Ik heb zaterdag een feest van vriendinnen en ik vind het te vroeg om al te vertellen dat ik zwanger ben (sommigen weten het wel anderen niet). Wat kan ik als smoesje gebruiken als ze een opmerking maken over het feit dat ik niet drink? Ik kan helaas de BOB niet zijn, want dat is al mijn andere vriendin die zwanger is..... anders was dat natuurlijk wel een goede uitvlucht maar dat kan al niet
Ik heb verschillende keren half appelsap/half water in een wijnglas gedronken. Niemand die eraan twijfelt dat het witte wijn is!
Je hebt een blaasontsteking en zit aan de antibiotica.. Verklaart het vele plassen als je daar last van hebt en waarom je geen alcohol mag drinken Misschien niet helemaal netjes omdat het een leugentje is, maar bij mij werkte het prima! Maar ik hield dan ook best van een wijntje dus had niet aan hoeven komen met "nee dankje ik ben een beetje moe" of "ach, niet zo'n trek in vandaag"
Dat je op dit moment even een antibiotica kuurtje (of andere medicatie hebt) waarbij je niet mag drinken.
Maagvirus opgelopen? Verklaart meteen de misselijkheid Ik heb er echt eentje gehad, mensen bleven maar vragen of ik niet zwanger was, hihi
Antibioticasmoes idd. En anders zeg je dat je vrijdagavond teveel gedronken hebt ('t was gezellig bij de buren, verjaardag gehad van familie, verzin het maar) en dat je nog een beetje last hebt van een kater en dus bedank jij vriendelijk voor de wijn.
Hier de boel inclusief vriend gefopt met een glas ranja dat net rosé leek. Op een gegeven moment kwam mijn vriend zachtjes zeggen dat ik nu echt moest stoppen! !! Dus misschien een klein leeg flesje vullen met aanmaak limo....
Je voelt je niet zo lekker of je hebt er gewoon geen behoefte aan? Heb ik gelukkig nooit over na te hoeven denken omdat ik zelden drink.
Gelukkig drink ik nooit dus zullen ze er eerder raar van staan te kijken als ik wél neem. Haha. Ik vind de limonade/appelsap truc wel echt leuk. En anders inderdaad de blaasontsteking?
Of je zegt gewoon dat je er geen zin in hebt.. ik snap sowieso niet, waarom mensen geacht worden alcohol te drinken. Ik vind dat je niemand verantwoording schuldig bent... Mja zo denk ik er over dus
Ik moet morgen naar de kerk/oma/familie lid waar ik geen kater o.i.d voor wil hebben en niet in de verleiding wil komen om meer te drinken.. Ik heb vanavond niet zo'n trek in een drankje, misselijk o.i.d. Andere medicatie buiten anti biotica zelfs sterkere pijnstillers voor menstruatie waar je niet mee kan drinken! Of je had een paar asperines genomen omdat je barstende koppijn had en toch graag naar het feest wilde komen en nu niet t risico je koppijn terug te krijgen of dat het fout gaat in combo met asperine !
Er zijn idd zat smoezen maar de beste manier vind ik gewoon 'nee ik heb geen behoefte aan drank', simpel. Mensen moeten het maar accepteren want je bent niet verplicht om te zuipen. Dat ik de vorige x zwanger was zei ik ook nee geen behoefte aan en als ze gingen vragen zei ik gewoon, klaar geen trek in en zeik niet
Vriendin van me nam wel een glas wijn en heeft een klein mini-slokje genomen en daarna gestopt. Je kan idd zeggen dat je je bv niet zo fit voelt of geen kater wilt hebben... Atibioticasmoes hebben de meesten meteen door... Of idd ranja in wijnglas... Succes!
Goh ik drink nooit ergens op welke gelegenheid dan ook... Niemand die er ooit een vraag over heeft gesteld