Pffffffff Sorry hoor dames maar moet even mijn frustraties kwijt!! Ben nu 38 weken en 3 dagen zwanger en er moet nog van alles geregeld worden. Alles komt op mij aan, want me vriend die vind het wel handig dat ik toch thuis zit. Hij zegt jij bent toch de hele tijd vrij en thuis daar heb je toch alle tijd voor. Heb de hele nacht wakker gelegen en ben daarna maar naar beneden gegaan om even een kopje thee te drinken en even alles op een rij te zetten. Ook hebben we de baby niet aangegeven als ongeboren vrucht, volgens mijn vriend onzin want het kan allemaal erna. Maar lees op internet enzo dat het wel verstandig is om het ook van te voren te doen als je niet getrouwd bent. Wat vinden jullie en wat is jullie ervaring?? Nu het steeds dichter bij komt ga ik me over van alles druk en zorgen maken Pffffff word er niet goed van. Kan er ook niet van slapen. En dan ook nog dat stomme matje in bed ligt ook niet echt comfortabel. Zo even mijn ei kwijt............
Als je niet getrouwd bent, moet jij toestemming geven zodat je vriend de ongeboren vrucht kan herkennen. Het kan na de geboorte, maar dat moet binnen 3 werkdagen zijn en dan heb jij wel iets anders aan je hoofd. Dus sleep 'm maar mee naar de gemeente, tenzij hij natuurlijk niet op de geboorteakte wil (dat laat 'm vast schrikken ) En verder niet te druk maken hoor. Als je iets niet in huis hebt of geregeld hebt is dat vaak nog zo gedaan.
Hoi petitcherry, Haha ik ken het. Je wil gewoon alles geregeld hebben nu het eind in zicht is. Wat betreft het erkennen van de ongeboren vrucht. Het is toch wel verstandig om het nu te doen (samen). na de geboorte moet je het kindje aangeven. En volgens mij is het zo. Dat als je vriend het niet erkend heeft kan hij de geboorte niet aangeven. Dus dan zal jij (binnen 3 dagen geloof ik) aangifte moeten doen van de geboorte... Nou kan het natuurlijk zijn dat jij zo snel nog helemaal niet in staat bent om naar het gemeente huis te moeten. Dus lijkt het mij verstandig toch nog even samen te gaan.... Maar ik ken het hoor. Mannen denken daar net even wat anders over. Ik ben nu bijna 8 weken. En denk nu al dat onze zoon een andere kamer moet en de baby kamer misschien nog wel een verfje kan gebruiken. En dat de zolder een troepje is..... Ik kan nog wel even door gaan. En ik heb nog ruim 30 weken. Haha Sterkte in iedergeval. En ik wens je een goede/voorspoedige bevalling. Groetjes
de vader kan met toestemming van moeder zeker wel kindje aangeven bij de gemeente... en zichzelf als vader van kind benoemen.. erkenning kan altijd nog
Verstandig om dit VOOR de geboorte nog te doen het erkennen. Want anders moet je binnen 3 dagen na je bevalling nog naar de gemeente, zit je denk ik niet op te wachten als je net bevallen bent, als jullie VOOR de geboorte nog naar de gemeente gaan hoeft alleen je partner NA de geboorte nog naar de gemeente te gaan zodat jij lekker thuis kan blijven.
