Hoi meiden/vrouwen Ik heb vandaag een curretage gehad. Omdat ik vloeide had ik gehoopt dat ik geen curretage hoefde. Maar helaas de echo liet zien dat het vruchtje er nog zat. Om 14:45 uur kreeg ik 2 paracetamol een een half tablet dormicum (om rustig te worden). Die sloeg goed aan, ik leek wel halfdronken! Om 15:00 uur werd ik naar de ok gereden. Daar kreeg ik een infuus waar ze de narcose inspoten. Ik heb helemaal niet gemerkt dat ik in slaap ben gevallen. Om 16:30 uur werd ik wakker gemaakt door de verpleegkundige van de verkoeverkamer. Ik dacht bij mijzelf laat mij lekker slapen joh! Omdat ik pijn had kreeg ik via het infuus een pijnstiller. Daarna werd ik weer naar de afdeling gereden waar mijn lieve vriend op mij zat te wachten. Ik was blij om hem te zien. Ook was ik even emotioneel. Ik moest nodig naar de wc, omdat ik wankel op mijn benen stond hielp de verpleegkundige mij naar de wc. Even later kwam de gynaecoloog om te vertellen dat alles goed was gegaan en dat zij geen afwijkingen heeft gezien aan de baarmoeder en eierstokken (is ook een opluchting). Toen ik goed wakker was en wat had gegeten (was ik ook wel aan toe, had vanaf 00:00u ur niks meer mogen eten) mocht ik lekker naar huis. Eenmaal thuis heb ik heel wat telefoontjes gepleegd om iedereen op de hoogte te brengen. Nu heb ik wel een hoop pijn. Heb net 2 paracetamol ingenomen om zo lekker te gaan slapen. Deze week mag ikn ogn iet werken, mag niet tillen enzo. Ik houd jullie op de hoogte. Veel liefs
Hoi meis, hoe gaat het nu met je, heb je erg veel pijn? Een soort van na-weeen of niet? Ik had dit alleen maar s'avonds dus was het wel uit te houden, ik heb 2 avonden last gehad, en daarna was het over! Je hebt het nu achter de rug en je kunt je nu op de toekomst richten, heel veel succes meis! en doe nog maar een beetje rustig aan even bijkomen van het geheel! Liefs en een dikke knuffel Jette
Nou ik heb wel lekker geslapen. Heb nu nog best wel last van mijn onderbuik. Ik doe het zeker nog rustig aan deze week. Dat moet ook van de gynaecoloog. Straks even een bakkie thee doen op mijn werk zodat iedereen weer op de hoogte is. Liefs
gelukkig dat je goed geslapen hebt, vloei je nog erg? heb je een soort kneuzingsgevoel in je onderbuik? Komt goed meis! liefs jette
Echt super veel vloei ik niet meer. Die buikpijn is inderdaad een soort kneuzinggevoel. Maar ik mag gewoon paracetamol innemen als het niet gaat. Maar ik probeer zoveel mogelijk pijnstillers te vermijden. En rustig aan blijven doen. Veel liefs
Heel veel sterkte! Schrok even toen ik zag dat je een kopje thee op je werk gaat doen maar toen ik de andere berichtjes las begreep ik dat het alleen maar om een kopje thee gaat. Rustig aan doen he! En denk vooral heel goed aan jezelf de komende tijd. Heb zelf maar een paar dagen last gehad van mijn buik na de curettage en ook niet lang gevloeid, hoop dat jij er net zo snel vanaf bent, dan kun je weer verder. Liefs Neeke
Meid veel strekte Ik zelf heb geen cur ondergaan omdat het bij mij 2xzelf op gang kwam. Normaals veel sterkte en denk even aan jezelf en neem de tijd en doe rustig aan, laat je maar eens lekker verwennen door je ventje Liefs-hug noesje
Heel veel sterkte.. dat kneuzingsgevoel kan nog wel even aanhouden hoor.. ik kan erover meepraten.. Doe rustig aan en luister naar wat je lichaam aangeeft. Dat gaf mijn gyn als advies.. x sizzel
Hoi allemaal Nou ik heb dus een bakkie thee gedaan op het werk. Mijn collega's zijn weer op de hoogte van mijn situatie. Mijn teamleidster wilt dat ik a.s. zondag een paar uurtjes kom werken. Maar dat moet ik eerst met mijn afdelingshoofd overleggen. Mijn gynaecoloog zei dat ik deze week niet mag werken. Omdat ik in de verpleging werk is dat best wel zwaar. Het is niet zo dat ik niet wil, maar ik volg het advies van mijn gynaecoloog op.
