Hallo allemaal, Vrijdag bleek dat het vruchtje niet meer leefde. Ik zou 11+3 weken zwanger zijn maar het was bij 9+6 gestopt met groeien. Ik had het niet meer verwacht, het verdriet is enorm. Bij de gynaecoloog cytotec gekregen en vrijdagavond en gisteravond gebruikt. Gisteren kramp en bloedverlies maar bij lange na niet genoeg denk ik. De tweede dosis lijkt niet echt effect te hebben. Hoe gaat dit verder? Ik weet dat niemand me dat kan zeggen maar ik hoor graag ervaringen van anderen. Ik heb zoveel vragen. Mijn miskraam is nu half op gang, kan het toch nog komen? Of kan het ook hierbij blijven? Kan ik gaan werken of beter thuis blijven? Wanneer nemen de hormonen af, is mijn lichaam weer normaal? Hoe lang hebben jullie dat pijnlijke verdriet gevoeld? Pfff ik zit er middenin nu. Donderdag terug naar de gynaecoloog, als ik niet schoon ben dan 27-1 curettage. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Veel liefs, Lara
Ach meis, wat ontzettend verdrietig voor je/ jullie. Bij mij duurde het ook langer dan verwacht voor het doorzette met die medicatie, maar als het doorzet, wil je echt niet op je werk zitten! Ik raad je aan om thuis te blijven want de pijn is best behoorlijk helaas. En het weefsel wat je verliest is ook best al groot. Toen ik het eenmaal verloor, was de pijn direct weg, ik bloedde nog wat na. Lichamelijk was ik snel de oude maar geestelijk is voor ieder een persoonlijke kwestie. Ik had trouwens geen curettage meer nodig daarna. Ik wens je heel veel sterkte!
Hey mamalara, Ten eerste veel sterkte. Ik was ook overrompeld toen ik rond de 11 weken geen hartje zag, maar wel een klein kindje. Was gestopt met leven rond 9 weken. Ik was in begin nuchter het gebeurt vaak. Cytotec gebruikt, geen krampen dag later leek ik alles netjes verloren te hebben. Week later bij gynecaloog niet schoon.weer cytotec. Geen effect. Dus curretage. Wanneer cytotec aanslaat is de kans klein dat je nog gecurreteerd moet worden. Curretage viel me ook mee. Ik heb later veel verdriet gehad om de nasleep. Zoveel zieken huis bezoeken. En werd niet goed ongesteld. Gelukkig na twee maanden wel en zien we verder. Maar als je dit forum bezoekt zie je zoveel verschillende verhalen. Ik denk dat ik mezelf onderschat had mede doordat ik niet verwacht had geen hartslag te zien en dan de angsten hoe nu verder. Dat weet je helaas niet en gaf mij soms gigantisch frustratie en verdriet. Ik denk ook als ik straks weer zwanger ben. Ik hoop voor jou dat je alles een plekje kan geven, je vruchtje spontaan verlies en snel een positieve test heb. Dat kan hoor. Maar sommige bouwen bewust rust in.
He meid, wat ontzettend verdrietig. Veel sterkte. Ik heb eerst gekozen voor cytotec, maar het had bij mij geen effect, slechts een heel kleine beetje bloedverlies. Zelfs een dubbele dosering gaf niet het gewenste resultaat. Uiteindelijk gekozen voor een curettage, deze is mij 100% meegevallen. Kom ik er ooit weer voor te staan, dan ga ik direct voor een curettage. Die cytotec bracht zoveel spanning met zich mee, elke keer als ik naar het toilet ging. Wachten, wachten en maar wachten. Natuurlijk hoop ik dat het bij jou wel werkt. En een curettage, stelt in mijn ogen lichamelijk weinig voor, mentaal wel wat zwaarder natuurlijk, want je wordt wakker en 'het' is bij je weggehaald, dat vond ik erg verdrietig. Sterkte!!