dit is wat er bij ons op de gemeentesite staat: Wij hebben een kind gekregen en zijn niet getrouwd. Wat moeten we doen? Als u niet getrouwd bent en samen een kind heeft, kan de vader het kind erkennen. Door de erkenning krijgt uw kind een wettelijke vader. U kunt het kind op verschillende momenten erkennen: voor de geboorte (erkenning ongeboren vrucht); tegelijk met de geboorteaangifte; of op een later moment. Als het kind jonger is dan 12 jaar, heeft u schriftelijke toestemming nodig van de moeder. Is het kind tussen de 12 en 16 jaar dan heeft u de schriftelijke toestemming nodig van moeder en kind. Als het kind ouder is dan 16 jaar heeft u alleen de toestemming van het kind zelf nodig. Als u een kind heeft erkend, betekent dat niet dat u ook het ouderlijk gezag heeft. Zonder ouderlijk gezag kunt u geen beslissingen nemen over het kind. Om het gezag te krijgen moet u een verzoek indienen bij de rechtbank. Dit gaat via de griffie. Als de moeder niet wil meewerken, moet de vader het verzoek bij de rechter indienen. maar soms zitten er verschillen in de diverse gemeenten over het hoe en wat. Ik zou voor de zekerheid even nakijken bij de gemeente waar het kind geboren gaat worden hoe dat bij jullie in zijn werk gaat (of even aan de vk vragen)
Erg he die stress van de laatste loodjes.. herken het wel! Niet gek laten maken meid! Komt allemaal goed!
dank jullie wel voor alle reacties! Ja die stress en dingen die je allemaal klaar wilt hebben is echt vervelend, maar gelukkig lees ik dat meerdere mensen er last van hebben hahahaha Maar denk indd toch dat ik even langs het gemeentehuis ga.
Hopelijk een bruikbare tip: waterdichte molton (ik heb hem van de action). Dan hoef je niet op dat vervelende matje te liggen.
wat moet die vriend van je zich schamen zeg! klinkt lekker geinteresseerd ! wij hebben de vrucht al een maand geleden erkend, samen met ons tweetjes. moet zeggen dat ik blij ben dat het op deze manier geregeld is! en het is inderdaad zo, je moet het samen doen omdat je je beide moet legitimeren. dat je vriend zich er maar een beetje over gaat inlezen anders is hij dadelijk niet eens de wettelijke vader.
wbt aan geven van ongeboren vrucht.. ik bregreep hier iig dat als je dat niet doet er op alle officieele papieren komt te staan dat de papa onbekend is.. en zoveel tijd kost het niet.. je moet het overigens wel samen doen beide moet zich legitimeren enz... dus regel dat zo snel mogelijk na de geboorte moet je vriend nog voogdij aanvragen bij het rechtskantoor..
jeetje wat laks van je vriend... ik zou hem snel mee sleuren naar het gemeentehuis en het even regelen, je krijgt dan ook papieren mee hij na de geboorte moet invullen en opsturen naar de kantonrechter voor het ouderlijk gezag idd waterdichte molton van de action, kost 10 euro en is het meer dan waard, geen geirriteer meer aan dat rotmatje (haha ik zie mezelf nog midden in de nacht dat ding weer naast het bed gooien en vervolgens een uur later er toch maar weer opleggen. want stel dat) schrijf alles wat je nog moet doen op papier, dat geeft vaak ook wat rust.
(Even stiekum vraagje off topic).......dat matje he....heb ze in handen gehad, maar zit er elastiek om de hoeken zoals bij een hoeslaken of leg je hem gewoon op bed? Want ons bed is langer dan de hoes namelijk!! Dat het bed evt bij mijn pootjes niet beschermd is, is niet erg.. (De grootste was trouwens 7 euro)
Is ook fucking heet!!! Ik zweet gewoon m'n bed uit met die molton eronder... Maar een nieuw matras kost 600 euro, dus liever drie weken snikheet in bed
dat matje van de action past ook op langere matrassen, wij hebben een 210 matras en het past prima! slaapt veel lekkerder dan dat domme plastic ding over het erkennen, helemaal met alle dames eens, voor de geboorte regelen. over aangeven, dat mag iedereen doen die getuige is geweest van de geboorte.
Jah heeeel laks, word er af en toe ook echt moe van!! denk dan bij mezelf waarom moet altijd alles op mijn schouders terecht komen. Maar dat opschrijven is een goede tip geeft indd wat meer rust. Ga maandag meteen het stadhuis bellen. En dat matje is indd erg vervelend!! word er niet goed van....ga meteen naar de action om die molton te halen.