he miep, je teamleidster kan van alles willen maar jij bent nu even het allerbelangrijkste en in de verzorging is lichamelijk nou eenmaal iets anders dan achter een bureau zitten! Niet forceren, doen waar jij je goed bij voelt! Sterkte Liefs jEtte
Hoi verzorgingsmiep, Hoe voel je je nu? Bij mij is het op dezelfde manier als bij jou gegaan. Ik had ook een paar dagen last van mijn onderbuik, maar dat ging ook vrij vlot weer over. Het vloeien is ook meegevallen. Ik merkte al snel aan mijn lichaam, dat wanneer ik me inspande, ik ook weer begon te vloeien. Doe het dus maar rustig aan en volg het advies van de gynaecoloog op. Een week niet werken en daarna zelf dag op dag bekijken waar jij je het prettigst bij voelt. Heel veel sterkte nog meid. Groetjes Franka
Hoi Franka Het gaat nog niet echt super met mij. Heb net weer 2 paracetamol ingenomen, omdat ik zo'n pijn in mijn onderbuik heb. Ik doe het zeker rustig aan en anders geeft mijn lichaam wel een seintje. Het vloeien is wel al wat minder, behalve als ik mij iets inspan dan wordt het meer. Bedankt iedereen voor de reacties en medeleven. Dat doet mij echt goed!
Hoi meid, Wat vervelend hè. Ik heb de eerste paar dagen ook paracetamollen gebruikt en ik kreeg ook nog ontstekingsremmers mee (anders kun je die ook nog bij de huisarts krijgen). Ik voelde me de eerste drie dagen echt een wandelende apotheek, maar dat wordt uiteindelijk ook weer minder. Ze kunnen geen kwaad en geven in ieder geval wat verlichting. Krijg je over een paar weken ook nog een controle? Nogmaals veel sterkte. Groetjes Franka
Hoi Franka 12 juli moet ik voor nacontrole komen. Weet jij wat ze dan bespreken? Ik weet welk dat ze dan gaan bespreken hoe het na de curretage is gegaan. Meer weet ik niet. Krijg je dan weer een echo om te kijken of alles er daadwerkelijk uit is? Heb ik nog een vraagje. Wat een vragen he? Moet je nu wachten tot de eerste menstruatie voordat je weer zwanger kan worden? Hopelijk kan je de vragen beantwoorden en anders iemand anders. Veel liefs
Hoi Miep, Ik heb vandaag de controle gehad. Ze stellen eigenlijk een aantal vragen, zoals: hoe het na de curretage is gegaan, de bloedingen hebben die lang aangehouden of niet? Heb je nog ergens last van gehad? Ben je al ongesteld geworden? Hoe was die, lang, kort, heftig? Bij mij vertelde ze de uitslag van het onderzoek. Ze hebben na de curretage het "weefsel" (wij zeggen liever kleintje) onderzocht en vertellen daar nog iets over, maar daar komt zelden iets uit. We waren helaas die ene op de kans van 1 op 10, ze noemen het dan een chromosoomafwijking. Gelukkig ook positief nieuws, dat je kansen ook weer 9 op 10 zijn dat het een volgende keer goed gaat en dat we met 7 weken dan al een echo krijgen (vond ik geruststellend). Ik heb geen echo gehad, omdat het relatief gezien mee is gevallen (op de buikpijn in het begin en de bloedingen na). Ook weer ongesteld geweest (en heftig...) en geen duidelijke oorzaak in het onderzoek, maar dat kan per gynaecoloog verschillen. Wij gaan het nu in deze ronde weer proberen. Ik heb een ronde afgewacht, omdat ik eerst wilde weten of het lichamelijk gezien weer oké was, maar dat is voor iedereen verschillend. De ene gynaecoloog zegt dat je het beste een cyclus kan afwachten en een andere zegt dat je direct weer mag proberen, je lichaam geeft aan of het toe is aan een nieuwe zwangerschap. Die keuze zul je zelf moeten maken. Achteraf was de cyclus afwachten voor mij een prima keuze. Ik had ook de tijd nodig om het allemaal een plekje te geven, het is allemaal zo heftig, maar als jij er meteen weer voor wilt gaan, moet je dat doen. Er zijn op dit forum ook al eerder topics over geweest, misschien kun je ze nog vinden en er is ook in de afgelopen maand een vraag en antwoord van de verloskundige op het forum over dit onderwerp gesproken. De vraag was of er ook verschil zit tussen een spontane miskraam of een curretage (met de volgende rondes) maar daar weet ik eigenlijk het antwoord niet meer op, misschien staat hij er nog op. Blijf je vragen maar gewoon stellen hoor. Ik had ook erg de behoefte aan de ervaringen van anderen, die nemen wat onzekerheid weg en ben je al een klein beetje voorbereid op wat er komen gaat. Veel sterkte en hopelijk kun je vannacht ook een beetje slapen. Groetjes Franka
Hoi Franka Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Als ik nog een aantal vragen heb stel ik ze zeer zeker. Dat neemt een deel van mijn onzekerheid weg. Ik ga kijken bij de topic. Bedankt voor de tip. Hopelijk zakt de pijn, want daar heb ik behoorlijk last van. Groetjes