met al, ze heeft zeeeer zeker een engeltje gehad..en ik weet ook wie.... Had mijn opa die op sterven lag verteld dat we een kindje wilde (heeft nog langer op zich laten duren ivm MMM) maar weet zeker dat hij op haar gelet heeft!
trouwens, bij de MRI werd gezegd dat de beschadiging in de witte massa zit....dat is het hersenvlies? Zit namelijk om de grijze massa heen, en fungeert als doorgeef luik van electrische signalen van oren en ogen voornamelijk maar ook alle andere dingen lopen daar doorheen. Het kan ernstig zijn, maar ook met nog meer schade als mijn dochter zou het kunnen zijn dat je niets zag en dat ze geen problemen hebben...het is heel afhankelijk waar het precies zit dus....en dat is bij ons helaas niet goed...
@Antares: ik krijg kippevel van je bericht over je opa! Wat ze er ook aan overhoud het blijft jullie wonder. Maar ik kan niet geloven hoe onzorgvuldig de artsen gehandeld hebben hoor. Bij Suzannah was haar hartslag heel erg laag in de eerste week van de AB soms zelfs onder de 65bpm. Ze vertelde ons dat ze stabiel was en dat dit een heel goed teken was. Later vertelde ze ons, toen ze echt goed ging, dat ze heel hard voor haar leven heeft moeten vecht. Dat heeft jou dochter ook moeten doen, en zo te horen is ze er nog niet....... Maar ze heeft vast en zeker de spirit om nog heel hard te kunnen vechten om straks goed om te kunnen gaan met haar lichamelijke te kortkomingen. Ik ben als kind ook scheef gegroeid en de artsen dachten dat ik nooit normaal zou fuctioneren......ik heb op heel hoog niveau aan stijldansen gedaan en heel veel gesport Jou meisje gaat de artsen ook verbazen hoor! Dat heeft ze al gedaan maar dat gaat ze zeker in de toekomst ook doen
Suzannah mankeerd gelukkig helemaal niks aan haar gehoor Ze moet nog wel 3keer op herhaling maar ze verwachten geen verandering. Zien doet ze ook wel maar zoals ik eerder al zij ze kijkt langs of door je heen. Ook volgen doet ze wel maar niet altijd. Tot nu toe houden ze het erop dat ze "gewoon" een achterstand heeft. Vraagjes voor jullie: -hoe zit het met de schik reflex? Suzannah heeft die dus helemaal niet.......als ze schikt dan gaat ze wel huilen maar niet met haar armpjes zwaaien wat pas geboren baby's doen. Ze schrikt ook niet gemakkelij. Ook de fysio vind dit. - Ze houd zich vaak ook heel slap vooral als we haar oppakken. Ze voeld echt aan als een baby van een paar dgn oud (voor het vergelijk) - Ze heeft heel veel kramp in haar darmen en heel veel pijn heeft ze. Hoe ervaren jullie dat? Hebben jullie kleintjes dat ook?
dank je sloppy, krijg er tranen van...Had ook een topic hier (3 jaar alweer) en daar kwamen zoveel lieve reacties op! Moet zeggen, ze verbaast ons ook wel eens, dus zeer zeker de artsen ook hihihi. Sporten is moeilijk voor haar, maar ze is pas 3,5!! Dus nog niet zo heel hard nodig, we zijn aan het kijken voor dansen, dat vind ze geweldig! Maar had haar op peutergym...dat was drama..........vond ze dus helemaal niet leuk, want andere kindjes konden dingen wel zoals springen en klimmen en zei kon dat na verloop van tijd nog niet...was iedere keer een gevecht om haar mee te krijgen! Gauw opgezegd dus.... Maar ik vervuil het topic hahaha, weet dus helemaaal niet of het echt een strep B besmetting was...en de dokters ook niet!!! Maar was aan het lezen geslagen en kwam ineens bam zoveel herkenning binnen........
Na al deze berichten ben ik blij dat wij wel voor AB hebben gekozen tijdens de bevalling. Voor mij was de kans van besmetting van 1 op 10 meer dan genoeg om 'het zekere voor het onzekere' te kiezen. Naast de verhalen in dit topic en uit mijn nabije omgeving ging mijn voorkeur uit naar AB boven een eventuele besmetting. Alle mama's (en papa's) achter de verhalen veel sterkte/succes en vooral veel geluk en liefde met jullei kindjes samen.