Bedankt voor jullie lieve woorden. Is toch fijn om te lezen hoe het anderen is vergaan die helaas hetzelfde moesten meemaken. Zomer15 ik herken het nuchtere. Ik ben een optimist, relativeer graag, maar telkens komen de tranen als een boemerang terug. En dat duurt denk ik nog wel even... Steeds weer opnieuw voel ik me verdrietig.
Hey meid. Wat vervelend! Ik zit midden in het proces. Vanochtend begonnen met het medicijn. Ik moest wel vrijdag anders 3 tabletten van iets anders nemen. Het kwam hier snel op gang. Enorme ballen stolsels verloren. Zo veel dat ik niet lekker werd en naar het ziekenhuis moest. Daar hebben ze hb getest. Die was goed. Met tang stolsels en het vruchtzakje eruit kunnen halen. Ik ben nog niet geheel schoon. Moet nog wel door gaan met het medicijn. Lig nu nog in het ziekenhuis voor observatie. echt mega kut.
Ik vind het wel fijn dat ik cytotec thuis kon gebruiken. Ik zie er juist enorm tegen op als het toch een curettage zou worden. Ik denk dat het eigen gevoel is. Als er niks op gang komt zou ik gewoon bellen en advies vragen. Ik heb me ziek gemeld. Psychisch gaat het redelijk, maar lichamelijk enorm kapot. Moe, misselijk, etc. Je lichaam krijgt echt een klap. Neem echt je tijd.
Ik heb geen ervaring met cytotec. Doen ze hier liever niet. Dus 3 x vrij snel gecurreteerd en ondanks dat ik bij 2 van de 3 keer complicaties gehad heb vond ik t meevallen. Sterkte
Miekelief wat rot dat jij in dezelfde situatie zit. Zo'n gek idee eigenlijk, ik zit hier thuis met zoveel verdriet me zo eenzaam te voelen, terwijl er op andere plekken mensen zijn die hetzelfde doormaken op hetzelfde moment. Mijn omgeving is wel heel steunen, maar die voelen zich ook machteloos. Ze kunnen niks doen. Voor jou ook veel sterkte Miekelief! Zonnetje2015 wat heftig wat jij al allemaal hebt meegemaakt. Ik zie dat je nu weer zwanger bent. Gefeliciteerd. Ik hoop ontzettend voor je dat het dit keer goed mag gaan!
Ik heb geen ervaring met cytotec.. heb gelijk voor een curretage gekozen en die is mij ook echt reuze meegevallen ookal konden ze niet binnen 1 keer alles weg krijgen en ik daarna nog een keer moest.. de pijn van het verlies heb ik lang last van gehad.. vooral omdat een meisje die ik kende ( die vrolijk door bleef roken en blowen) wel een goeie zwangerschap had en precies even ver als mij was een gezond kindje kreeg.. die periode ging ik echt even kapot... maar nu ben ik zelf bijna 25 weken zwanger en allee gaat super.. ik ben het niet vergeten maar moet toch wel zeggen dat bijna alle pijn van het vorige verlies weg is en is vervangen met blijschap.. Ook zou ik gewoon lekker even thuis blijven.. werk kan altijd nog.. zou echt even tijd voor jezelf nemen.. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer een positieve test in handen mag hebben..
Hoi MamaLara, Wat rot dat je dit mee moet maken Ik heb drie weken een curettage gehad bij 12w (9w5d gestopt met groeien) omdat ze geen cytotec wilde geven. Lichamelijk is alle meegvallen maar geestelijk veel last, nu nog. Ben 2 weken thuis gebleven en heb dit weekend alles aan mijn vrienden verteld. lucht op! Hoop dat je vruchtje vanzelf los komt! Mocht het toch uitdraaien op een curettage, maak je dan niet te druk dat valt erg mee. Veel praten helpt, maar ieder verwerkt dit op haar eigen manier. Heel veel sterke!
Heel naar en verdrietig wat je overkomt ... Heb het zelf afgelopen jaar ook meegemaakt, vreselijke schok. Ik vond cytotec echt heftig maar achteraf wel blij geen curettage vanwege (klein) risico complicaties. Ik wilde je laten weten dat bij mij dag na cytotec (zaterdag) ik bloeding kreeg en groot stolsel (zondag). Ik dacht dat dat het was, echter op dinsdag pas echt weeen en vruchtje verloren. Mijn vriendin had dezelfde ervaring (dus pas paar dagen later) wie weet... Heel veel sterkte, neem je tijd - je hoofd en lijf moeten ontzwangeren. Ben net als Indy hierboven twee weken thuis gebleven, moest het ect verwerken (en bleef misselijk).
