Meisjes puberen steeds eerder

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Marnat, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    NEW YORK - Meisjes komen steeds jonger in de puberteit. Tegenwoordig hebben meer meisjes van 7 en 8 jaar oud al borsten, een van de tekenen van puberteit, dan vroeger.

Dat blijkt uit een nieuw onderzoek, waarvan de bevindingen maandag zijn gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Pediatrics.
    Voor het onderzoek bestudeerden de wetenschappers meer dan 1200 meisjes in de Amerikaanse steden New York, Cincinnati en San Francisco. Ze ontdekten grote verschillen tussen de etnische groepen in de VS.

Zo heeft bijna een kwart van de zwarte meisjes van 7 jaar oud al borsten, tegen een op de zes Latijns-Amerikaanse meisjes en een op de tien blanke meisjes.
    Borsten
    Op 8-jarige leeftijd heeft al bijna de helft van de zwarte meisjes, een op de drie Latijns-Amerikaanse meisjes en een op de vijf blanke meisjes borsten.
    De wetenschappers maken zich zorgen over de cijfers. Meisjes die vroeg beginnen te menstrueren, een ander teken van puberteit, lopen namelijk meer risico later borstkanker en baarmoederkanker te krijgen, is uit eerder onderzoek gebleken.

Meisjes puberen steeds eerder | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Dat is wel er vroeg toch?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik hoop dat het bij Isabella nog lang wegblijft.

met 8 jaar dan is het al over 5 jaar, :$

3. wannie

wannie Niet meer actief

Het klopt hier helaas wel!

Borstontwikkeling begon bij me dochter op haar 8ste en ze begon met menstrueren op haar 10de.
    :( maar ja je kan het moeilijk tegen gaan houden.

Heb nog getwijfeld om het te remmen met hormonen maar vond dat toch te veel nadelen hebben.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Id ik hoop het ook voor je!!
    Ik vind dit best sneu voor die meiden.
    Hoe het hier in Nederland zit weet ik ook niet.
    Ik zwom nog in mijn zwembroekje op die leeftijd.
    Ik weet nog wel dat ik het heel erg vond de eerste in de klas te zijn met borsten en mijn ongi op mijn 13 de.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn oudste word 8 maar kan aan veel dingen merken dat ze al met de pubertijd bezig is.
    Ze is momenteel erg geinteresseerd in jongens, dus wij praten ook veel al over dit soort dingen.
    Ze heeft nog geen borstjes ofzo, ik hoop dat t nog even wegblijft maar idd, je houd het niet tegen en hormonen ga ik idd al helemaal niet toedienen!

6. wannie

wannie Niet meer actief

Nou soms denk ik,,,,miss was het beter als ik het wel gedaan had...
    Als ik dan zie dat me dochter al in een volle B-cup zit met haar net 11.
    Das ook niet echt alles......

Ik weet wel dat ik de juiste keuze heb gemaakt,,,,,maar soms....

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Jammer dat er niet in het artikel staat hoe dit komt...
    En in hoeverre dit samenhangt met de 'sexualisering' van meisjes/vrouwen in de media (mtv etc.).
    Ik vind dat kinderen tegenwoordig sowieso veel te vroeg wijs zijn. Hordes meisjes op de basisschool lopen bijvoorbeeld al in strings. Ik had vroeger op die leeftijd gewoon Holly Hobby onderbroeken, met alle dagen van de week erop :D

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb wel eens gehoord dat het komt door de welvaart. Lees: er is nu betere hygiene dan vroeger, daardoor worden kinderen minder snel ziek en hoeft een lichaam minder hard te werken om te herstellen na ziekte en is het eerder 'rijp'.
    Ook heb ik laatst ergens gelezen dat het komt, dat als meisjes(en misschien ook wel jongens) regelmatig vlees eten dat de eiwitten uit vlees zorgen voor een vroegere rijping. Vroeger was er niet altijd genoeg geld om een 'luxe'product als vlees dagelijks op tafel te zetten.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Strings komen er hier dus echt niet in, zeker niet voor ze 15 is ofzo haha ik vind t vreselijk, die dingen in maat 116/122 en 128 enzo pff

Nou moet ik zeggen dat mijn kinderen op de BSO zitten met 4 tot 12 jarige, misschien dat het meespeelt.
    Ze komt ook met de gekste liedjes en woorden thuis, en van de week was ze zelfs op google aan het zoeken op piemel :S
    Comp. heb ik nu voor een week afgepakt, we hebben erover gepraakt dat piemeltjes om te plassen zijn.
    Ze stuitte namelijk op een site :|
    En toch zat ik er bij! Niet ernaast ofzo maar was er wel bij.
    Zij denk iets onschuldigs en helaas komt ze op zo;n site....
    Maargoed, ouderlijk toezicht evne installeren hihi

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik heb het idee dat het door voedsel en dergelijke komt. Zo zit er in kip een heleboel rommel (hormonen en dergelijke). Maar zeker weten doe ik het niet. Probeer wel op m'n eten te letten (zo eet ik tijdens m'n zwangerschap geen kip).

11. 4days

4days Niet meer actief

Dit heb ik ook al vaker gehoord ja, dat het ook met de hormonen in eten, en dan met name in vlees, te maken zou hebben. Maar geen idee of dit echt klopt.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hoe oud waren jullie dat jullie voor het eerste ongesteld werden en borsten kregen?

Ik was zelf 13 toen het bij mij allemaal gebeurde!!

13. 4days

4days Niet meer actief

Ik was 14 toen ik ongesteld werd. Borsten pas jaaaren later... :)

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

11 toen ik ongi werd. borsten iets eerder

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.752
    904
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik was 11.Mijn dochter is 12,heeft kleine borsten(wil nog geen bh)maar is nog niet ongesteld.
    Ze is ook totaal niet met jongens bezig(meisjes uit haar klas wel)en is gelukkig ook geen meeloper.
    Diep van binnen is het een nerd,vanaf haar 3e helemaal gek van vliegtuigen maar het is afwachten hoe het gaat op voorgezet onderwijs,over een jaartje.

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dat was ook al mooi op tijd.
    Maar ook vervelend denk ik als je op school of bij vriendinnen was die er nog geen last van hadden.

Ik vond het wel vervelend tenminste.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    komt ook omdat er meer hormonen in vlees gestopt worden om het goed te houden.

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Fijn meis dat ze niet mee loopt met de rest wat wel veel voor komt.
    Ze weet neem ik aan al wel mocht het gebeuren wat het is en inhoud.

19. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik geloof ook dat het daar wat mee te maken heeft. Een kip uit de bio-industrie wordt tegenwoordig met 6 weken geslacht en is dan al een volwassen kip. De kippen van mijn ouders (hobbykippen) zijn dan nog kuikens en wegen amper meer dan één kipnugget (bij wijze van dan). Dat kan toch gewoon niet gezond zijn denk ik dan.

20. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.752
    904
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja,ze weet dat er een dag komt dat ze ongesteld gaat worden.
    Ik ben daar altijd heel open in geweest.Ze ziet mij ook elke maand met maandverband :)

Deel Deze Pagina