Mijn dochtertje is nu 10 dagen oud. Al sinds het begin van de borstvoeding komt er zoveel melk uit mijn borst dat het er gewoon uitklotst als ze drinkt. Er gaat dan ook een heleboel naast en af en toe verslikt ze zich. Doordat het met zo'n kracht eruit komt, heeft ze na een minuut of 7 al genoeg en valt ze in slaap bij de eerste borst. Op aanraden van de kraamhulp verschonen we na de eerste borst haar luier zodat ze wat wakkerder is voor de tweede borst. Maar bij de tweede borst heeft ze dan al na 2 a 3 minuten genoeg. Haar even van de borst afhalen, wakker maken en weer aanleggen heeft geen effect. En als ze het toch redt om langer te blijven drinken, spuugt ze daarna alles er weer uit. Krijgt ze op deze manier wel genoeg vette melk binnen of alleen het waterige eerste gedeelte? Ze poept en plast wel heel goed en voeden haar om de 3,5 a 4 uur. Alvast bedankt voor het antwoord.
Tevens vergeet ik erbij te vermelden dat ze na de tweede borst absoluut niet meer wil slapen. Ze lijkt in slaap te vallen in mijn armen, maar na een paar minuten bijkomen van het drinken is ze ineens weer klaar wakker en met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Kunnen we haar dan ook na de eerste borst laten slapen en van te voren de luier verschonen? Of krijgt ze dan te weinig binnen als we het bij een borst houden?
Ik zou het nog even een weekje bij 2 borsten houden, om vraag en aanbod goed af te stemmen. Dat ze de 2e borst kort drinkt is niet erg: 3 slokken, 3 minuten, 13 minuten, alles mag dan. Laat haar lekker bij je tot het hormoon wat in de voeding zit haar weer slaperig maakt. Geef het en minuut of 20. Je zult zien dat ze dan weer slaperig wordt. Of leg haar te slapen in de draagdoek tegen jou aan, gezellig en handig