Continue misselijk

Discussion in 'Zwangerschap' started by KoBobo, Jan 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KoBobo

KoBobo Lid

Nov 1, 2008
    35
    0
    0
    Ik ben nu 2 weken continue misselijk. Bijna niets smaakt me en drinken lukt amper. Wel merk ik dat als ik wat eet het wat beter gaat.
    Ik slaap de klok rond (heb nu nog vakantie) en na het ontbijt gaat het even goed, maar de rest van de dag lig ik misselijk en vermoeid op de bank. Het lijkt soms wel of ik bloedarmoede heb.
    Ik zie er tegenop om maandag weer aan het werk te moeten. De misselijkheid kan in het slechtste geval nog wel een paar weken aanhouden, dus ziekmelden zie ik nog niet zo zitten. Daarbij heb ik nog niemand ingelicht over de zwangerschap en wil ik graag de eerste echo afwachten (14jan).
    Eigenlijk wil ik niet zo zeuren en moet ik blij zijn met mijn zwangerschap, maar maak me nu gewoon een beetje zorgen.
    Heeft iemand ervaringen/ tips of wat geruststellende woorden?

Groetjes Sanne.

2. mona23

mona23 Niet meer actief

vaak helpt het ( tenminste bij mij) als je het tegen iemand verteld hebt. Bijv. je ouders/vriendin.
    Bij mij heeft dit goed geholpen, je kunt dan bij iemand je ei kwijt.

Succes ermee, en als je wat eet, zoals je al schrijft, verdwijnt de misselijk een beetje.

3. rebecca86

rebecca86 Actief lid

Sep 14, 2008
    129
    0
    0
    Ik kan je wel zeggen dat je je echt geen zorgen hoeft te maken meid!.. sommige zijn gewoon echt heel misselijk tijdens de zwangerschap en andere juist weer niet.. ik was bij mijn eerste ook heel erg misselijk en hield niks meer binnen.. ook was ik heel erg moe en snel duizelig.. dat kwam omdat ik ijzer te kort had en een te lage bloeddruk.. dus dat kan je misschien aan je verloskundige vragen..? of ze kan kijken of je ijzer te kort hebt of een te lage bloeddruk hebt, ik heb toen wat ervoor gekregen en ijzertabletten gehad. tegen die misselijkheid kun je denk ik niet echt veel doen..

4. wwndyy

wwndyy Actief lid

Sep 15, 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    heeey! Gefeliciteerd met je zwangerschap :D

Ik was in t begin ook constant misselijk...hield niet op..
    Ben er toen achter gekomen door elke keer dat ik misselijk was een klein beetje te eten...kleine snack e.d. tegen dat eventuele ijzer tekort dronk ik van roosvicee ijzer...Misschien heb je er wat aan...iig...veel stertke!

groetjes!

5. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Is echt een 1e trimester kwaaltje. Je zult zien dat je je over een paar weekjes stukken beter voelt.

succes me je zwangerschap :)

6. KoBobo

KoBobo Lid

Nov 1, 2008
    35
    0
    0
    Bedankt voor de reacties meiden! Ik ga wat met jullie tips doen.
    hoe lang duurde de misselijkheid bij jullie en hebben jullie in die tijd wel kunnen werken?

7. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

Nov 18, 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Hoi,

Niet om je te ontmoedigen hoor, maar ik ben nu bijna 15 wk zwanger en helaas nog steeds kotsmisselijk, hou niks binnen, dus heb medicijnen van de huisarts gekregen. Dit is wel mn tweede zwangerschap en de huisarts zei me, dat als je er aanleg voor hebt, het vaak bij elke zwangerschap erger is. Bij mn vorige was ik er na 10 weken vanaf ( ook met medicatie). Wat wel kan helpen is ' s ochtends als je wakker wordt, in bed vast wat lichts te eten en rustig op te staan.

