Stress en bang voor hartaanval!

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Jeetje zeg wat een heftig verhaal!! Zit hier gewoon met kippenvel (of word ik onwel? haha) Maar dat zijn echt genoeg redenen om voor jou hyperventilatie op te roepen. Ben heel benieuwd hoe de psychotherapie gaat helpen. Is dit dan iets andes dan cognitieve gedragstherapie?

Wat mij betreft heb ik helemaal geen traumatische ervaringen. Heb een normale jeugd gehad enzo. Maar ik heb me altijd druk gemaakt om wat anderen van me vinden en ben wat onzeker. Dat is bij mij de oorzaak voor zover ik weet.

De psycholoog die ik had uitgekozen neemt geen nieuwe klanten meer aan. Dan baal ik gelijk al weer. Vind het zo'n gedoe om een goeie te vinden. En dan vraag ik me af of het echt wel werkt.

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Heb nu een doktersverwijzing voor haptonomie, zodat ik kan leren ontspannen!!

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    #43 macy77, 2 dec 2011
    Laatst bewerkt: 2 dec 2011
  4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik kreeg van iemand een keer de tip om magnesium te slikken. Hyperventilatie geeft namelijk dezelfde problemen als je magnesium te kort hebt. En sinds ik dat slik heb ik er geen last meer van.

Google maar eens op hyperventilatie en magnesium

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    plus 1 hoor, hier ook regelmatig last van gehad en nu met verbouwing en december tijd (duur he) heb mijn bloeddruk nu ook ineens hoog terwijl ik dit normaal nooit heb zelfs tijdens zwangerschappen nooit gehad. doe dus nu ook me best om veel te ontspannen en neem idd ook magnesium dat werkt echt een eind in de goeie richting en anders heb ik altijd nood pillen hihihi die zijn homeopatisch en erg fijn dus. ook bach werkt hier goed.

hier heb ik ook af en toe ineens een steek rond borstkas dan ga ik vaak ff rustig zitten probeer me niet druk te maken en dan is het zo weer weg.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    wat doet magnesium dan precies?

en wordt je van homeopatische tabletjes rustiger?

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Magnesium is gewoon een voedingssuplement.
    veel mensen schijnen dit te kort te hebben.
    Het werkt ontspannend voor je spieren.
    Net nog even een keer via google gezocht, en het schijnt voor veel dingen goed te zijn.

Ga er maar eens op zoeken. Je leest ook meerdere reacties van mensen die dachten dat ze chronische hyperventilatie hadden en na 3 dagen magnesium slikken zich een heel stuk beter voelen.

Toen ik vorig jaar op vakantie ging, was ik ze vergeten. Na 5 dagen dacht ik echt dat ik dood ging. Zware hyperventilatie, trillen, raar zien etc. Toen ik thuis kwam direct die pillen genomen en na een paar dagen was het weer over.

Het is het proberen waard vind ik. Ik haal ze altijd bij de DA, en slik het in combinatie met vitamine b6 of b100 ( moet ik even nakijken). Potje kost 14 euro en kun je 2 maanden mee.

Elisabetta vindt dit leuk.
  8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Okee goeie tip, ik ga eens kijken!!!

9. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Ik zeg hyperventilatie... Mijn vriend heeft er ook echt last ban laatste maanden. Het begon met steken aan linkerkant van zijn hoofd gecombineerd met het gevoel om te vallen, zweten, misselijk worden etc.

Heb de laatste tijd veel met hem bij seh gezeten + huisarts. MRI scan laten maken etc. maar is echt als hyperventilatie geconstateerd.

Tegenwoordig zijn het geen steken meer bij zijn hoofd, maar idd bij zijn hart. Ook hij denkt regelmatig dat hij dood gaat en schrikt dan vanuit zijn slaap wakker met paniek aanvallen.

Je kan er wel "mee om leren gaan". Hij gaat hiervoor bijvoorbeeld naar Mensendiek...

Succes!!

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mensendiek? wat is dat dan? Ik ken dat alleen voor zwangere vrouwen!!!

Deel Deze Pagina