streptokokken b

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anne X, 29 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne X

Anne X Nieuw lid

31 okt 2007
    3
    0
    0
    Mijn kind had een longontsteking bij zijn geboorte. Wij hebben hiervoor geen verklaring gekregen vd artsen. Nu lees ik dat streptokokken B een verklaring KUNNEN zijn. Wanneer een kind een ziekte oploopt hierdoor worden bij de geboorte van een volgend kind voorzorgsmaatregelen genomen, maar wij weten dus niet of dit bij ons kind de oorzaak was. We willen nog contact opnemen het ziekenhuis hierover. Maar weet iemand hier meer over? Bijv of het achteraf nog na te gaan is?

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ben even op internet wezen zoeken en daar staat dat een baby met longontsteking geboren kan worden door streptokokken B. Ze gaan er van uit dat de moeder dan drager is , meestal zit het in de darmen. Als dat de oorzaak zou zijn neem ik aan dat ze wel getest hebben en zo niet, lijkt me dat ze jou er wel op kunnen testen als de moeder de drager zou zijn

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja de moeder is drager

ik heb namelijk ook groep b streptokokken

en ik mag absoluut niet voor 37 weken bevallen dan is slecht voor de baby ofzo en ik mag ook niet langer dan 20 uur gebroken vliezen lopen

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn vliezen braken bij 36 weken en 5 dagen en ik had dus ook het streptokokken bacterie bij me, Esmee ging gelijk aan de anti biotica als voor zorg en verbleef een paar dagen op de couveuse afdeling tot dat we de uitslag hadden van de bloed en urine onder zoek, gelukkig had Esmee niet de bacterie.
    9 nov om 2 uur snachts braken me vliezen en 10 nov om 04.53 is ze geboren, ze zou zo ie zo die dag anders gehaald worden ,ik zou smorgens dan worden ingeleid maar dat hefde gelukkig niet want ze kwam al uit haar zelf.

5. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik ben bij de gyn onder behandeling en daar wordt in ongeveer de 35e week standaard getest op streptokokken (ze maken even een kweekje van je vagina en perineum)...ik was gelukig negatief. De gyn legde uit dat als ik positief zou zijn, de baby idd meteen aan de antibiotica zou moeten!

6. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Ik heb gisteren de uitslag van mijn urinekweek gekregen en heb de bacterie streptococcenb in mijn urine zitten.
    Heb nu een antibiotica en ben gisteren naar de vlos geweest.
    We zijn doorgestuurd naar de gyn. Ik verwacht in het ziekenhuis te bevallen met antibiotica.
    En hoop dat de beeb voorlopig blijft zitten!
    Liefs

Deel Deze Pagina