streptokokken b, wat kan je baby eraan overhouden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mevrouwtje, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Sila: Dank je! Jullie mannetje is ook heel ziek geweest.

Suzannah heeft in het VU gelegen en ik was echt super blij dat ze daar lag hoor. We hebben ook hele goede begeleiding gehad.
    Suzannah heeft een week aan de draden gelegen en regelmatig gingen de alarm bellen rinkelen.

2. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Jeetje dames, best wel schokkende verhalen allemaal. Het maakt me eerlijk gezegd wel een beetje bang! Weetje wat het 'grappige' is? Dat mijn VK er zo ontzettend rustig over deed. misschien was het om mij niet bang te maken? Maar als ik die verhalen zo lees, dan kan het toch vervelend uitpakken! Gelukkig weet ik al op tijd dat ik de bacterie heb, zodat ze er iets aan kunnen doen.. die AB bijvoorbeeld. En ik zelf kan nu extra goed op mijn lichaam letten en eventuele voortekenen. Ik heb zware blaasontsteking, en die is na 2 kuurtjes nog niet weg. Ben na een resistentie kweekje begonnen aan een derde kuurtje, en hoop dat hiermee de blaasontsteking stopt. Maar het geeft wel aan hoe zwaar de infectie is :( volgende week heb ik een afspraak met de VK. Zij zou me voor een afspraak met de gyn. doorverwijzen, maar als ik bij de gyn ben ga ik eisen dat ik daar onder toezicht blijf tot aan de bevalling! Beter het zekere voor het onzekere...

Wie van jullie heeft de bacterie vroegtijdig ontdekt en is wel onder begeleiding van de VK gebleven? Want de HA zei je kan gewoon onder begeleiding van de VK blijven, alleen als je moet bevallen moet je contact op nemen met het ziekenhuis en daar heen... en dan zullen ze je daar verder helpen.

3. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    By the way; wanneer moet je dan naar het ziekenhuis? In een 'normaal' geval zou je wachten tot de weeën om de zoveel minuten zijn, voordat de VK zegt dat je naar het ziekenhuis kan.. maar hoe gaat dat nu? Aangezien je op tijd die AB moet hebben? En wat als je vliezen gebroken zijn? Moet je dan gelijk naar het ziekenhuis? (sorry hoor voor de vele vragen, misschien dat jullie er antw op hebben. zal ze sowieso nog op mn vk afvuren volgende week hehe)

4. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wat ik begreep moest ik zodra de bevalling begon het zkhuis bellen.
    Dus of met weeen of gebroken vliezen.

Succes meid hoop dat deze AB kuur wel aanslaat.
    Jullie meissie moet toch nog zeker 6wkn blijven zitten

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    In principe kun je wel onder controle blijven bij je verloskundige, maar op het moment dat je gaat bevallen moet je sowieso naar het ziekenhuis.
    Als je vliezen breken moet je meteen bellen en naar het ziekenhuis gaan, omdat je dan meteen moet beginnen met antibiotica via het infuus. Bij het breken van de vliezen krijg je namelijk een 'open verbinding' naar je kindje en wordt de kans van besmetting groter....
    Ook als je weeën krijgt hoef je natuurlijk niet bij de eerste wee in het ziekenhuis te zijn, maar je zou misschien wel eerder bellen/ gaan dan als je geen antibiotica zou hoeven krijgen!

@ Soumayyaah: balen zeg dat die blaasontsteking niet over wil gaan! Heb je nu een ander soort antibiotica gekregen dan de keren ervoor?? Hopelijk biedt dat oplossing!
    De verhalen zijn inderdaad schokkend, maar hou ook in je achterhoofd dat het 9 van de 10 keer goed gaat en zeker als je antibiotica hebt gehad tijdens je bevalling.... Garantie heb je natuurlijk nooit, maar anders kun je je op voorhand al helemaal gek piekeren erover!
    Succes...

6. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    @kristelstrijbos: ja heb nu andere AB. Ik hoop dat het na deze keer over is :) want word er echt gek van..... je hebt gelijk, moet ook niet te veel piekeren, in veel gevallen gaat het wel goed!

7. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    gister voor de echo geweest bij de Gyn.
    Mag voor eerst na de VK.
    Gyn gaat met de kinderarts overleggen hoe ze het verder gaan doen.
    Moet halverwege de zwangerschap wel voor een urine kweekje.
    Ze gaan overleggen over de preventieve AB.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Is makkelijk gezegd he, niet piekeren...haha...!!

Deel Deze Pagina