Ik heb dus 2 weken niet gewerkt tot ik die medicijnen kreeg en ik weer een beetje bijgekomen was. Het kan voor iedereen anders zijn hoor, waarschijnlijk, als dit je eerste is, ben je er met 12 wk zeker vanaf.
    Push jezelf niet te hard, als het niet gaat dan gaat het niet. Ik zou wel je baas inlichten met het verzoek het nog voor zich te houden, tegen je collega's maar gewoon zeggen dat je griep hebt.

Succes!

Gr, Manon

8. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

Oct 29, 2008
    183
    0
    0
    ik ben nu 14 weken zwanger en ik ben ook nog steeds misselijk maar al wel veel minder, ik slaap ook nog steeds klokkie rond! Ik eet gewoon vaak kleine dingetjes en dat helpt enorm tegen de misselijkheid, zodra ik misselijk word ga ik eten, heel tegen natuurlijk voor mij omdat ik een braakfobie heb, maar het werkt echt, en ik lust nu ook bijna niks, terwijl ik normaal alles at! Drinken is ook een ramp hier, dus ik koop alleen wat ik lekker vind! Dan maar wat duurder!

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    ik was ook de hele dag door misselijk, bij mn vorige zwangerschap ook. Waar je vooral op moet letten is dat je wel blijft eten. Zodra je opstaat (of zelf al voor het opstaan) en zorgen dat je om de 2 uur zeker iets neemt. Al is het maar klein. Je moet voorkomen dat je maag leeg raakt want dan wordt je weer misselijk.

Wat mij goed geholpen heeft zijn Travelin tabletjes van VSM, dat werkt goed tegen misselijkheid en mag je een langere tijd innemen tijdens de zwangerschap. Je had eerst ook zwangerschapsgranules van VSM maar die zijn eruit, in de travelin tabletjes zit ongeveer hetzelfde.

En mocht dat niet werken, kun je altijd nog langs de huisarts gaan, die kan ook nog wat voorschrijven tegen misselijkheid.

10. hier constant misselijk en overgeven tot en met 19 weken en nu nog steeds 1 keer in de week misselijk en overgeven. Ik heb alle tips toegepast en niks hielp. op den duur zat ik aan de naturel crackertjes, om maar iets binnen te hebben maar ook die kwamen er uit.
    hierdoor ook vaak thuisgebleven, voelde me veelste beroerd.
    Voor mij was het meer 'de tijd uitzitten'. heel vervelend, maarja, het word echt vroeg of laat beter! Ik heb nu weer wat vet op mn wangen en voel me weer beter. heel veel sterkte!

11. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Kleine beetjes eten, en vooral blijven eten, is het allerbelangrijkste en het helpt ook. Een cracker, een liga, banaan, waar je maar zin in hebt, neem dat dan! Ik ben tot 18 weken misselijk geweest en het spugen, ik wil het je niet tegen maken...is nu nog niet over en ben nu bezig met de laatste weken. Ik geef nog een keer of 5-6 per week over dus...ik hoop dat jij bij de gelukkigen hoort waar het na de eerste 12 weken beter gaat! Gefeliciteerd met je zwangerschap en vertellen, ik zou het zeker doen. Ik heb het zelf ook gedaan, mensen hebben er dan ook gewoon begrip voor dat je niet zo gezellig of actief bent of niet zoveel werk kunt verzetten als anders. Sterkte ermee meid!

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Hoi hoi ik was in het begin ook contstant misselijk en at niks. Ja af en toe een cracker met kaas, iig lichte dingen. Ik kon wel gewoon werken (werk met dementerende ouderen) maar eten deed ik niet. Bij mij is het na 3 mnd wel weggegaan, ik eet nu nog steeds geen warm eten maar verder kan ik nu wel brood enzo eten. Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent!

13. mamadelight

Dec 9, 2008
    52
    0
    0
    hoi hoi nou dat heb ik nou ook telkens misselijk alleen dat overgeven nog niet echt. ze hebben van die lollys en geloof ook van a vogel iets tegen misselijkheid en dan ook van welenda ofzo hoe dat ook heet.

veel liefs mamadelight

Share This Page