Als de baby straks komt, is ons zoontje 19 maanden. We twijfelen over wel of niet samen op de kamer. De kamer van ons zoontje is groot zat voor nog een ledikantje/wiegje. Maar hoe lang kunnen ze samen op een kamer? Als mijn zoontje uit bed gaat klimmen en een ander bed nodig heeft, kan het al niet meer samen (ik vind dat een beetje eng, en dat bedoel ik niet slecht naar mijn zoontje toe! Maar dat hij er mss bij kruipt of met alle goede bedoelingen iets in het bedje bij de baby doet) Dus wat is aan te raden: meteen een nieuwe babykamer maken of eerste samen en hoe lang kan dat en wat zijn jullie ervaringen? (de baby slaapt sowieso de eerste maanden bij ons op de kamer) Bedankt allemaal!
Ja lastig! Wij zitten straks met hetzelfde (als ik zwanger raak van nr 2). We hebben hier 2 slaapkamers en gaan voorlopig nog niet verhuizen. Dus of bij ons op de kamer, of bij zoonlief. Ik denk dat we de eerste paar weken bij ons doen en dat zodra de tweede een beetje rustig slaapt 's nachts, hij of zij bij zoonlief op de kamer gaat. Het nichtje van mijn man heeft 2 ukkies (3 jaar en 6 maanden) die bij elkaar op de kamer slapen. Dat gaat prima zegt ze.
Als je nog een kamer over hebt waar je een babykamer zou kunnen maken dan zou ik dat doen. Zo niet, dan denk ik dat je ze best samen op een kamer kan leggen. Eventueel eerst een paar maanden bij jullie op de kamer tot de nieuwe beeb doorslaapt.
hier ook, als de tweede komt en wonen nog hier dan komt de beeb gewoon bij ons. Daarna samen op 1 kamer. Mn dochter komt zelf niet uit bed (nog niet) slaapt al wel in een groot bed. En tegen de tijd dat de beeb bij haar ligt is ook wel goed uit te leggen dat iet sniet mag + de babyfoon die aanstaan. Hier dus wel gewoon 1 kamer
Als jij de luxe hebt dat je in principe een kamertje kunt inrichten voor de baby dan zou ik dat zeker doen! Is rustiger voor je zoontje en voor jullie, omdat de kleine anders je zoontje ook wakker kan maken en andersom. Bovendien voor je zoontje misschien wel zo fijn dat hij een eigen kamertje houdt? En wat je ook kunt doen is voor je zoontje een ander kamertje op tijd maken en de baby in zijn kamertje? Dan hoef je niet nu een babykamer en straks voor je zoontje misschien weer wat anders? Maar heb wel als tip gelezen dat je dat niet vlak voor de baby er is moet wisselen, want dan kan je zoontje zich weggejaagd voelen. Succes!
Ik zou het niet doen. Puur gezien het feit dat de een de ander kan wakker huilen. Weet ook niet of je van plan bent borstvoeding te gaan geven want dan zit je wel een tijdje aan de nachtvoedingen (meestal).
Mijn zoons van 5 en 8 delen nu een slaapkamer. En ze zijn eigenlijk een beetje boos op mij dat 'de baby' straks niet ook bij hun op de kamer komt. Maar ze delen een kamer sinds de jongste een jaar was. Daarvoor zag ik dat niet zo zitten. Ga gewoon op je gevoel af wat goed voelt en wat niet.
Bedankt meiden! ja we hebben nog ruimte voor een nieuwe babykamer. Ik voel daar ook meer voor.... hoewel de kleintjes van mijn zus tot een paar weken geleden een kamer hebben gedeeld vanaf het begin (5 en 4 jaar) en dat was altijd zo leuk en gezellig! Pfff, best lastig hoor! Sowieso ligt de baby totdat het goed doorslaapt bij ons en doen we ook op onze kamer de nachtelijke verschoningen en voedingen enzo, zodat ons ventje hopelijk niet te veel gestoord word. Zolang de baby niet doorslaapt is dat niet fijn voor ons zoontje. Nou, ik ga nog even verder hier over nadenken! Meer tips zijn altijd welkom!!
Hey, mijn zoontje zal 18 maanden oud zijn als zijn kleine zus geboren word. helaas hebben wij geen 3de kamer dus hier moeten ze wel bij elkaar op de kamer kopen. ik zie er totaal niet tegenop hoor. de eerste maanden (tot ze doorslaapt) komt ze of bij ons op de kamer of in de woonkamer (grenst aan onze woonkamer, wij wonen in een appartement) en van zodra ze doorslaapt gaat ze bij haar broer op de kamer. om misverstanden te voorkomen krijgt jamie rond de 16 a 17 maanden al een peuterbed met zo'n veiligheidshekje ervoor. anders denkt hij misschien dat hij zijn bedje af "moet" staan voor zijn zusje en voelt hij zich misschien achteruit gestoken... ik probeer hem dan aan te leren: wakker is uit bed komen en bij papa en mama komen liggen! zodat hij dit ook weet als zijn zus er is. nu horen wij het zoiezo wel goed als hij wakker word. (word nogal met veel gekreun wakker) en eer zijn zusje bij hem gaat liggen zal ze een maand of 5 zijn? en dan zijn ze al niet meer "zo" kwetsbaar. maar als wij de ruimte zouen hebben zouden we haar echt een eigen kamertje geven!