even mijn verhaal kwijt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Me988, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    ik moet even mijn verhaal kwijt... momenteel erg slopend, leven tussen hoop en wanhoop..

we konden het geluk niet op, zwanger een positieve test!
    afgelopen dinsdag kreeg ik smiddags een bloeding, ik schrok mijn rot!! Verloskundige gebeld. afwachten het kan alle kanten op was haar verhaal.. het is pas mis als je heftig ga menstrueren en krampen krijg...
    In de nacht last van lichte krampen en meer bloedverlies. heel verdrietig ik ging uit van een miskraam... verloskundige gebeld maar nu weer zelfde antwoord. bloedverlies nog lang niet heftig genoeg en krampen ook niet aangezien ik er wel van kon slapen...
    Nu 3 dagen later is t veel minder en bijna alleen nog een minimaal restje oud bloed... tenzij ik veel beweeg dan minimaal bloed erbij...
    het bloeden is minder als bij een menstrualtie geweest.. maar toch voor een zwangerschap schrik je behoorlijk!
    Ik kan mezelf niet meer concentreren, weet niet meer wat ik moet denken. werken lukt even niet..
    heb meerdere malen gebeld maar moet echt nog 2 weken wachten tot de 8 weken echo.... dat duurt nog zo lang!! ondertussen weet ik niet meer of ik wel of niet zwanger ben....
    het valt me zwaar...
    sorry maar moet even mijn verhaal kwijt! misschien wat rommelig geschreven?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    .hm dat kan zij zo niet bepalen mijn mk bij 6 weken was 2 dagen licht bloedverlies meer niet

Meid eis een echo!!

3. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    dat heeft nog geen nut hebben verschillende verloskundige gezegd... ze zeggen allemaal afwachten

4. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    tutut, als ge er nie gerust in zijt, naar spoed gaan en echo vragen :) dan moeten ze een geven, heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan!

5. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Jeetje wat raar zeg, dat vond ik het ergst van mijn miskraam dat moment van onzekerheid dat je niet weet waar je aan toe bent. Ze kunnen nu al hartstikke goed zien of het een miskraam is of er een kloppend hartje is. Vind het raar dat ze je nog twee weken in onzekerheid laten zitten, zou toch nog een keer proberen een echo te eisen.

Sterkte!

6. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Niet via de huisarts?? ik zou t graag willen maar om meteen naar spoed te gaan?? huisarts trouwend geen contact erover gehad alleen met verloskundige..

7. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    o ja gister was ik 6 weken zwanger volgend eigen berekening

8. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Als je 6 weken bent zou je hartje al moeten zien kloppen of iig het dooierzakje zien zitten in de baarmoedet. Bij mij zagen ze alleen nog een dooierzakje zitten. Snap niet dat ze zo moeilijk doet. Ik had vette krampen en een lichte bloedstreep en ik moest meteen langskomen voor een echo en alles was goed. Jij verliest al 3 dagen bloed?! Doe normaal man!!
    Eisen meid! En anders hoofd omhoog en de ehbo in en vertellen dat je zwaar bloed verlies heb gehad of ga savonds naar de dokterdienst.

Sterkte!!

9. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik werd helaas bij spoed naar huis gestuurd terwijl ik heel veel stolsels verloor en duidelijk een miskraam had. Heb toen pas na het weekend een echo gekregen. Maar k was 8 weken zwanger.

Ik zou maandag gewoon even naar de huisarts gaan en een doorverwijzing vragen voor het ziekenhuis.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ben ik het niet mee eens met de6 weken is er genoeg te zien wat ken wijzen op een mk.

Ik had met de6 weken en 1 dag een mk maar ik had,kreeg gelijk een echo.

Gewoon de hap bellen dat je nog geen vk hebt.

11. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    ik ben niet naar de huisarts gegaan :) gewoon recht naar spoed & kreeg daar slecht nieuws.. gyna zei ook: pff relax, is normaal... op spoed andere gyna gehad die direct echo nam

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hier moet me naar de huisarts anders kom je de spoed niet op. Dan sturen je ze naar huis dat je eerst langs de huisartsenpost moet gaan

13. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    allé das toch ook geen systeem eh, als het dan echt dringend is zijde eens ge op spoed zijt 3 uur verder! :-/ Daarbij nu zit een huisarts toch niet!

14. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Daar hebben we dus nog eens een huisartsenpost voor, eerst daar heen en als het echt niet anders kan naar de spoed.

En voor TS, eis een echo, die onzekerheid is ook 3 keer niks.

15. Tessvdk

Tessvdk Actief lid

20 mrt 2013
    273
    0
    0
    Wat je ook kan doen is een echobureau bellen, er zijn meerdere in nederland die echo's op eigen verzoek maken en daar kan je met 6 weken makkelijk terecht! Gewoon zeggen dat je bloedverlies hebt en dat je ongerust bent!

(Werk er zelf bij 1 ;))

16. itsdaisy

itsdaisy Actief lid

21 mrt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan het niet zo zijn dat de gyn en vk's het vanuit hun kant bekijken en denken 'als het een miskraam is, dan valt er toch weinig aan te veranderen, dus kan net zo goed wachten'?

Of loop je risico's als je een miskraam krijgt? Ik heb er geen ervaring mee.
    Die onzekerheid is alleen heel vervelend ja. Die ken ik wel. Ik heb gewacht en bij mij bleek het oké.

Succes meid!

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Een echo moet ook met een mk om te kijken of je schoon bent. Als er resten achterblijven kan het infecteren.

Veel vks willen niet insturen terwijl het eigenlijk wel belangrijk is.

18. mamababs

mamababs Lid

3 dec 2012
    20
    0
    0
    Ik heb het 2 keer gehad bij 6 weken een echo om deze reden! 2 keer hartslag te zien dus gewoon ziekenhuis bellen naar de dienstdoende gyn en vertellen dat je vreselijk ongerust bent! hier doen ze er zeker niet moeilijk om!! sterkte

19. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Misschien helpt het als je zegt dat je opeens echt vergaat van de buikpijn. Dat had ik bij de eerste en ik kon binnen tien minuten terecht voor een echo..ze waren bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en namen GEEN ENKEL risico toen! Niet helemaal eerlijk misschien maar ik vind het persoonlijk echt onmenselijk dat ze je zo laten rondlopen zonder duidelijkheid. Dat is gewoon wreed! :x Ze kunnen nu echt wel zien of er een vruchtje zit...misschien zelfs een hartje...Stertke!

Deel Deze Pagina