opwarmen BV en hoeveel aanbieden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sijke, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sijke

Sijke Bekend lid

hallo,

Binnenkort ga ik weer aan het werk, nu zit ik met het opwarmen van de bv en de hoeveelheid borstvoeding.....

even een vraagje over het opwarmen van borstvoeding. Ik heb een flessenwarmer van prenatal, maar geen gebruiksaanwijzing.... Daarnaast ligt het natuurlijk ook nog eens aan de hoeveelheid tegelijk die je opwarmt.....

ik heb uitgerekend dat A. tussen de 100 en 150cc BV zou moeten krijgen.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan opwarmen? Hoe doen jullie dit?

2. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    bij het kinderdagverblijf warmen ze de melk gewoon met warm water en ik geef 3 flesjes van tussen de 120 en 130 cc mee.

3. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    ik warm de melk op in de magnetron (en KDV ook) dit hebben de kraamhulpen nl mij zo uitgelegd. Ik warm een fles van 150 cc op door deze 45 sec in de magnetron te zetten en halverwege een keer te zwenken.

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik zet de flesjes in een schaaltje warm water uit de kraan. Hoeveel je moet aanbieden, moet je even uitvogelen. Richtlijn is 150 cc per kg lichaamsgewicht per 24 uur. Dat gedeeld door het aantal voedingen geeft het aantal cc per flesje.

5. Niet meer actief

Ik heb gelezen en gehoord dat je borstvoeding beter niet kan opwarmen in de magnetron omdat er dan belangrijke antistoffen verloren gaan en dat de melk niet gelijkmatig warm wordt.
    Wij hebben ook die flessenwarmer van de Prenatal. aan die gebruiksaanwijzing heb je niet veel, want daar staan geen tijden in. Wat wij doen is dat ding aanzetten op stand 4. Dan gaat het rode lampje na een minuut of 3 uit (water begint een beetje te stomen, niet erg). Dan draaien we weer aan die knop totdat het lampje weer gaat branden en dan zetten we het flesje erin (met meestal zo'n 175ml BV-melk). Na 5 minuten even zwenken en testen op je pols. Voel je geen temperatuursverschil (dus niet warm of koud) dan is de melk op de juiste temperatuur. Die regel van 150ml melk per kilo lichaamsgewicht verdeeld over de hoeveelheid voedingen per 24 uur klopt helemaal, die richtlijn houden we ook aan. Meestal doen we iets meer melk verwarmen, want het gebeurt nogal eens dat hij meer drinkt dan die aanbevolen hoeveelheid.

Mocht je die gebruiksaanwijzing nog willen hebben, stuur me dan een PBtje, dan stuur ik een kopie naar je op.

Liefs, Tanya

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wij doen een bakje met warm water en zetten daar de melk in. Melk hoeft niet echt heel warm, veel kindjes lusten de melk ook koud/lauw.

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

het lichaamsgewicht van je kindje * 150 CC, en dan verdelen over het aantal voedingen

Danos is 6,5 kilo en krijgt 5 voedingen
    6,5 * 150CC = 975 CC
    975CC / 5 = 195CC per voeding

opwarmen in een bakje warm water

Het opwarmen in de magnetron is niet alleen slecht voor de voedingsstoffen maar ook heel gevaarlijk doordat in de magnetron hete plekken ontstaan waaraan je kindje zich kan verbranden. terwijl de melk opzich niet heet hoeft te zijn. BV bestaat uit eiwitvlokken en andere voedingsmiddelen, en elk voedingsmiddel wordt op zn eigen tempo warm.

Dus BV komt hier de magnetron niet in.

8. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    als je in de magnetron een niet te hoge stand gebruikt (ik doe 600 watt) en de melk goed zwenkt na het opwarmen heb je geen last van hete plekken.
    Ik gebruik meestal een bakje warm water maar voor even snel ook wel de magnetron. Er is nogal wat discussie over of het nu wel of niet mag geloof ik.

En inderdaad, sowieso niet te lang, echt warm hoeft het niet te zijn, als het maar niet koelkastkoud meer is.

9. Sijke

Sijke Bekend lid

Okay, bedankt

heb gisteren even geprobeerd, vond inderdaad een pannetje warm water wel handig. A. dronk ruim 110 cc.
    Hij weegt nu ongeveer 7 kilo en neemt gemiddeld zo'n 7 voedingen, dus dat zit aardig in de richting geloof ik.

Deel Deze Pagina