Hoi, Ik weet niet zeker ofdat ik mijn onderwerp hier goed plaats,als dat niet zo is sorry. Mijn dochter is nu 16 maanden en ze speelt heel erg graag met leeftijdsgenootjes,alleen hebben we eigenlijk geen kleine kinderen in onze vriendenkring. Dat vind ik best wel zielig voor mijn dochter want nu moet ze zo vaak alleen met mama spelen (niet dat ik dat niet leuk vind natuurlijk). Nu vroeg ik me af ofdat er misschien andere mama's hier zijn die een beetje het zelfde probleem hebben? Wil er iemand zo af en toe eens wat afspreken om de kinderen met elkaar te laten spelen.Om de beurt hier of ergens anders bakje koffie,afspreken in een binnenspeeltuin,zoiets zeg maar? Hebben jullie misschien leuke ideeen wat ik met mijn dochter kan doen? Ik ben ook opzoek naar zoiets als peutergym maar kan het eigenlijk niet vinden voor haar leeftijd. Ik woon in Helmond en ik ben een thuisblijfmama dus heb alle tijd. Groetjes..
Ik ben nog lang niet zover maar een vriendin van mij gaat met haar kindje naar peutergym en kan daar ook met leeftijdsgenoodjes spelen. Haar dochter is 15 maanden en vindt het helemaal geweldig. Nieuwe mensen ontmoeten is natuurlijk ook heel leuk!
misschien is muziek op schoot iets voor jullie? en verder een peuterochtend bij een binnenspeeltuin? Ik woon helaas te ver weg om speel afspraken te maken
Wj hebben helemaal geen vriendengroep en in de familie ben ik de enige die kinderen heeft. Onze oudste is nu 2,5 jaar en heeft dus sinds kort de peuterspeelzaal ontdekt, maar onze jongste is nu 15 maanden en heeft alleen zijn zus om mee te spelen. Ik heb anders best wel zin om af te spreken. Ik woon maar een steenworp bij jou vandaag, ik woon namelijk in deurne. Lijkt me wel leuk 2 dezelfde leeftijden bij elkaar. Als je serieus je kindje met een leeftijdgenootje wil laten spelen, moet je maar een pb sturen.
@ Frannie82: Ik zou ook graag naar peutergym gaan maar kan op internet niks vinden wat hier in de buurt is. Lijkt me idd ook erg leuk om dan nieuwe mensen te ontmoeten.Ik wil toch wel proberen contact te krijgen met mama's die ook kindjes hebben van ongeveer dezelfde leeftijd. @ Athina:Kheb net meteen even gegoogeld op ''muziek op schoot'' en er start hier in de buurt een groepje in Februari.Heb ons maar meteen opgegeven .
Ik heb het geluk dat ik (was er niet speciaal op uit) leuke contacten heb overgehouden aan de zwangerschapscursus. Goed dat je zelf op zoek gaat hoor! Ik ben een paar jaar geleden naar de andere kant van het land verhuisd en heb zelf mijn sociale netwerk opgebouwd dat is best lastig maar je moet het zelf doen. Misschien ook een oproepje plaatsen in een tijdschrift online dan zoals de Flair? Heeft hier veel succes gehad
Ik heb niet meegedaan aan de zwangerschapscursus,had ik dat maar wel gedaan. Had eerlijk gezegd altijd wel verwacht dat de contacten wel vanzelf zouden komen maar helaas,vandaar dat ik er zelf nu maar naar op zoek ga. Vind het anders zo sneu voor mijn dochter aangezien ze echt gek is op andere kindjes.En de peuterspeelzaal gaat nog wel een tijdje duren.
Misschien is een dagje of twee halve dagen kdv een idee (als je daar het geld voor hebt). En wie weet woont er iemand in je buurt die hetzelfde graag wil..!
Ik zou echt even kijken bij de oproepjes op de site van de Flair.. Tegen mij zeiden ze nog het komt pas echt als ze naar school gaan.. Nou dat duurt wel erg lang en ik woon dicht bij een school en de gemiddelde leeftijd van de mensen op het schoolplein is volgens mij 50+!! En veel grijze haren.. Tegenwoordig kom je hier meer opa's en oma's tegen dan ouders! Behalve op de woensdag dan.. Vriendin gezocht - Flaironline En niet denken dat alleen wanhopige mensen dit doen hè..!
Ik heb gekeken op die site en er stond idd wel wat tussen.Bedankt voor de tip . Hier zie je idd ook meer opa's en oma's aan school staan. Ik zat er ook aan te denken om straks misschien peuterjuf te gaan worden,dan heb je ook gelijk wat meer contact he.En het lijkt me wel erg leuk om te doen.
Hmm ik woon in Eindhoven, wil best een keertje afspreken maar ben op t moment enorm druk... De binnenspeeltuin en het zwembad is hier een hele goede voor contact met andere kindjes. Vind mijn dochter ook erg leuk! Ook heb je in Eindhoven de Mama's Club. Ik weet dat er meer steden zijn die het hebben, dus misschien Helmond ook? Moet je anders even googlen. Is ook erg leuk!
Ik zou zeggen: trek de stoute schoenen aan en plaats zelf een oproepje! Nee heb je, ja kan je krijgen!
Ons pukje komt qua leeftijd ook aardig in de buurt en ik woon niet ver van jou vandaan. Ik ben geen thuisblijf mama, maar wel zoiets. We hebben namelijk een eigen zaak waar ik wel administratie en dergelijke voor doe, maar deel mijn eigen tijd in. Je mag me altijd een PB berichtje sturen.
Babyke, Ik woon zelf in Liessel (kom uit Deurne). Wel leuk om te zien dat Karoke en Teigetje ook uit de buurt komen. Weet niet of jullie serieuze interesse hebben om echt iets af te spreken? Mijn dochtertje is namelijk ook dol op spelen met leeftijdgenootjes. En ik vind het altijd leuk om contact te hebben met andere moeders. Dus PB me maar als jullie zin hebben!
dag dames, Ik heb bij het onderwerp algemene clubs een topic geopend met z-o brabantse dames. Dus degene die zin heeft kan gezellig meekletsen en misschien elkaar ontmoeten. groetjes
Hier in den haag heb je samenspel, dat is op de peuterspeelzaal vanaf anderhalf jaar oud. Dan kan je samen met je kindje daarheen om te spelen en om contacten te leggen met andere kindjes en hun ouders. Tot ze naar de psz gaan kan je daar dan 1x per week heen. Dit zal vast ook wel in andere gemeentes zijn, maar misschien heet het anders, vraag het eens bij de psz.