Hier ook een mama die 4 jaar geleden met de GBS te maken heeft gehad. Emiel is bij 42 weken met een spoedkeizersnee geboren ivm koorts bij mij (langdurig, zeker 3 dagen, gebroken vliezen). Achteraf dus GBS. Emiel heeft er een longontsteking aan over gehouden. 1 week AB en aan de draadjes. Hij stopte soms met ademen tijdens het drinken van de fles omdat het teveel voor hem was. Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden denken we. Wel is hij de eerste 2 jaar ontzettend vaak ziek geweest. Bij Ymke heb ik preventief AB gehad (GBS was weer actief) en daar ben ik blij mee. Zij heeft nergens last van gehad. Ik ben een grote voorstander van het testen van iedere zwangere want als ik lees wat jullie hebben meegemaakt kan dit voorkomen worden als je vooraf weet.
tijdens mijn bevalling heeft mijn zoontje ook de streptokok bakteri gekregen want ik werd ziek tijdens de bevalling hoge koorts en hij had gepoept in het vruchtwater en die heeft ie gekregen in zijn longen , we hebben 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en mijn zoontje heeft antibiotica toegediend gekregen via een infuus, ik wil ook wel weten wat de gevolgen op latere tijd zijn, want hij is heel erg huilerig en onrustig zal het hierdoor komen?
Wat hij ook echt ziek of hebben ze preventief AB gegeven? Ik heb geen idee maar Suzannah is ook heel huilerig en onrustig. Ze heeft wel verborgen Reflux en daar zijn ze ook heel onrustig van. Bij Suzannah is het huilerige echt daarvan en niet van de hersenvliesontsteking.
precies 26 weken en we waren met 34.4 thuis. We hebben dus ondanks de hersenvliesonsteking héél veel geluk gehad. Ik ben ook heel erg voor homeopathie maar in acute of mogelijk levensbedreigende situaties kies is toch voor AB. Dat is gewoon niet het moment om rustig op zoek te gaan naar de juiste homeopathische aanpak.
hij was echt ziek , hij moest die nacht zelfs naar een academisch ziekenhuis , en heeft zelfs aan de beademing gelegen ik denk ook idd verborgen reflux maar ik word maar niet serieus geworden door de dokter ik ga maandag naar mijn eigen ha en anders kinderarts zie mijn topic
Hier een zwangere mama met GBS. Woensdag de eerste echo met kweekje. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben. Jeetje wat een verschillende verhalen over jullie kindjes. Dan hebben wij nog geluk gehad. Mijn zoontje is 5wkn tevroeg geboren verder hebben we er niks aan over gehouden.
Suus35: de gyn keam een dag na de bevalling vertellen dat ik GBS bij mij droeg. Bij de nacontrole heeft hij ook gezegd dat we de volgende keer streng in de gaten gehouden worden. Maar begreep dat de bacterie ook niet actief kan zijn toch? Wat een hevtige verhalen lees je hier allemaal. Dan hebben wij echt super geluk gehad. Mijn zoontje kreunde wel veel maar dit kwam meer door zijn prematuur zijn. Hij is wel wat trager met alles kroop pas met 12maand. Stapt nu pas aan de hand kleine stukjes. Zegt naast papa en mama en poes niks. Weet niet of hij gewoon lekker rustig aandoet of dat dit van de vroeggeboorte of GBS komt. Maakt ook niet uit hij doet het voor ons super goed.
Als kindjes een infectie met GBS heeft dan is die écht ziek, zoals beschreven wordt->overplaatsen naar bv academisch ziekenhuis, beademing, necrose (afsterving) van ledematen (vingers,tenen,handen,voeten etc)... vreselijk allemaal! Ook bij bewezen GBS draagster bij moeder is het gelukkig meestal zo dat het kindje er niet ziek van wordt, maar zeker wel een aandachtspunt om je kindje 24 tot 48 uur te observeren!
jeetje sloppyslayer heb nu net je verhaal gelezen , wat hebben jullie allemaal meegemaakt zeg,dikke knuf meis