Ik ben sowieso altijd al een slechte slaper geweest. Inslapen gaat wel, maar om een of andere reden wordt ik om 3 uur 's nachts wakker. Om vervolgens pas rond een uur of 6 weer in slaap te vallen. Erg vervelend als je wekker om 7 uur gaat.. Nu heb ik het probleem dat áls ik wel slaap, ik heel vaak eng en levendig droom. In mijn dromen ben ik altijd zwanger en gebeurt er iets ergs of moet ik vluchten. Zo had ik vannacht gedroomd dat mijn vriend een pasgeboren baby heel hard op de grond liet vallen. Puur uit onhandigheid. Ik schrok wakker met kloppend hard en was gewoon echt even boos en verdrietig op mijn vriend die naast me lag te slapen. Ik ben er eigenlijk nog een beetje ondersteboven van.. stom he? Was zo levensecht.. Hebben jullie ook zulke dromen? En bestaan er manieren om minder eng te dromen??
Ik heb aan het begin ook veel last van nachtmerries gehad. Sinds ik anti stress meditaties luister niet meer. Ook hebben mijn vriend en ik een lijst met angsten, zorgen en twijfels gemaakt en besproken. Dit 'uiten' (uit je lichaam en hoofd halen) was erg behulpzaam.. Denk toch dat het je onderbewuste is die met je angsten en zorgen bezig is..
Ik droom ook heel echt. Laatst heb ik gedroomd dat ik flink ruzie had gehad op het werk, met mijn leidinggevende. Ik durfde de volgende dag niet meer naar mijn werk, zo echt was het, whahaha. Maar ik hoor het vrij veel. Het hoort er blijkbaar bij. Wat betreft het slechte slapen en 's nachts wakker worden...wat bij mij vaak helpt is 's avonds wat langer op blijven, dan rustig aan naar boven rond 11 uur/half 12, nog even kletsen met vriend en dan slapen. Ik slaap dan eigenlijk altijd wel door tot half 7. Maar ik weet niet of jij veel/weinig slaap nodig hebt. Succes iig!!
Het inslapen gaat nog redelijk goed, maar na anderhalf uur word ik alweer wakker om te plassen en vanaf dan gaat het slapen ook reuze slecht. Ik heb ook last van rare dromen, maar tegen de tijd dat ze eng zouden worden moet ik er alweer uit om te plassen.
ik ben ook echt altijd al een slechte slaper geweest. nu tijdens me zwangerschap slaap ik heel slecht duurt lang voordat ik in slaap kom. en als ik dan slaap dan droom ik ook vaak enge dingen maar dit had ik van te voren ook wel. Ik heb namelijk een paar jaar geleden gedroomd dat mijn ouders gingen scheiden en een dag later tegen de avond is dat ook echt zo. ik weet helaas ook niet wat je er aan kunt doen.
Hier ook slecht slapen!! vannacht klaarwakker om 4uur, honger en wéér plassen...Eruit dan maar, wc-bezoek en koekjes met melk weg zitten werken en boekje gelezen op de bank...Om 5u maar weer naar bed, kon ik nog de slaap niet vatten, grrr! Geen nachtmerrie's gelukkig, maar droomde vanmorgen wel over ons kind; het was dit keer een jongetje(weten niet wat het is), lag nog in maxi-cosi maar kon al praten en vrat als een uitgehongerd paard...Heel vreemd... Lees her en der dat slecht slapen en nachtmerrie's of rare dromen bij de zwangerschap horen, zeker in laatste trimester. Het is ook niet niks waar je mee bezig bent natuurlijk, veel onbwuste zorgen misschien, een nieuw leven voor de boeg. Ik probeer me weinig aan te trekken van die rare dromen, overdag gewoon de boel te relativeren, want zwangerschap gaat hartstikke voorspoedig. Veel sterkte er mee!
Bij mij maakt het verschil op welke zij ik in slaap val. Gelukkig is de voorkeurkant ook mijn 'fijne dromen' kant. Als ik dan toch op rechts kom te liggen gaat het altijd fout. Volgens mij werkt het ook tegen je dat je nog kort slaapt, dan ga ik ook altijd dromen.
Ik heb ook de idiootste dromen, heel onrustig en af en toe heel naar... een collega vroeg of ik al de beruchte sex dromen had gehad, nog niet, die schijnen ook bij de zwangerschap te horen...ik wacht rustig af. Ik vind het wel raar/naar trouwens dat we nu al zo slecht slapen, je zou toch zeggen, dat is biologisch niet zo handig omdat we na de geboorte al genoeg gebroken nachten krijgen...
Daar heeft moeder natuur niet goed over nagedacht...Je zou ook toch zeggen dat, omdat je vermoeider bent door hele zwangerschapsgedoe, je als een blok slaapt?! Natuur zit vreemd in elkaar
ik slaap ook slecht veel gebroken nachten en regelmatig nachtmerries dat ik met hartkloppingen wakker wordt kan dan ook echt niet meer slapen. Pas als mn wekker bijna afgaat begin ik weer in te kakken heel irritant
Nou.. Het is bijna 03.00 uur, dus natuurlijk ben ik weer wakker.. Nog niet naar gedroomd vannacht, dat scheelt. Maar bedankt voor de reacties, en fijn te lezen dat het ' erbij' hoort en dus hopelijk straks ook over gaat. Ik ga weer een poging doen tot slapen.
Ik was gisteren om 2 uur wakker en vandaag om 4 uur maar naar beneden gegaan, echt superirritant want ben super moe!!! Maar goed hopen dat het beter word!