Bedankt voor jullie reacties. Ik blijf inderdaad maar thuis totdat het allemaal achter de rug is. Ik merk dat je het niet kunt forceren. Zo alleen thuis word je voortdurend met je verdriet geconfronteerd maar dat is juist goed nu denk ik. Ik had al veel mensen over de zwangerschap verteld en wat ben ik daar nu blij mee. Van alle kanten krijgen we bloemen, kaarten, telefoontjes en steun. Echt heel waardevol. Raar eigenlijk dat wij Nederlanders liever wachten tot na 12 weken met vertellen, dan loop je al deze warmte mis en die kun je juist zo goed gebruiken.
Cytotec doen ze niet na 9 weken zwangerschap las ik. Vandaar dat ze dan kiezen voor curettage. Ik heb het hier aan iedereen verteld toen het mis ging. Het maakt me wel onzekerder voor de volgende keer. wil dit niet nog een keer meemaken
MamaLara ik zie dat alle goede tips al gegeven zijn. Maar ik wil je toch nog even heel veel sterkte wensen. En neem er vooral goed de tijd voor en praat er veel over met de mensen om je heen. Dat heeft mij heel erg goed gedaan.
He Indy, Lief dat je ernaar informeert Ben de hele vorige week thuis geweest. Gerust, gehuild, veel bezoek gehad. Dat heeft me goed gedaan. Ben vandaag weer gestart met werken. Afgelopen donderdag onderzoek en echo gehad. De gynaecoloog verwijderde een enorm stolsel met weefsel. Dat was heftig vond ik. Daarna zagen we op de echo dat het vruchtje en vruchtzak weg waren, goed nieuws maar ik werd er heel verdrietig van. Ik was nog niet helemaal schoon, maar volgens de gynaecoloog was door het verwijderen van het stolsel nu wel de weg vrij. Bloedverlies is sinds gisteren veel minder. Morgen weer een echo. Als het dan nog niet schoon is, dan woensdag curretage. Jij hebt weer een cyclus van 28 dagen na de curettage zie ik. Fijn! Hoe voel jij je nu, zo'n poosje erna? Groetjes, Lara
Beste mama Lara Veel sterkte gewenst, zo verdrietig he - hopelijk hoef je geen curettage te ondergaan. Ik heb zelf na de MA afgelopen sept om de paar dagen getest (met actiontesten) of HCG afnam, dat gaf me nog beetje gevoel van controle, ook omdat ik me erg zwanger bleef voelen (ook erg misselijk ) en eruit bleef zien ... Na 2-3 weken was het weg en had ik weer een eisprong. Nadat HCG weg was ging ik me emotioneel ook veel beter voelen. Ik hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn.
He Rosalieb, Dankje voor je reactie. Ik heb vorige week dinsdag een zw test gedaan, knalpositief. Ik ga er morgen, een week later dus, weer een doen. Ik voel me niet meer zwanger, mijn beginnende buikje is weer weg en mijn borsten zijn niet meer pijnlijk. Misschien ga ik ook weer beginnen met temperaturen, zoals je zegt voor een gevoel van een beetje controle. Ik zie dat jij weer zwanger bent, gefeliciteerd! 16 weken al, dan was je vrij snel na je mk weer zwanger, fijn hoor. Hopelijk voel je je goed en blijft alles goed gaan Liefs, Lara
Dank je wel - ja nadat HCG daalde deed ik eisprong en ben meteen zwanger geworden (en ben bijna 40) Ze geven aan dat je baarmoeder na MA extra vruchtbaar zou zijn. Dit zeg ik om even hart onder de riem steken, maar wellicht staat opnieuw zwanger worden nu nog wat te ver weg... Sterkte de komende tijd!