benauwd drukkend gevoel met 41 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sunset88, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    Hallo..

ik kan het niet goed omschrijven..maar als ik het dan toch moet omschrijven voelt het af en toe gewoon of ik geen lucht krijg.
    Dat ik heel zwaar moet inademen om wat lucht binnen te krijgen en een drukkend gevoel op mn bovenbuik..
    meer mensen last van..of hoort dit erbij als je een week overtijd bent?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nou je zit behoorlijk 'vol' he....dus zou best kunnen dat je kindje op je longen drukt en op de bloedvaten waardoor je het wat benauwder krijgt.

Sterkte ermee, probeer zoveel mogelijk te zitten/liggen in posities waarbij je de meeste lucht krijgt.

3. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    oef arme jij..

ik denk dat het gewicht vd baby tegen je longen drukt....
    zou het wel aankaarten bij de gyn / vk als je weer gaat.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou gewoon vandaag even bellen ipv door lopen als je er zoveel last van hebt. De kleine mag ook best wel komen nu......!!! Wanneer gaan ze je een handje helpen als de kleine zich niet vanzelf aandient?

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik neem aan dat je dagelijks controle hebt nu?

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Niet het band om je buik gevoel?
    Hoe is je bloeddruk?

7. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    Mijn bloeddruk is altijd goed.. afgelopen maandag was ie 122/75. nee gewoon nog wekelijks controle.. moet maandag weer dan willen ze ook gaan strippen..
    nee geen band gevoel denk ik..meer alsof iemand van boven naar beneden op mn buik drukt...

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    misschien gaat het wel beginnen ook...;)

Beetje alsof iets heel erg je buik naar beneden trekt en zeurende pijn in je rug als je wat langer staat?

Is het een constant gevoel of komt het en gaat het :D

9. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    Ben vannacht drie keer wakker geworden omdat ik het gevoel had dat ik niet adem kon krijgen. ja zeurende pijn in onderrug..maar niet constant of met regelmaat terug komend. Gister wel wat krampjes..maar heeft ook niet doorgezet. Dus ik weet niet..miss toch mn longen in de verdrukking..

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Overleggen kan nooit kwaad.....

11. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    als je dr echt wakker van word dan zou ik idd ook even bellen.

hier heb je na 39-40 weken dagelijkse controle.... dus vind 1x per week wel weinig

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik had ook wekelijkse controle na de 38 weken. Daar begonnen ze mee met 36 weken volgens mij... na m'n verlof iig..

Toen ik een week overtijd was, drukte de baby ook erg op m'n longen maar hoe zeer ik het ook aangaf: ik mocht niets op gang laten brengen. Gewoon wekelijkse controle, ze waren erg voor natuurlijke bevallingen. Nou toen ik eenmaal begon was ik al uitgeput... pffff zou het echt ff aankaarten!

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Herken het heel erg van mijn eerste en tweede zw. Hoorde er bij: volle buik, lijf moe, groter kindje (dat bij de tweede niet ingedaald was en dus hoger lag). Heel vervelend!

Hier trouwens ook iedere week controle hoor.. Pas mijn laatste controle bij vk had 2x binnen een week geweest. 40+6 en dan 41+4 om te strippen. Maar hoefde dus niet meer aangezien ze spontaan kwamen ;). Kan ook echt geen kwaad hoor als je zw goed loopt en je zelf aan de bel trekt bij evt twijfels.

Maar je kunt natuurlijk altijd even overleggen met je vk als je je zorgen maakt!

14. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb exact datzelfde gevoel.. enkele keren per dag maar is vaak na enkele minuten weer weg.. bloeddruk is altijd perfect! Ga het ook maar is vragen aan de vk

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik herken dat wel van mijn eind sprint hoor in de zwangerschap! Vooral de laatste dagen (ook 41 gelopen).
    Je buik is gewoon vol, je longen in de verdrukking kortom tijd om te bevallen ;).

Let inderdaad wel op het 'band' gevoel want als het zo gaat voelen moet je de vk even bellen.

16. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er meiden die dit ook al rondde 25 weken hadden?

Deel Deze Pagina