Stress en harde buiken!! Hoe verder??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BabyAngel, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb vaak last van harde buiken!
    Ze doen niet pijn maar vind het wel eng!!
    Bij zoonlief had ik dit alleen na het klaarkomen:)

Als zoonlief niet luisterd of heb een discussie met ml die uitloopt op ruzie *BAM* krijg ik een harde buik!
    En nee,daar wordt geen rekening mee gehouden.
    Ik voel me zo schuldig en ven bang om te vroeg te bevallen.
    De harde buik zakt nu wat weg en ze beweegt lekker veel...gelukkig!
    Maar zodra weer iets is wat me stressig maakt krijg ik weer last.

Als ik in het huishouden bezig ben heb ik er ook last van.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Of iemand die dit ook had en te vroeg bevallen is??:(

Liefs

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Teken dat je het rustiger aan moet doen!

Ik had dit ook tot paar weken terug heel erg, ben gestopt met werken. Werk in de zorg, dus best zwaar ook. En doe het thuis nu echt rustig aan. Nu heb ik er nauwelijks last meer van.

3. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Ik heb er ook heel veel last van, mede door de bengels die hier rond banjeren. Het enige advies dat ik kan geven is iets vaker tot 10 tellen, maar dat lukt bij dus niet zo....

Ik lees mee voor meer tips haha

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ja dat lukt mij dus erg genoeg ook niet!
    En ben ook nog een stijfkop dus ik vermijd discussies ook niet.
    Dat maakt het ook nog moeilijker en ben bang dat als ik dingen niet zo nauw ga nemen dit een gewoonte wordt voor zoonlief EN ml!!
    Jaaaa die 2 zijn het zelfde,zelfde karakter!

5. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ik heb ook wel eens discussies met ml die vaak ook nergens om gaan ook.. allebei lekker koppig dus. Klinkt heel simpel, maar wij hebben afgesproken dat als 1 van de 2 zegt: nou stoppen! Dat we dan stoppen met discussieren en pas op een normale manier er verder over praten als we allebei rustig zijn. Bij ons werkt dit!

En als ml dit een onzin-methode vindt: leg hem eens rustig uit dat de harde buiken tot complicaties kan leiden..

Succes!

6. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Hier al vanaf week 20 harde buiken en vanaf week 30 iedere dag wel harde buiken. Maar de kleine zit er nog wel :)
    Helaas is hij wel dysmatuur (weten niet waardoor, wss doordat ik zelf ook niet zo groot ben etc.) Maar het wil niet zeggen dat de kleine veelste vroeg komt alleen ik zou wel naar je lichaam luisteren en wat meer rust nemen! Want als je dit niet doet kan het wel gevolgen hebben!

7. Koon

Koon Niet meer actief

Ik had ook heel veel last van harde buiken, maar niet zo vroeg in de zwangerschap al. Ik had ook weinig stress, alleen af en toe een hormonengerelateerde discussie ;)
    Ik kreeg ze al als ik de hele dag op de bank lag en dan op stond.
    Uiteindelijk bevallen met 39+5.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nou,dit heb ik dus al sinds vanmiddag.
    Iedere keer als ik opsta om weer verder de vaat te doen of iets anders begint het weer.
    Morgen moet ik de hele dag werken,als het dan blijft dan ga ik toch morgen de vk bellen.
    Voel me er niet gerust bij maar ik geef mezelf al snel het gevoel dat ik me "aanstel".
    Dus voel me ook behoorlijk opgelaten als ik de vk zou bellen al weet ik dat dit zo hoort en ik andere dames hier meteen dat advies zou geven:)
    *zucht* zo nog even het gasvernuis schoonmaken en dan kijken wat gebeurt!

9. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Hier ook veel last van harde buiken. Bij alles wat ik doe (opstaan, bukken, huishouden, stress etc.) komt t. Heb t al paar weken en heb op de kop gehad van vk. Zo vroeg in de zwangerschap mag t nog niet. Pas vanaf ca. 33 weken mag je ze af en toe hebben. Moet dus rustig aan doen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

10. duqi

duqi Bekend lid

7 sep 2011
    508
    1
    0
    mijn dochters
    noorden
    hoi,
    woensdag kreeg ik zelf pijnlijke hardebuiken na elke 5min,ik schrok zelf want het is te vroeg om te bevallen, zelf zittend kreeg ik die harde buiken.ik kreeg meer dan 10 die dag, maar gellukig kwam de verloskunde me toucheren (whoo pijnlijk)maar alles was gd:)

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier zowel de vorige zw als nu veel harde buiken. Toen veel stress, nu veel strijd met de oudste. Vorige keer echter gewoon bevallen met 41+1 dus heeft niets veroorzaakt haha, maak me er daarom nu ook niet zo heel druk om.

12. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Hier heel veel harde buiken, ook met regelmaat vanaf 25 weken. Met 31/32 weken werden het weeen, inclusief ziekenhuisopname, weeenremming en longrijpingsspuiten. Daarna met rust gerekt tot met 35 weken mijn vliezen braken. Dus zou het toch enigzins serieus nemen en lekker rustig aan doen. Maar het hoeft absoluut niet te betekenen dat je daadwerkelijk te vroeg gaat bevallen. zou het goed in de gaten houden. Als je het niet vertrouwd kun je warm douchen, of een tijd in een warm bad zitten, harde buiken horen dan minder te worden. Weeen zullen dan juist doorzetten door de warmte.

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    bedankt voor de tip;)

14. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    En als je last blijft houden zou ik gewoon je vk bellen hoor, al is het maar voor wat advies en je eigen geruststelling. Vooral niet denken dat je je aanstelt, nergens voor nodig.

15. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    ik heb het ook, merk het vooral als ik te snel buk om iets op te rapen bijvoorbeeld of als ik mn dochtertje optil!

16. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hier helaas ook veel harde buiken, ook regelmatig daardoor op controle in het ziekenhuis. Baal er ontzettend van, ook ik heb een zoontje van 3 jaar die goed in de gaten heeft wat er speelt.
    Ben helaas moeten stoppen met werken met 25 weken omdat de frequentie te hoog werd. Baarmoeder mond is opgemeten en was gelukkig 4 cm. Maar dit is alweer 3 weken gelden. Nu ook vaak in rust stand harde buiken en begin nu ook weer te twijfelen om contact op te nemen.

17. Ik heb ook al wekenlang harde buiken die ook echt pijnlijk zijn en een minuut aanhouden, de hele avond door :(
    Moest echt rustiger aandoen van de vk, maar als het een 2e (of volgende) zwangerschap is kan je ze vaker 'onschuldig' hebben is mijn verteld. De vk vond het ook niet zorgwekkend dat ik ze al wekenlang heb. Vind het af en toe wel eng maar ik weet dat je dan meer rust hoort te nemen.. wel moeilijk met een rondrennende peuter maar probeer het zoveel mogelijk.

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heb al veel minder last dan vorige week.
    Als ik inderdaad vlug vlug bezig ben met dingen merk ik dat ik weer last krijgt.
    Dus moet nu maar gewoon alles rustig op z'n tijd doen.

19. ukkietjes

ukkietjes Lid

30 mei 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb ik ook hele erge last van! Alleen vannacht met flinke buikpijn erbij en vanmorgen met bloed :(
    Meteen Vk gebeld en is meteen gekomen, ze heeft me naar het ZH doorverwezen en daar zijn nog paar onderzoeken gedaan. Gelukkig niks op te zien! pffff wat was ik bang zeg!

Ze hebben het advies gegeven om het heeeeeel rustig aan te gaan doen.....

Groetjes

20. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik ben de eerste keer te vroeg bevallen en nu loop ik bij de gyn. Nu heb ik al veel harde buiken en ik heb echt een standje gekregen, omdat ik rustiger aan moet doen.

Deel Deze Pagina