Pff even een stresstopic hoor! Ik heb sinds 2 weken zo ontzettend veel aan mijn hoofd. Heel druk met school, dochtertje, stage, opleiding zoeken etc. Dat leverde al behoorlijk wat stress op maar daar is nu bijgekomen dat mijn vriend vreemd is gegaan! Ik ben zo boos, verdrietig en teleurgesteld! En dat uit zich ook weer in stress door alle vragen die het oproept: straks heb ik 2 kindjes dat kan ik niet alleen, hoe kan hij dit doen ik ben zwanger, wat moet ik nu doen etc. Door al die dingen heb ik heel veel last van mijn buik en voel ik me ook helemaal niet lekker. Nou vroeg ik me ook wel af in hoeverre dat kwaad kan voor de baby? Misschien ook tips om de stress een beetje te verminderen?
Adem in adem uit. Hopelijk komen jullie eruit. Jullie hebben wel twee kindjes samen zometeen. Zou wel heel jammer zijn als dat nu al stuk loopt. Sterkte met alles.
Jeetje wat een rot situatie! Ik had ook veel stress tijdens mijn zwangerschap. Ik zat in het laatste jaar van mijn opleiding, moest stage zoeken, ik werkte zo veel mogelijk en had ook nog toetsen en verslagen te maken. Wel een trouwe vriend, maar toentertijd had ik weinig aan hem. Ongepland zwanger door pil heen, nog niet echt klaar om ouder te worden etc. ik weet niet of stress veel kwaad kan. Later heb ik wel wat dingen gemerkt bij m'n kleine meid. Slaap probleem, net of ze niks wil missen en nagelbijten van heel jongs af aan. Of dit met de stress in de zwangerschap te maken had..? Ik weet het niet. het enige wat ik kon doen om stress te verminderen is gewoon ouderwets m'n rust pakken. Lekker veel slapen wanneer dat kon, minder gaan werken en de situatie accepteren. Alhoewel dat met een overspelige man nogal moeilijk zal zijn misschien. Dat vind ik toch wel het laagste wat een man kan doen, zeker nu.. Maar ik hoop dat jullie er toch uit kunnen komen!
wat ontzettend naar dat je vriend is vreemd gegaan! hoe reageert hij nu? heeft hij veel spijt? wil hij er nu wel voor je zijn? wat je kan doen is steun zoeken, misschien bij je ouders, even je oudste kindje uit logeren zodat je even rust hebt (alleen). in bad gaan, met je beste vriendin véél praten, lekker even shoppen, m.aw. heel goed voor jezelf zorgen!! of schijf het van je af zoals hier. en laat de emoties maar zijn. ze zijn er toch, ze moeten eruit! mijn ervaring is dat als ik niet probeer te stressen het juist erger wordt. probeer rust te creeëren, misschien iets af te zeggen en even voor jezelf te kiezen op wat momentjes zodat je even op adem komt. en, heel belangrijk, dat je gehoord wordt door iemand die dicht bij je staat. een lieve vriendin of moeder heel veel sterkte!
Pff wat een heftige situatie, Beide nog zo jong & de tweede onderweg, Mss zoekt hij een uitweg omdat het hem teveel word? Is natuurlijk niet Niks om voor je 18e twee kinderen te krijgen, ik bedoel natuurlijk niet dat dit een excuus is voor hem om vreemd te mogen gaan, dit is natuurlijk gewoon een stuk van zijn onvolwassenheid.... Jij denkt nu dat je het niet alleen kunt, maar stel hij blijft dit doen of weet ik wat, je zult wel moeten, kies voor jezelf en voor je kinderen en niet voor hem... Hopelijk heb je een goede band met familie en kunnen die je helpen! Probeer niet teveel te stressen en lekker van je kids genieten
Oh jeetje, wat een appelflap die vriend van je. Hebben jullie al gesproken om samen verder te gaan, of juist niet? Tja, stress wordt afgeraden. Jij kan je er heel gejaagd door gaan voelen, je bloeddruk schiet omhoog. Geen ideale situatie. Ik weet niet in hoeverre het kindje er iets van meekrijgt? Maar ik weet dat de kleine in mijn buik wel op mijn emoties en buien reageert. Probeer, hoe moeilijk ook, toch je rust te pakken. Ga breien, knutselen, filmpje kijken of gewoon te slapen! Heel veel sterkte en succes.
Pff wat een gedoe zeg. Stress lijkt mij niet gezond.. en als je het kan vermijden, dan zo veel mogelijk.. maarja dat is makkelijk praten als je vriend is vreemd gegaan. Hopelijk komen jullie er uit samen! Succes!
Gelukkig is het allemaal een beetje rustiger nu en zijn we nog steeds samen. Heel veel mensen hebben hem verteld dat hij zich volwassener moet gedragen nu hij vader is en weer wordt. Hij heeft er ook veel moeite mee met alles wat er gebeurd, ik reageer alles op hem af (onbewust) waar hij zich heel klote door voelt. Het enige moment waarop hij zich even geen vader hoeft te voelen is voor hem als hij uitgaat met zijn vrienden. Meestal let hij dan wel op hoeveel hij drinkt maar die ene keer heeft ie gewoon veel te veel op en had ie echt geen idee meer waar hij mee bezig was. Hij heeft er echt heel veel spijt van en hij heeft beloofd dat hij zich ook bij het uitgaan meer als een vader moet gedragen en niet als een puber. Ik ben echt blij dat we het nu opgelost hebben, ik wil hem niet kwijt als mijn vriend n als de vader van mijn kindjes.