Stress en 'er niet mee bezig zijn'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zaza258, 7 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Het is lastig om er bewust niet te veel mee bezig te zijn. Dat gaat natuurlijk niet :) bij ons heeft het redelijk lang geduurd om zwanger te raken (ruim een jaar). Hoe vaker ik ongesteld werd, hoe verdrietiger ik werd. Steeds meer en meer hield ik mijn cyclus bij (temperaturen, ovulatietesten etc) dus het leek ook wel steeds meer een obsessie te worden. Elke dag grafiekjes bekijken en analyseren en elke maand kijken of ik wat anders kon doen. Op vakantie had ik geen zin om elke dag te temperaturen en deed ik het af en toe. Ook keek ik niet steeds op de cyclus app. Die maand was het raak...... Tsjaaaaa uhhh ik was er inderdaad minder mee bezig maar naar mate de datum waarop ik ongesteld moest worden naderde werd ik toch gestrest. Dus ik geloof nog steeds niet zo dat 'het loslaten' er voor zorgt dat je zwanger raakt. Wellicht vergroot het de kans iets, maar uiteindelijk denk ik toch dat het gebeurd als het gebeurd. Als het zaadcelletje de juiste weg heeft gevonden naar een mooi eitje en dat eitje lekker innestelt. Doe lekker je ding, je mag best elke maand hoop en/of stress hebben, ga vooral niet te veel tegen je gevoel in. Daar word je niet gelukkiger van...

Deel Deze Pagina