Beste vk' s, Ik hoop dat ik hier op de goede plaats mijn vraag stel. Ik snap dat de menstruatie na de bevalling heel goed onregelmatig kan zijn, maar ik vroeg me af of het volgende patroon ook "normaal" is. Heb na mijn bevalling niet hevig gevloeid, maar toch wel een week of 7 meen ik. Toen 2 dagen niets en daarna dacht ik dat mijn menstruatie op gang aan het komen was met licht bloedverlies. Tijdens mijn controleafspraak is een inwendige echo gemaakt waarbij alles er goed uit zag en gyn ook vermoedde dat menstruatie op gang aan he komen was. Dit was op 6 dec. Dit heeft toen niet doorgezet en op 12 dec begon het vloeien opnieuw: heel licht bloedverlies met veel slijm erbij. Pas na anderhalve week zette het door en had ik een menstruatie zoals voorheen. Wel had ik toen een dag geen bloedverlies, waardoor ik dacht dat het voorbij was, en de dag daarna weer wel gewoon. Een paar dagen na de laatste dag van de menstruatie is er niks geen bloedverlies geweest, maar sinds een paar dagen heb ik weer heel licht bloedverlies met slijm, en vandaag ineens weer echt bloedverlies, alsof het een menstruatie betreft. Nu kan ik natuurlijk de gyn bellen, maar wellicht is dit niet vreemd? Ik maak me niet zo veel zorgen trouwens omdat ik dus die inwendige echo heb gehad. Ik combineer trouwens borst- met flesvoeding en ik heb de laatste vier dagen flink gekolfd om de productie weer beter op gang te krijgen.. die kelderde de laatste weken behoorlijk (door menstruatie?). Zou dat er verband mee kunnen houden? Bvd!
hoi ik denk toch dat je na die 7 weken nog niet ongesteld bent geweest, maar dat dat het laatste beetje opruiming was van je kraamvloed. En dat op 12 december je eerste menstruatie is begonnen. Dat er dan wat slijm bij zit is geen probleem. Het extra kolven heeft geen invloed op je ongesteldheid. Als het bloedverlies blijft aanhouden kun je contact opnemen met je gynaecoloog, maar het lijkt mij nu niet verontrustend. Gebruik je wel anticonceptie nu je cyclus weer op gang gekomen is? En blijf ook vitamine D nemen zolang je borstvoeding geeft. Mirjam